Consumentenbond.nl

XP programma's die niet draaien op Windows 8.1 wel op windows 10?

• 9 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Wie weet het antwoord?

Worden de xp programma's die niet te draaien zijn op Windows 8.1 wel op windows 10 geaccepteerd.

4 reacties

Sinds ik windows 10 heb geinstalleerd heb ik probleem met:

- geluid wordt niet direct over de externe luidsprekers weergegeven

- ik kan geen naam wijziging meer doen in mappen die ik opgeslagen heb in een bestand, zo gauw ik met rechtermuis knop op naam van een map ga staan in een

bestand, is naam wijzigen niet meer mogelijk
Dat is hÉÉl onwaarschijnlijk.

In reactie op:

Wie weet het antwoord?

Worden de xp programma's die niet te draaien zijn op Windows 8.1 wel op windows 10 geaccepteerd.

Hyperlink openen in Windows live mail werkt niet meer.

Als ik op een link in een email klik wordt hij niet geopend maar krijg ik een foutmelding: "Uitvoeren vanaf de server is mislukt"

Het probleem is ontstaan nadat ik windows 10 heb geÏnstalleerd op mijn laptop.

Wie weet een oplossing?
Reputatie 4
Badge +5
Nee, ik weet niet direct een oplossing voor het probleem. Ik gebruik de mailclient 'Windows Live Mail' zelf niet, maar ik heb hem toch even geprobeerd met mijn @outlook.com e-mailadres. De mailclient werkt bij mij zonder problemen onder Windows 10, ik kan dus gewoon op links klikken waarna ze worden geopend in de standaard browser.

Toch wat dingen die je zou kunnen proberen om dit probleem te verhelpen:

- Windows Live Mail opnieuw instellen (oude account verwijderen, nieuwe toevoegen, via het tabblad accounts)

- Nieuwe Windows-gebruiker aanmaken en kijken of je daar ook dezelfde problemen hebt

- Windows Live Mail geheel verwijderen en opnieuw installeren

Zijn er misschien andere gebruikers van Windows Live Mail met tips of een oplossing?

Reageer