Consumentenbond.nl

Ziggo en UPC samen: Probleem

• 8 juli 2015
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

Het feit dat UPC en Ziggo samen zijn gegaan blijkt wederom problemen op te leveren. Na de overbrugging van oud-UPC klanten naar het Ziggo netwerk blijkt dat de klantenservice van Ziggo de zaken niet op orde heeft.

Na contact te hebben gehad met de telefonische klantenservice is voor mij de maat vol.

Ik was afnemer van een UPC contract in de periode 2012-2014 waarna de medebewoner het contract officieel heeft overgenomen. Na verloop van tijd kwam ik er achter dat ik nog altijd kon inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn UPC. Een medewerker van UPC vertelde mij destijds dat ik zelf de inloggegevens moest verstrekken aan de overnemende partij om ingelogd het emailadres en wachtwoord te wijzigen, wat ik natuurlijk niet heb gedaan. Dit zou dan ook de enige manier zijn. Ik heb dit gelaten voor wat het is en de nieuwe contractant op de hoogte gesteld van dit probleem.

Recentelijk heb ik contact gehad na geconstateerd te hebben dat mijn gebruikersnaam op Mijn Ziggo gekoppeld staat aan het email adres van de oude medebewoner die destijds het UPC contract heeft overgenomen. Daarbij vertelde een medewerker van de klantenservice voor "oud UPC klanten" dat mijn email adres, gebruikersnaam en telefoonnummer gekoppeld waren aan dit contract. Ik heb duidelijk aangegeven niet geassocieerd te willen worden met dit contract, omdat ik niet de contractant ben. In dit zelfde gesprek, van overigens 52 minuten totaal, ben ik 6 keer doorverbonden. Daarbij was voor elke medewerker duidelijk dat ik wilde spreken met iemand die contractgegevens kon muteren van ZIGGO klanten. Desondanks kwam ik elke keer terecht bij de afdeling voor oud-ipc klanten en konden mijn gegevens niet worden ingezien. Ik merkte daarbij enorm dat de medewerkers zich schaamden en boden stuk voor stuk excuses aan voor de slechte dienstverlening.

Ik heb Ziggo dan nu ook schriftelijk een aangetekende brief gestuurd waarin ik alle problematiek duidelijk en zeer uitgebreid heb voorgelegd. Tot vandaag, 5 dagen na aflevering postbus, is er niet getekend voor ontvangst.

Laat ik duidelijk zijn; mijn aansluiting is prima in orde. Het gaat hier om administratieve problematiek welke ik probeer op te lossen met Ziggo. Door de ronduit slechte klantenservice is dit tot op heden niet gelukt. Ik heb Ziggo geadviseerd te gaan investeren in hun klantenservice. Mocht er na bepaalde tijd geen reactie komen van Ziggo, dan zal ik uitgebreidere stappen onderzoeken en hoogstwaarschijnlijk in acht nemen, waarbij ik Ziggo verantwoordelijk houdt voor de gemaakte tijd en kosten.

Meer van dit soort problematiek? Laat het vooral weten.

Groet,

P-J Soepboer

3 reacties

Blijkbaar is de migratie van de oud-UPC klanten naar de Ziggo database niet helemaal goed gegaan. Wat vervelend dat je zelf achter de fout in je account aan moet gaan. Je zou toch zeggen dat Ziggo dit soort fouten uit hun database wil houden.

Mijn persoonlijke ervaring met de Ziggo-klantenservice is overigens vergelijkbaar. Ik belde vorige week met drie vragen en ik kreeg daarvoor ook drie verschillende medewerkers aan de lijn! 'Nee mevrouw, ik weet alleen iets van de apparatuur, voor het wijzigen van de betaalwijze moet je bij mijn collega zijn.' Maar goed, uiteindelijk ben ik wel geholpen, maar het duurde zo wel lang. Zeker omdat ik in het verwarrende keuzemenu aan het begin niet wist wat ik moest kiezen. Ik miste de opties 'overige vragen' en 'ik wil gewoon een medewerker aan de lijn'!

Op onze community zijn trouwens al twee topics over Ziggo actief, waar veel communityleden al hun zegje hebben gedaan over de overname en de problemen. Wellicht is het de moeite ook eens in ÉÉn van deze topics te kijken en je verhaal daar achter te laten:

Hallo Irene,

Bedankt voor je reactie! De twee bestaande topics over Ziggo had ik al even doorgenomen alvorens ik mijn verhaal plaatste. Doel is om toch te kijken of er specifiek meer problemen worden ervaren met de klantenservice van Ziggo en in de klantgegevens na de fusie.

Zojuist contact gehad met de CB klantenservice en er word a.s. donderdag een klacht verstuurd naar Ziggo waarin omschreven staat dat mijn aangetekende brief nog altijd niet uit de postbus is gehaald en dat ik daar een reactie op eis. Geweldig dat er vanuit de CB op deze manier aandacht wordt besteed en ik als lid de mogelijkheid heb om van deze dienst gebruik te maken.

Het is voor mij nu afwachten tot Ziggo met een reactie komt na aanleiding van het bericht vanuit de CB.

Ik hoop dat ik niet nog een keer zonder antwoord of toezegging afgepoeierd word.
Hoi P-J,

Mooi dat onze Service & Advies afdeling je klacht heeft kunnen doorsturen. Ik ben benieuwd of dat al iets opgeleverd heeft? Laat je het weten als je meer hoort van Ziggo?

Groet Irene

Reageer