Consumentenbond.nl
Vraag

Ziggo factuur na 11 maanden

• 24 november 2019
  • 7 reacties
  • 681 Bekeken

Ik heb een vraag. 

In Januari van dit jaar hebben wij gebruik gemaakt van de ziggo verhuis service en direct in dezelfde maand hebben wij de additionele kosten die hiermee gepaard gingen voldaan. 

Nu 11 maanden later krijgen we op 20 November een brief waarin staat dat destijds niet alle kosten zijn berekend. Iets wat ik nu niet meer kan controleren (het gaat over materiaal wat gebruikt zou zijn ter waarde van 70,-)

Dit is direct met de factuur van November verrekend en via automatische incasso inmiddels al van mijn rekening afgeschreven. 

Kan Ziggo dit zomaar doen, staan ze in hun recht?

7 reacties

U geeft aan het niet te kunnen controleren. Heeft u reden om te twijfelen aan deze kosten, is dat materiaal mogelijk niet verbruikt?

Reputatie 5
Badge +4

Geen idee of de nota terecht is. Vraag het aan de Community https://community.ziggo.nl/

Reputatie 5
Badge +4

Ik zou het geld terug laten storten. bel ze en laat ze een rekening sturen met welke materialen er zijn gebruikt en betaald. En een rekening met welke materialen nog betaald moeten worden en welke materialen zat zijn. Als het goed is gaat u betalen, klopt het niet dan betaald u ook niet.

Alles wat u betaald heeft staat online in mijn Ziggo print het uit of download die rekening 

Bedrag storneren en dan met Ziggo gaan bellen. Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Telefoongesprek was ook absoluut niet goed, een medewerker die niet begreep wat de frustratie was. (Maar dit kan ook wel goed gaan) Na het telefoongesprek krijg je binnen een paar dagen een tevredenheids-enquete. Deze zorgvuldig invullen, dan wordt je gebeld door een medewerker van “klantbehoud” deze zoeken alles op de juiste manier uit en compenseren waar nodig.

Reputatie 4
Badge +3

Dat is een betere ervaring dan ik ooit met UPC (nu Ziggo) had.

Na opzeggen van het abonnement met de vraag waar het modem naar toe moest kreeg ik een bevestiging dat mijn klacht zsm. verholpen zal worden. Modem is in maart oid ingeleverd bij een Ziggo winkel.

3 maanden later een brief van een Incassobureau dat 3 maanden huur wilde incasseren. (er waren geen rekeningen oid gestuurd door UPC).  en 6 maanden daarna een ander incassobedrijf dat ook gelijk met deurwaarder dreigde. Een telefoontje met het incassobureau was in beide gevallen voldoende om de procedure omzeep te helpen. Daarna niets meer gehoord dan elke gemiddeld 5 maanden of ik klant wil worden… daar kom ik niet vanaf. gr.

Maak even een samenvatting en leg het tijdstip van alle gesprekken vast.. kan later helpen.

Reputatie 6
Badge +5

Dit soort dingen heb ik om me heen, eerder gezien.
Verzamel direct al het bewijs, wat je nog kunt vinden.
Gooi nooit iets weg, dat met financiën te doen heeft m.b.t. Ziggo.
Ze gaan gewoon door met spooknota's tot in de rechtszaal.

Alleen verbruikt materiaal is niet voldoende als reden.
Vraag ze een exacte uitleg op papier, waarom ze na zo lange tijd met een nota komen.
Een nota, waar ieder schroefje en stekkertje op staat.
En natuurlijk wat wel en niet betaald is.
Dit kun je met de eerdere betaling vergelijken.

Badge +8

Hi @MJansen, hoe staat het er ondertussen voor? Hebben de reacties hier je verder kunnen helpen? Mocht er een antwoord tussen staan dat je het meest geholpen heeft, dan kun je dit aanvinken als ‘Beste antwoord'. Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag om snel een antwoord te vinden. Dank! :thumbsup:

Reageer