ziggo: los internetabonnement niet mogelijk

• 27 april 2021
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Prima product.

Dramatisch slechte support. 

Koppelverkoop:

Probeer er eens achter te komen wat een abonnement op enkel internet kost bij Ziggo.

Na tenenkrommend zoeken blijkt dat een schamele paar euro’s minder te kosten dat een ‘pakket.

Die prijsstelling klopt niet. Valt nmm onder koppelverkoop.

In het dorp waarin ik woon is enkel kabel en telefoon beschikbaar. Geen glas.

Wil je een beetje snelheid dan ben je veroordeeld tot Ziggo.

Recentelijk is weer azngekaart bij de authoriteit Ziggo te dwingen de kabel open te zett3n voor andere aanbieders: afgewezen.

Kan de consumentenbond wat meer druk gaan uitoefenen ten einde die kabel open te zetten voor andere aanbieders?

En prijstechnisch moeten nmm de prijsstellingen van Ziggo, en mogelijk ook andere aanbieders, eens tegen het licht worden gehouden.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +3

En 4G Internetvoor het buitengebied werkt dat?

Er zijn 2-3 aanbieders. Exacte prijs kan ik niet zo goed zien, moet je een geschikte postcode voor hebben.

Reputatie 3
Badge +3

Volgens mij heeft  Ziggo helemaal geen internet only abonnement. Dat kan ook niet, want hij is een kabelTV provider waar je ook internet bij kunt nemen. Net andersom dan de glasvezel en koperproviders. Daar koop je internet en je kunt tv er bij nemen.

Technisch is het ook niet mogelijk om alleen internet bij Ziggo te nemen. Net als bij de andere providers alleen tv. Het zou alleen maar duurder worden voor alle andere abonnees.

Het is geen koppelverkoop, definitie kwestie. Verder gaat de kabel niet open voor derden, dat besluit is genomen dat gaat niet gebeuren. Voorlopig is het dus Ziggo, of als het wat goedkoper moet en wat langzamer mag de telefoonkabel. En dan maar wachten tot ze eindelijk eens glasvezel trekken.

Volgens mij heeft  Ziggo helemaal geen internet only abonnement. 

Ja, dat hebben ze wel (een beetje verstopt) net als langzamer en goedkoper internet.

Reputatie 6
Badge +3

Ja, dat hebben ze wel (een beetje verstopt) net als langzamer en goedkoper internet.

Vraag me af hoe ze dat dan doen. Het goedkoopste TV pakket zit ongecodeerd op de kabel dat kun je niet tegenhouden. Als ze dat anders willen moet dat ook gecodeerd worden. Maar dan hebben ook die klanten een decoder kastje of CI + module nodig. Dat maakt de zaak voor iedereen duurder.

Vraag me af hoe ze dat dan doen. Het goedkoopste TV pakket zit ongecodeerd op de kabel dat kun je niet tegenhouden. Als ze dat anders willen moet dat ook gecodeerd worden. Maar dan hebben ook die klanten een decoder kastje of CI + module nodig. Dat maakt de zaak voor iedereen duurder.

Het ongecodeerde pakket krijg je altijd, daar hoef je niets voor te betalen. Ik bedoelde dat je (dat kón in ieder geval) dus alleen internet betaalt en verder niets.

Niets nieuws,
Ik kon ook geen TV krijgen zonder Internet.

@A. Deen 
Klopt, basis zenders blijven op de kabel staan. (NPO1,2,3+regio)
Totdat de monteur in de wijk geweest is,  die trekt de stekker er uit bij ex klanten.

Als ik het probeer terug te vinden komt dit eruit: https://www.ziggo.nl/actie/euro Dat is/was volgens mij zonder televisie.

Reageer