Ziggo Mediabox: Goedkopere ontvanger na 6 maanden

• 27 August 2021
  • 30 reacties
  • 788 Bekeken

Bij het aanvragen/overstappen naar Ziggo ruim een half jaar terug kreeg ik korting voor de eerste 6 maanden lidmaatschap. Hierbij heb ik direct aangegeven, dat ik geen gebruik wilde maken van hun grote Mediabox met interne HDD. Mij is na contact met hun vertelt, dat dit pas na deze 6 maanden vervangen kon worden door hun goedkopere standaard ontvanger. Dit is dezelfde welke je als extra ontvanger kan gebruiken. Twee weken terug heb ik eerst geprobeerd telefonisch contact te maken, maar na 10 minuten wachten opgehangen. Vervolgens 2 e-mails verzonden en geen antwoord ontvangen. 

Hierdoor ben ik van mening dat zij onnodig teveel kosten rekenen aan hun consumenten, wat elk jaar toch wel €150 onnodig verlies is. (Rekenvoorbeeldje: minimaal een miljoen abonnees is al €150.000.000 lekker extra winst voor hen..... )

Ik wil hiervan af en gewoon de standaard ontvanger tegen een goedkoper maandelijks abonnementstarief gebruiken.

Wie heeft er advies voor mij en hoe krijg ik dit z.s.m. voor elkaar?

30 reacties

De Mediabox is een complete video recorder die je verplicht MOET huren. Via 'clouding' met een enkele losse ontvanger kan ik al tot 2 dagen programma's terug zien met het kleine abonnement.

Voor mij voldoende.

Waarom mogen abonnees niet kiezen voor een losse ontvanger die gewoon te huur is, maar alleen i.c.m. de Mediabox?

Reputatie 7
Badge +5

dat is een vraag voor Ziggo. Ik vermoed dat het te maken heeft met de massa die wel wat meer dan een losse ontvanger wil. En dus standaardiseert Ziggo hierop en zijn er uitzonderingen die hierover discussie gaan voeren. Zoals je al zei, tijd uitzitten en dan een betere keus maken die wel bij jou past. 

En de 'herhaalknop’ kan nu uit :wink:

Reputatie 6
Badge +4

Waarom mogen abonnees niet kiezen voor een losse ontvanger die gewoon te huur is, maar alleen i.c.m. de Mediabox?

Dat schreef ik 11 dagen geleden al. Omdat de meeste abonnees blij zijn met de Mediabox XL, dus logisch dat ze die standaard aanbieden.

Ik heb je een link gegeven naar de Ziggo Community, daar kun je een topic over deze kwestie openen. Hier is alles al gezegd, wat er gezegd kan worden. 

Reputatie 1
Badge +2

Wat je doet is die Mediabox XL laten komen, en ja daar betaal ik ook voor terwijl ik er geen heb, dat zit er  “bij in” Als het goed is heeft die een smartcard (dat hadden ze wel in ieder geval) Ik weet niet hoe het nu is.

Wat je vervolgens doet is niet per maand extra betalen voor een CI+ module, maar er 1 kopen en die kaart daar in doen.

Ziggo is gewoon de oude UPC met bijbehorend naar mijn mening verrot management, echt heel triest.

Mijn lesje heb ik nu geleerd en ga dit onderwerp sluiten op deze site.

Iedereen bedankt voor de reacties!

M.v.g. van Victor in Delft. 

Reageer