Beantwoord

Ziggo Tablet: HUAWEI Mediapad T1 7 Inch tablet!

• 3 November 2016
  • 3 reacties
  • 735 Bekeken

De tablet die Ziggo cadeau geeft aan klanten : Huawei Mediapad T1 7 inch,draait op Android 4.4 kitkat.Heeft iemand hier al een nieuwere update voor kunnen vinden,een nieuwere Android versie?Graag ervaringen of tips hierover....................
icon

Beste antwoord door Dennis Pronk 4 November 2016, 13:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat.

Hier staat een 1e indruk van de tablet die je cadeau krijgt van Ziggo:https://www.consumentenbond.nl/tablet/huawei-t1-7....

Stukje uit de conclusie:

Bij het afsluiten van een Ziggo Alles-in-1 abonnement kun je overigens ook kiezen uit een korting voor de eerste 3 maanden. Die kan bij de dure abonnementen oplopen tot wel €129. Als je toch al voor zo’n abonnement wilt gaan, kun je beter voor dat geld zelf een betere tablet uitkiezen, zie onze tablettest.
Weet iemand raad? Graag hoor ik het hoe ik een update kan doen.Graag niet te ingewikkeld!
Reputatie 3
Badge +2
Voor deze Huawei-tablet is er helaas geen officiële update naar een nieuwere Android-versie beschikbaar. Het lijkt er wel op dat er op het internet zogenaamde custom rom's, oftewel onofficiële versies van het besturingssysteem, voor de tablet rondzwerven, maar veel informatie vind ik er niet over. Het is in ieder geval moeilijk om te zeggen in hoeverre dit betrouwbaar is. Ik zie wel dat er gebruikers zijn die klagen over dat de camera niet meer werkt na het updaten.

Sowieso is het installeren van zo'n custom rom een vrij ingewikkeld proces waarbij nog best veel mis kan gaan. En als het mis gaat, kun je de tablet soms helemaal niet meer gebruiken. Over het algemeen is het dus alleen aan te raden als je de bron vertrouwt en als je al enige ervaring hebt met Android en met bestandssystemen in het algemeen.

Reageer