Consumentenbond.nl

Ziggo, Vodafone, KPN en XS4all verhogen weer de prijzen

Reputatie 7
Badge +7

De marktwerking van de machtige providers, het grootkapitaal, per 1  juli verhogen ze weer hun prijzen. Je gaat nu de kant op van een € 100,- Euro per maand. Alle Ziggo-abonnementen die een vaste internetverbinding combineren met tv-pakketten, worden 2 euro per maand duurder. Alleen het Internet Giga & TV Max-abonnement, dat 99,50 euro per maand kost, verandert niet in prijs. De prijsverhoging komt exact een jaar na de vorige verhoging. Een jaar geleden ging de prijs van de meeste abonnementen met 2,5 euro per maand omhoog.Omdat Ziggo de prijs voor bestaande klanten aanpast en daarmee het contract wijzigt, kunnen klanten hun huidige contract opzeggen, ook als het eerste jaarcontract nog niet is afgelopen. Bestaande actiekortingen blijven behouden. Ook KPN en Xs4all verhogen de prijzen van hun vaste internetabonnementen per 1 juli. Nimmer dempende putten. Is er wat aan te doen waar je zelf nog wat wijzer van wordt.

28 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Wisselen naar KPN en dan krijg je weer een paar maanden gratis(en volgend jaar weer naar Ziggo)… Elk bedrijf heeft recht om zelf zijn tarieven vast te stellen … ook bv Liander en stedin 

Reputatie 7
Badge +7

Inderdaad het is een optie. Een trouwe klant die jaren blijft wordt fors getild. Dus steeds veranderen, de providers, de zorgverzekering, diverse abonnementen, en zo kan je een hele lijst maken, toch te gek voor woorden.

Reputatie 3
Badge +2

Je krijgt tevens steeds de nieuwste apparatuur ...router ,  decoder…  enz… . 

Reputatie 7
Badge +6

@Leo, ik vind de prijsverhoging ook erg. Precies wanneer de kinderen weer naar school kunnen en contactgevoelige bedrijven weer aan de slag mogen komt dit er even tussendoor. Als we niet meer kunnen internetten moeten we maar andere hobbies gaan zoeken! Als je actie wil gaan voeren dan doe ik met je mee!

Reputatie 5
Badge +4

Gaan we de komende jaren nu zitten jammeren om iedere prijsstijging? Gezellig 😡

Reputatie 7
Badge +7

Jan dat was ook mijn bedoeling, de prijsverhogingen van de providers gaan ieder jaar maar door. Ik zit zelf bij Ziggo, al jaren, dus ook alle voorgangers. En ik heb niet direct te klagen over Ziggo, als er iets is, word ik goed geholpen. Maar heb vele jaren met een echt oude router moeten doen, die snelheid helemaal niet aan kon. Maar ik heb geen haast echter toen het te gek ging worden kwam Ziggo met u heeft ook een veel te oude router. Nou opgelost, maar geen schoonheidsprijs….. en echt allemaal nieuwe apparatuur die genoemd wordt heb ik nooit gehad, maar ook niet om gevraagd. Zal nog eens een visje uitgooien misschien valt er nog wat te verbeteren en brengt dat de prijsverhogingen in een ander daglicht. Maar we hoeven geen jaren te jammeren, alleen vind ik het forse bedragen iedere maand, en als daar iets aan te doen is, zelf jaarlijks wisselen, dan is het iets om te overwegen. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Leo, bij mij is het 'tzelfde. Ik zit ook al jaren bij Ziggo en het bevalt hier ook goed. Kreeg ook zo een nieuwe moderne modem/router. Sinds ze samengingen met Vodafone hebben we stoorbeelden op tv. En live tv op smartphone en pc is prettig, kan je het journaal kijken onder het computeren of andere bezigheid. Op de pc lukte me dat trouwens alleen met de oude internet explorer en sindsdien heb ik het zo gelaten. 

Als die providers allemaal gaan samenvoegen hebben wij steeds minder keus en is er minder concurrentie. Als ze dan de prijs verhogen heb je minder keus. Als je als consument niet de hele tijd zoekt naar een voordeligere maatschappij dan hebben ze je. Je moet tegenwoordig naar betaal-tv zoals Netflix om nog leuke programm's te zien.

De laatste jaren ben ik veel naar oude films gaan kijken. Ik laat de dingen dan in hun eigen tijd en kan er dan evenveel van genieten als zo'n digitale filmcreatie. Judy Garland is wel de top aller tijden, Meet me in St. Louis, Maureen O'hara films haalden ook wel acht oscars, Miracle on 34th Street met 10-jarige Nathalie Wood, Humphrey Bogart kon zo razendsnel de dingen zeggen. Of documentaires, bijvoorbeeld het vinden van het oudste door mensen gemaakte creatieve afbeelding, de Lion man , dus ouder dat de rotstekeningen van Lascaux. Dit soort dingen komen niet meer op tv, alleen nog maar die vintage dingen en dierenarts en zo. Er is grote concurrentie voor die providers want nu al is de situatie zo dat ik amper naar meer programma's op tv kijk dan die op BVN zijn, gewoon nieuws en actualiteiten en af en toe iets leuks en teletekst. Voor €50 heb je al een schotel en een kastje en dan heb je honderden free to air zenders en BVN. Dan kan je Ziggo opzeggen en ergens anders alleen internet nemen.

Ik zit dus niet meer op de bank aan de tv gekluisterd. Daarin heeft Chriet Titulaer gelijk gekregen, had hij maar geweten dat internet er kwam, want in feite doen we daarmee de dingen die hij voor ogen had.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Jan . Ik heb er niet veel aan toe te voegen.. Ik heb inderdaad zowat alles van Ziggo, behalve dan de extra betaalde film en sport. Dat wordt me gewoon te duur. Ik ben aan Ziggo al zo'n, 100 Euro per maand kwijt. Ik heb er geen problemen mee, maar voordelig is het niet. Anderzijds doe ik er ook weinig aan, luiheid en zwakte, het zal best wel.

Omdat ik heel veel met caravan en camper op vakantie gegaan ben, en zelf later in appartementen, heb ik altijd de schotel gehad. En ook thuis gehouden voor al die vrije kanalen. En ik heb hem nog steeds…. maar die verhogen ook jaarlijks de prijzen.  Ik constateer het alleen, als ik echt ga klagen moet ik het gewoon weg doen, of overal schoon schip maken. Maar dat is er nog niet van gekomen en de noodzaak is er ook niet zo, want mijn laatste jas heeft geen zakken, meenemen kan ik het niet, door omstandigheden hebben we geen erfgenamen, alles gaat naar een goed doel.

Ik ben het wel met je eens dat steeds meer "achter de decoder gaat”, althans zo noemden ze dat vroeger. Maar nu is het videoland, netflix. Het wordt me te gortig, jammer wel, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel geld je kwijt bent als je alles van TV e.d., dus abonnementen e.d., zou nemen. Maar ik zwem helaas niet in het geld, en dat hoeft ook niet… en uiteindelijk kan je niet overal naar kijken. Met Ziggo, de  Schotel, het Internet en mogelijkheden die ik niet eens ken, kan je mogelijk wel duizend verschillende programma's per dag zien. Elders hebben ze hele stellages van schotels, op de grond, op dak, volop antennes, die kunnen volgens mij de hele wereld ontvangen, lijkt me een fantastische hobby, maar ik heb er geen verstand van, en dat moet je wel hebben, want alles volop, c.q. volle prijs betalen, dat gaat echt niet.. Groet Leo.

Reputatie 3
Badge +3

Jaren geleden was eer gemiddeld 1 computer in huis die verbinding had. En had men een videorecorder op 1 opname tegelijk te maken.

Nu zijn er per huishouden meerdere devices die gebruik maken van internet en willen we ook niet 10 seconden bufferen voor we een filmpje krijgen of een pagina hebben geladen.

ADSL en VDSL blijven beperkt in snelheid dus voor een groep gebruikers is dat niet toereikend. Ziggo heeft al.meermalen de snelheden verhoogd en nieuwe apparatuur geleverd.

Boodschappen, zorgkosten, reizen worden duurder, de salarissen van de Ziggo medewerkers ook. Dus waar praten we over 2 euro per maand......

Reputatie 7
Badge +6

Ja @L.J.F. de Ruiter ik heb Alles in 1 pakket van Ziggo met de standaard tv zenders. Misschien heb jij de uitgebreide versie want ik betaalde een hele tijd €70,50 per maand, en toen die onbeperkt bellen naar vast eraf ging varieerde het tussen €61 en €66 per maand. En daar komt dan nu die verhoging bij.

Ik doe ook maar één schotel rond 60cm en één lnb, prima ontvangst. Hele tijd Astra 1 19,2° oost van zuid, maar toen ging BVN fietsen en kwam ik op Hotbird. Jemig, als je binnen 10 minuten bekeerd wil worden naar de Islam moet je de free to air zenders op Hotbird kijken, heel de Arabische wereld tot aan Indonesië op je scherm. Maar vanaf 1 april is BVN weer gaan fietsen naar Astra I 19,2° oost van zuid. Ik heb ook de BVN app op m'n Android smartphone en dan speelt ie direct live tv af. Ook op de pc in WIndows. Groot verschil met Ziggo Live tv want dat opstarten daar gaat als een ouwe logge treinlocomotief die uit z'n winterslaap komt en eerst nog een keer moet herstarten.

De pensioenen worden gekort dus we moeten het doen met wat we hebben en ga ik ook geen schotelabonnementen aanhouden als ik ze niet gebruik. Je kan ook abonneren bij Canal+ of zo, en dan heb je wel 1000 zenders voor hetzelfde bedrag als wat je Ziggo moet betalen voor 75 vintage en paarden-dierenarts zenders en 5 Nederlandstalige zenders.Ik kijk bij m’n zoon wel eens wat ze op Netflix hebben, alle Star Wars en James Bonds en Back to the Future, maar die heb ik inmiddels al vaak genoeg gezien. Als je bijvoorbeeld Doris Day weer eens wil zien omdat ze net is overleden kan je lang zoeken. Deanne Durbin was als actrice de best betaalde vrouw in Amerika, die kon heel mooi zingen, of Joan Crawford, die hebben ze allemaal niet. Ik heb dan niet zoveel aan zo’n abonnement. 

Reputatie 7
Badge +7

Dank @Jan  voor je verdere adviezen. Dat je dus toch enigszins gemakkelijk een duizend zenders kan ontvangen, zat ik niet ver naast. Maar wat ik van mensen in de buurt weet, als het je hobby is, kan je mogelijk de hele wereld ontvangen.

Wat ik nou precies van Ziggo en Canal Digital heb weet ik zo uit mijn hoofd niet. Ik heb van Ziggo, alleen geen films en geen sport, maar verder wel een soort extra pakket, wat meer zenders geeft. Ik moet dat echt gaan nazien, hoe het heet en hoeveel zenders het dan zijn. Ook heb ik gewoon de vaste telefoon en ik meen all-in voor de Benelux, dus vast en  06.  Ik heb dat nog niet zolang geleden gevraagd, of het voor alle 06 nummers gold, ook dat zou ik moeten nazien, hoe het heet en wat het is. En mogelijk vergeet ik nog wat, het maandbedrag loopt in de negentig Euro,  ik heb kennelijk ook de maandelijkse mail weggegooid voor het precieze bedrag. En schiet me nu ook nog dingen te binnen. Ik heb meerdere toestellen en dus ook extra ontvangers, die hebben ook een naam ??? In de nieuwe TV is ie ingebouwd, ik heb hem bij Ziggo besteld en toegezonden gekregen, maandelijks betaal je er ook bedragen voor (??) .

Dus het gaat mij sowieso niet om de paar Euro's per maand extra. Maar het autisme. Het zal ongetwijfeld nodig zijn voor nieuwe kabels, meer medewerkers enz. De extra dingen die ik genoemd heb, zitten gewoon in het maandbedrag. Maar het forum is er om over dit soort zaken te discussiëren. Ik verbaas me een beetje over ieder jaar prijsverhoging en dat het dan ook bij de andere providers, KPN enz. op dezelfde tijd is. Maar dat doen alle oliemaatschappijen ook, al bestaan afspraken niet.

Ik word er toch altijd weer wat wijzer van, en uiteraard ieder zijn/haar mening. Maar jij komt toch ook weer met wat adviezen, toch allemaal met de topic te maken. Ik had even naar Ziggo en Canal Digital moeten googlen voor de exacte benaming en bedragen, sorry. Maar je maakt toch gebruik van diverse zenders voor de oude films, dan is het hebben van die zenders nuttig en ook een leuke hobby. Groeten Leo.

Reputatie 2
Badge +4

Van concurrentie is in ieder geval geen sprake, vooral niet nu ze geen concurrenten op het eigen netwerk hoeven toe te laten.
Steeds swappen van aanbieder heeft vooral gevolgen voor je mailbox, dus wat minder simpel dan van energie leverancier.
Er zijn zoveel partijen waar het mail adres gewijzigd moet worden, denk alleen al aan al die webshops waar je wat bestelt hebt, sommige misschien al jaren geleden.
Ziggo is in handen van een hebzucht fonds, die zal tot het maximum gaan voor maximale winst.
De reden die aangevoerd worden zijn altijd het zelfde niks zeggende zinnetjes.
Feitelijk wordt er een reden bij bedacht als doekje voor het bloeden.
Nu is een verhoging op zich nog niet zo’n grote ramp, maar wel als die structureel ver boven de inflatie ligt.

Badge +1

…. Steeds swappen van aanbieder heeft vooral gevolgen voor je mailbox, dus wat minder simpel dan van energie leverancier.
Er zijn zoveel partijen waar het mail adres gewijzigd moet worden...

Dit hoeft echt niet, ik heb al vele jaren een mailbox-only abonnement bij de kpn van paar euro per maand. Kun je gewoon van provider wisselen. Heb ook Ziggo maar gebruik hun e-mailadres nooit.

Wellicht een tip die de consumentenbond breed kan verspreiden?

Reputatie 7
Badge +7

Dank allen voor de adviezen. De term hebzuchtfonds vind ik wel een aardige. Wellicht wat kort door de bocht, maar dat ze armlastig zijn en geld nodig hebben voor nieuwe kabels, monteurs en stratenmakers en al wat men ter verdediging aanvoert,lijkt mij ook wat naïef. Het zijn bedrijven die “winst” willen maken. En de tip van de mailbox-only kan wellicht nog eens in de gids worden uitgelegd. Je vergeet zoiets gauw, soms herhalen kan geen kwaad. Groet Leo.l

Reputatie 5
Badge +4

Er zijn zoveel partijen waar het mail adres gewijzigd moet worden, denk alleen al aan al die webshops waar je wat bestelt hebt, sommige misschien al jaren geleden.

Ik gebruik daarvoor alleen Gmail, Outlook, Protonmail mailadressen en geen mailadres van mijn provider. Problem solved. Voordeel is bovendien dat ook na je overlijden de mailboxen bereikbaar en bruikbaar blijven, en niet na opzegging abonnement ineens als sneeuw voor de zon weg zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Ja, bij mij is het ook zo zoals @Mazzel het zegt. Ik ben nog niet zo onvindbaar dat ik protonmail gebruik, maar wel Gmail voor het meeste verkeer. Ziggo mail gebruik ik voor een paar dingen maar. Je kan dan nog aliassen maken op datzelfde mailadres maar daar doe ik niets mee. Ik had ooit nog een @12move emailadres, de provider werd opgekocht maar op het laatst stelde ik nog forwarding in en kon nog wel tien jaar lang mails ontvangen op dat adres. Maar nu is het opgeheven. 

Ik las van de Consumentenbond dat je een truukje kan toepassen op je Gmail adres. Stel je adres is pietje@gmail.com en je moet je emailadres invullen als je iets bestelt bij Kaaswinkeltje.nl, dan kan je ook invullen pietje-kaas@gmail.com. Dan ontvang je toch hun emails. Ontvang je dan ooit later van de firma Schietvereniging.nl een email op pietje-kaas@gmail.com, dan weet je hoe ze eraan gekomen zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Dank Jan voor weer een tip. Ik heb alleen gmail en ziggo, maar dan als chello en upc-mail. Ik heb al vaker gehoord van aliassen, heb ze ook gemaakt, maar hoe ze nou werken ????.  Ook als ik bij een webshop gmail of ziggo (dus upc enz.) gebruikt komt er u bent al bekend, alle mailadressen dus. Zal ik zelf wel verkeerd gedaan hebben maar snappen doe ik het niet. Zal het pietje-kaas o.i.d. wel eens proberen. Groet Leo.

Reputatie 6
Badge +5

Wat ook bij de meeste providers werkt is de instant alias.
Je hebt als email pietje@gmail.example dan komt zonder iets aan te maken pietje+kaas@gmail.example  ook aan.
Je kunt dus voor de @ en tussen de + een toevoeging doen.

Het nadeel is dat je het gewone email adres kunt herkennen,
wat bij een aangemaakte alias niet hoeft te zijn.
Ik kreeg laatst spam van bol.com met netjes mijn naam en adres er in.
Netjes naar wortelstamper@provider.example in plaats van naar de alias voor bol.com.
bol271828@provider.example

Reputatie 7
Badge +6

Dank je wel hoor Leo maar het kwam uit een publicatie van de Digitaalgids van de CB. Je bedankje komt hun toe! 

Ja, ik weet nog je berichten van al een hele tijd terug. Jij kwam via Chello en daarna UPC bij Ziggo terecht. Ik kwam via Casema. Ik was ooit bij Wanadoo en na een bezoek aan de computerbeurs in Utrecht overgestapt naar Worldonline. Niet in de aandelen hoor, maar gewoon als provider. Januari 2005 ging ik naar Casema en dat werd toen Ziggo.

Ik ben eens bij de buren gaan lezen. Ja dit forum heeft een buur. Bijna precies dezelfde site als deze, alleen de bruine kleur van Ziggo. Ze hebben daar ook een community.ziggo.nl forum. Nou, er word daar goed gemopperd over de tariefsverhoging, wel 4 pagina's lang. 

Ik was ook gaan lezen bij Canal+. Als je dan een schotel neemt met een duo lnb kop, kun je twee satellieten volgen, Astra 1 en Astra 2. Nou, dan heb je een hoop zenders van allebei, de een misschien 600, de ander misschien 999, hoger gaat de teller niet. Astra 1 is meer Duitse en Franse zenders en minder Engels, en Astra 2 is meer Engelse zenders. Ongeveer eenderde is betaal tv en tweederde is free to air. De Duitse zenders zijn allemaal free to air, ARD, ZDF en WDR kun je zo ontvangen. Dat is wat Ziggo doet, ze zetten circa 80 of 130 tv-zenders van de satelliet door naar ons. Als je dan vraagt, doe mij maar alle 75 vintage zenders eraf van die 80, dan kunnen ze dat niet.

Al die free to air zenders zit ook een hoop bagger en prut bij, veel regionale zenders die 7 keer hetzelfde uitzenden, kookprogramma's, sport, tellsell dingen, maar ook veel nieuwszenders van allerlei allooi. Ik denk dat op Astra 2 ook Amerikani zenders zitten, die wil ik wel kijken. Zo rollen de gedachten dan, aan de zenders op BVN heb ik genoeg en dan nog 700 free to air, wie weet stap ik over naar een schotel en doe de groeten aan Ziggo. Ik heb nu genoeg vintage gezien, het wordt een plaag. 

En nog een andere concurrent is in aantocht. Als je tussen de sterren een treintje satellieten voorbij ziet komen, allemaal Elon Musk met 5G. Die heeft misschien een goedkoop instaptarief met heel veel hd-zenders en internet! Dat wordt feest!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wortelstamper en @Jan .

Eerst even over de tariefsverhogingen want daar gaat dit topic immers over. Wij zijn kennelijk gematigder. Als bij het forum van je buren, de Belgen neem ik aan, 4 pagina's negatief geschreven wordt over de tariefsverhogingen dan komen wij er hier maar bekaaid af. Hier heb je ook nog leden die niet tegen verhogingen zijn omdat de maatschappijen veel onderzoekswerk verrichten, de snelheden verhogen, nieuwe zenders toevoegen, het netwerk onderhouden, waar mogelijk glasvezel enz. En ze hebben daar natuurlijk ook gelijk in, alleen van die automatische verhogingen vermeldt men zelden waarvoor het is.

Dan even over die aliassen, zelfs instant aliassen. Mij is ooit, ook op dit forum, geadviseerd gebruik aliassen bij websites (of gewoon adressen) die je niet vertrouwt. Zij kennen dan alleen je alias ?? Sorry, maar normaliter google ik alles zelf, nu niet gedaan, ik word lui. Maar staat er ergens hoe zo'n  toevoeging te doen is me , dus wat duidelijk werkt, dus op internet simpel uitgelegd. Ik heb wel wat PC boeken, o.a. de Schoone bijbel, maar ik heb nogal een hekel door allerlei tekst te worstelen die gaat over… hartelijk welkom op deze site, gebruik hem niet in de magnetron, ook tegen de wasmachine kan hij niet enz. enz.  Uitgelegd is al: Je kunt dus voor de @ en tussen de + een toevoeging doen. Maar een gewoon alias is dan toch weer beter. Als het in de gids staat, zal ik daar nog eens nar kijken. Maar mijn hoofd wordt een vergiet met al die kranten en tijdschriften.

Qua Schotel heb ik inderdaad van canaldigitaal de Astra 1 en 2, zo'n duoknop dus. En daarmee zal ik ook wel 600 zenders kunnen bereiken. Ik kijk ook naar de Duitse zenders. Rond speciale gelegenheden, neem carnaval, zenden ze veel meer uit dan wij. In alle plaatsen optochten enz.. Maar er is ook een hoop bagger, maar dat is overal…. en je kan toch niet naar alles kijken. 

Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met keuzes tussen Ziggo, KPN, de schotel enz., en wat er nog aan 'nieuw' komt. Ik heb ook geen haast. Groeten Leo.

Luister allemaal gratis naar de radio.

Het is opwekkend en leerzaam.

Reputatie 7
Badge +6

Ja @Léonz , kreeg laatst een link naar zo'n website met de hele aardbol met wel tienduizend groene puntjes. En als je op zo'n groen puntje klikte kreeg je de radiozender op dat plekje. Was echt genieten, Mocht je die niet kennen: radio.garden

Ja @Leo, ik woon niet zo ver van de Belgische grens maar met buren bedoelde in community.ziggo.nl , dat forum heeft dezelfde bouw als dit forum. Bert die hier wel eens was, komt van daar. 

Over email aliassen, ik heb net zitten kijken, ik zie nog wel mijn @casema aliassen, en ik kan die nog verwijderen of het wachtwoord ervan aanpassen, maar ik kan geen nieuwe @casaema aliassen meer maken. Dat zal voor jou hetzelfde zijn, maar bij jou betreft het dan @chello en @upc aliassen. Als je er nog geen had, kan je ook geen nieuwe aanmaken denk ik. 

Maar wat wel kan is dat je nieuwe @ziggo emailadressen kan aanmaken, in totaal tien stuks. Dus ik denk dat het de bedoeling is van Ziggo dat je de bestaande oude nog kan aanhouden maar als je nieuwe wil maken moet het @ziggo zijn. Ik probeer je naar die pagina te laten gaan:

Ga naar www.ziggo.nl, klik rechtsbovenaan Mijn Ziggo en log in. Dan krijg je een pagina met bovenaan je naam. Daarboven in de grijze balk klik aan Producten. Op de volgende pagina klik op het grijze blok met het woord Internet erin. Scroll dan naar beneden tot je bij de titel Emailadressen komt. Daar staat de optie Nieuw e-mailadres maken in een bruine balk. Dat wordt dan een @ziggo emailadres. 

Reputatie 7
Badge +7

Het is terecht wat @Léonz  stelt, deze topic over tariefsverhogingen, die nu volop in het nieuws zijn, en ook op forums, zie o.a. bij radar, gaat in feite niet over de radio. Die is afhankelijk van het type nog overal met vele zenders gratis verkrijgbaar.  Bij ons staat hij dan ook zo'n hele dag, van 08-17 uur aan.

En radio garden inderdaad ook gevonden. op de wereld allerlei groene puntjes , erop klikken en je krijgt er de zender.  Ik heb wel radio garden als side opgeroepen, niet de google play of app. Maar ook daar alles gratis.

En inderdaad met buren dacht ik dat je de Belgen bedoelde. De ziggo website ken ik, het forum ook, ik ben er in het verleden vaak op geweest. Met name toen we de nieuwe TV kregen, die had een CI + Module nodig. Ik heb een Mediabox, een CI+ Module en nog wat, kan dat niet vinden (digitale ontvanger FullD ??). Ik heb Ziggo Go Movies en Series XL, en o.a. volop bellen en verder moet ik te lang gaan zoeken. Over Ziggo Emailadressen en eventuele aliassen denk ik nog verder na, zoals gezegd geen haast. Dank allemaal en Groeten van Leo.,

Denken over aliassen kan onverwachte en onbeheersbare stress veroorzaken!

Reputatie 7
Badge +7

Ergens ‘zwaar’ over (na) denken, of te wel piekeren geeft meestal stress. Daarom neem ik de reacties en adviezen wel ter harte maar ga er niet meteen mee aan de slag. Met ik denk er over na bedoel ik het kan nog wel even duren. Stress probeer iuk te vermijden, maar geloof niet dat iemand volledig zonder stress is., 

Reageer