Consumentenbond.nl
Vraag

Zonnet e-mailadressen overgedragen aan andere provider.

• 3 september 2020
  • 14 reacties
  • 463 Bekeken

Tele2 heeft een deel van de Zonnet e-mailadressen verkocht aan een andere provider. Nu moeten deze klanten betalen voor hun e-mailadres. Het is onduidelijk wat je krijgt, krijg je nu wel of geen grotere mailbox bij het goedkoopste abonnement? De informatie op de website is tegenstrijdig en de helpdesk reageert niet op vragen. Op het forum van Tele2 regent het klachten. Van zo`n grote provider (overgenomen door T-Mobile) verwacht je niet dat ze zo met hun klanten omgaan. De Zonnet klanten die aan de basis stonden van Tele2 zijn aan een ander bedrijf verkocht zonder goed functionerende helpdesk. Aangezien e-mail belangrijk is in deze tijd en het ook om privacy gaat zou je meer zorgvuldigheid verwachten.

14 reacties

Ik snap dat deel van die verwachting niet. Welke verwachting had u precies en waar was dat op gebaseerd?

Dat het ordentelijk verloopt en dat het duideljk is wat je krijgt. Op de ene pagina staat dat je een grotere mailbox krijgt (eerste afbeelding) op een andere pagina staat een kruisje (geen grotere mailbox). En dat de helpdesk reageert op vragen.

Reputatie 5
Badge +4

Het is toch duidelijk? Als je kiest voor “Email behouden” krijg je geen grotere mailbox. Je krijgt alleen datgene waar het groene vinkje voor staat.

Bij de middelste optie kun je kiezen uit een grotere mailbox, van 2GB t/m 40 GB, meerdere mailboxen enz. Klik maar eens op Kies deze optie https://www.zonnet.nl/aanbieding 

Ik krijg het gevoel dat de enige echte verwachting waar we het over hebben het feit is dat de mailbox gratis wordt aangeboden en daar komt een einde aan voor mensen die geen klant van Tele2 zijn.

@Mazzel Kijk even naar de eerste afbeelding. Deze is afkomstig van dezelfde website. Daar staat dat je een grotere en veiligere mailbox krijgt.

@A. Deen Waar is dat op gebaseerd?

@A. DeenWaar is dat op gebaseerd?

Mijn gevoel? Op het feit dat er verder niet zoveel aan de hand lijkt behoudens dat er vooraan iets betaalt moet worden.

Reputatie 5
Badge +4

@MazzelKijk even naar de eerste afbeelding. Deze is afkomstig van dezelfde website. Daar staat dat je een grotere en veiligere mailbox krijgt.

Dat had ik gezien, dat is een foutje / onduidelijkheid. Dat kun je toch, net als ik, zien als je door klikt op 1 van de andere opties. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Reputatie 6
Badge +3

Afgezien van de details van het contract zou ik wel willen weten met wat voor club je in zee gaat als je, je webhosting en email aan ze toevertrouw. Ik vind op de site daarover geen informatie.
Wie of wat zit er achter ??

Blijf het toch allemaal een beetje vreemd vinden. Tele2 had ook abonnementsgeld kunnen vragen. Nu doen ze net of ze er niets mee te maken hebben. Bovendien kon je de helpdesk van Tele2 wel bellen en krijg je geen contact met de helpdesk van Zonnet. Op het forum van Tele2 kan je lezen dat het aanvragen van een abonnement bij veel mensen niet lukt.

Kan alleen maar hopen dat dit in de toekomst niet meer bij een andere Nederlandse provider zal gebeuren. Helaas reageert er niemand van de Consumentenbond. Heb mijn best gedaan om dit aan te kaarten. Vind het niet leuk dat bedrijven zo met klanten omgaan. Toen internet nog in de kinderschoenen stond betaalden mensen voor hun diensten d.m.v. een hogere minuutprijs (via hun telefoonrekening), daarna werden de klanten voor forse bedragen verkocht en nu schuiven ze een deel van de klanten aan de kant. Het was leuk om internet te ontdekken met Zonnet, en storingen werden meestal snel opgelost door Tele2. Maar nu waait er een andere wind.

Vind het niet leuk dat bedrijven zo met klanten omgaan.

Bent u klant bij Tele2? Ik heb  gelezen dat die een regeling moeten krijgen.

Reputatie 2
Badge +3

Je moet het maar willen dat het belangrijke communicatie middel email een fantasienaam draagt.
Als je voor het gemak een emailadres van een internet provider neemt kun je dit soort situaties verwachten. Kijk maar eens welke providers al in andere verbanden zijn opgegaan.
Wanneer je je email serieus neemt neem je een eigen domeinnaam en koppel je die aan een emailaccount 

Reageer