Consumentenbond.nl

Zou jij Nederlandse live-tv willen kijken in het buitenland?

Toon eerste bericht

42 reacties

vanaf 1 april zou het volgens de europese richtlijnen mogelijk moeten zijn de nl programmas live te kijken. Ik heb het geprobeerd met de ziggo go app, maar nee hoor krijg gewoon melding dat programma niet buiten eigen regio te zien is, wie gaat deze richtlijn eig. handhaven. ik betaal ziggo om tv te kunnen kijken ik ben ingelogd dus ze zouden zowiezo niet kunnen weigeren via geen uitzendrechten.
Reputatie 7
Die melding kreeg ik in Londen niet. Waar heb je het geprobeerd?
vanuit Noorwegen.
Reputatie 7
Je weet dat Noorwegen niet bij de EU hoort?
je hebt gelijk, Denemarken en Zweden wel en Noorwegen niet.
ik had trouwens ook al in Denemarken geprobeerd en daar werkte het ook niet,
weet niet of ik daar dezelfde melding kreeg,maar zal het op de terugweg nog eens proberen.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd. Het werkte in Londen ook niet maar dat was omdat de bandbreedte onvoldoende was. Geen idee waar de bottle neck zat.
Reputatie 6
In de vakantie kijk ik naar de zenders van het land waar ik ben, in China zou het een ander verhaal zijn, ik spreek en versta geen Chinees,. Ik zou in andere landen hooguit het Nederlande journaal opzoeken, in de vakantie kijk ik meestal weinig TV.
Badge
Wij zijn net terug uit Spanje en we konden probleemloos Ned. tv kijken.
Reputatie 5
Badge +5
Bij een lang verblijf in het buitenland kan ik me voorstellen dat wel eens tv uit Nederland wilt zien. Maar ik kijk het hier al nauwelijks. Veel te hoog Den Haag en de mensen vooral niet paniek brengen gehalte.
Lisa Boele schreef:

Bij een lang verblijf in het buitenland kan ik me voorstellen dat wel eens tv uit Nederland wilt zien. Maar ik kijk het hier al nauwelijks. Veel te hoog Den Haag en de mensen vooral niet paniek brengen gehalte.

Nou ik kijk nu juist niet vanwege de eindeloze hoeveelheden zinloze spelletjes en 'reality' tv en pratende hoofden die niks toevoegen anders dan nodeloze verontwaardiging over niks.
Badge
Net terug van Fuerteventura.

Vorig jaar keek ik via VPN (server in Nederland) middels Ziggo Go naar het journaal. Werkte prima, maar hoeft nu niet meer, geen VPN meer nodig. Ziggo Go werkt ook zonder VPN. Je bent wel afhankelijk van de geleverde wi-fi op je vakantie adres (tenzij je een grote databundel hebt.) Daarom kun je beter uitgesteld kijken, bijv. via NPO-start vanwege betere buffering.

NOS-journaal keken we via NOS.NL. Meestal kon je het journaal al 10 minuten na de uitzending bekijken op hun site.

Mocht je op vakantie de beschikking hebben over een flatscreen met HDMI-aansluiting overweeg dan de aanschaf van een Google Chromecast( kost een paar tientjes) Je kunt dan mbv je smartphone de uitzendingen op de flatscreen laten zien. kijkt wel zo makkelijk.

Peter Westerbeek
Een goede VPN verbinding werkt voor mij het best
Je kunt het eenvoudig laten lijken dat je in een ander land bent bent
Ben je in Polen maar geef je aan in NL te zijn dan kan je probleemloos NL tv over internet kijken
Je kunt bijvoorbeeld ook vanuit NL doen alsof je in Groot Brittannië bent waardoor je BBC gemist, ITV etc kan bekijken
Ook handig: Door je locatie te 'faken' kan je toegang krijgen tot de buitenlandse data van bv Netflix
Zo is de database van Netflix USA veel groter en staan films en series er niet zelden eerder op

Daarbij versleuteld een VPN provider jouw verbinding en is je internet gebruik veiliger en je privacy veel beter beschermd.

Mijn favo VPN is Express VPN
NordVPN vindt ik ook een echte aanrader
Reputatie 2
Badge +3
Het zomerseizoen is begonnen! Alle providers geven aan dat je via hun online tv-app (zonder VPN) in het buitenland tv kunt kijken zoals thuis. Ben benieuwd of dat klopt!

Zijn er al mensen zijn die in het buitenland tv hebben gekeken via de tv app van hun provider? Kun je inderdaad zonder problemen naar het WK kijken of naar je favoriete serie? Of liep je toch tegen beperkingen aan?

Nederlandse live- tv kijken in het buitenland: hoe zit dat?
Net terug van de vakantie rondom de Oostzee. In de volgende landen via de Ziggo Go app tv gekeken.
Het betreft Duitsland, Polen, Zweden en Denemarken.
In alle landen vrijwel probleemloos tv kunnen kijken. Het "vrijwel" heeft te maken met de kwaliteit van het WIFI netwerk ter plaatse.
Geen gebruik gemaakt van het telefoonnetwerk.
Reputatie 2
Badge +3
@J. Haas Goed om te horen. Heb je allerlei verschillende tv-zenders gekeken? Dus niet alleen de Nederlandse?
Silvia_Smit schreef:

@J. Haas Goed om te horen. Heb je allerlei verschillende tv-zenders gekeken? Dus niet alleen de Nederlandse?

Ik heb diverse zenders bekeken. Maar wat ik al eerder schreef, je bent afhankelijk van de kwaliteit van het WIFI netwerk ter plaatse.
Reputatie 7
Hier ter plaatse op Samos is onze wifi redelijk brak maar door zowel mijn vrouw en de kinderen even te verbannen heb ik gisteren Max via Ziggo kunnen zien racen. (met wat hikken)

Reageer