Zou jij Nederlandse live-tv willen kijken in het buitenland?

• 20 April 2017
  • 55 reacties
  • 8174 Bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

In het buitenland kun je niet zomaar Nederlandse live-tv kijken. Toch zijn er slimme oplossingen om bijvoorbeeld op vakantie programma’s live te volgen via internet. En die zijn helemaal niet zo moeilijk. Bijvoorbeeld via BVN.tv of via een ‘Virtual Private Network’ (VPN). Lees hier hoe je dat simpel kunt regelen op je tablet of telefoon.

Vind je dit een interessante mogelijkheid of heb je niet zo’n behoefte aan Nederlandse tv vanaf je vakantielocatie?
Laat in je reactie weten wat jij vind!

Update 03-04-2018
Vanaf 1 april gelden er regels waardoor je in EU-landen hetzelfde online video-aanbod als in Nederland zou moeten kunnen bekijken (op deze pagina lees je er meer over). Dat geldt ook voor live tv: bijvoorbeeld via NLziet, Ziggo Go of KPN.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die in het buitenland op deze manier tv hebben gekeken. Laat je reactie hieronder achter!
vanaf 1 april zou het volgens de europese richtlijnen mogelijk moeten zijn de nl programmas live te kijken. Ik heb het geprobeerd met de ziggo go app, maar nee hoor krijg gewoon melding dat programma niet buiten eigen regio te zien is, wie gaat deze richtlijn eig. handhaven. ik betaal ziggo om tv te kunnen kijken ik ben ingelogd dus ze zouden zowiezo niet kunnen weigeren via geen uitzendrechten.
vanuit Noorwegen.

Het is illegaal om van mensen te verlangen dat ze geen VPN gebruiken. 

Tegen welke wet gaat dat in dan?

je hebt gelijk, Denemarken en Zweden wel en Noorwegen niet.
ik had trouwens ook al in Denemarken geprobeerd en daar werkte het ook niet,
weet niet of ik daar dezelfde melding kreeg,maar zal het op de terugweg nog eens proberen.

Reageer