Consumentenbond.nl

3dbehangshop.nl onbetrouwbare webshop?

Beste lezers,

voor een goede koop van een gietijzerenpan van Le Creuset leek men terecht te kunnen bij 3dbehangshop.nl

3dbehangshop.nl beweert pannen van Le Creuset te verkopen met een productiefout. Vandaar de relatief goedkope prijs van de pannen.

Na bestelling van de pan, hoor je echter niks meer. Geen bevestiging van verzending, geen track and trace. De telefoon “kan tijdelijk niet worden opgenomen”. Via de mail word je aan het lijntje gehouden. 

Mijn vraag aan jullie: zijn het *? Anderen hier al ervaring mee gehad?

Ik hoor het graag en bedankt alvast. 

*[Tekst gemodereerd door beheerder]

13 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Bedrijf heet bij Kvk “FeelGoodShoes”, maar die gelijknamige site is uit de lucht en bij klachtenkompas zijn daar 20 klachten over. (kan die niet terug vinden op klachtenkompas, beetje onhandig...)

En die tekst “telefoon tijdelijk niet opgenomen” doet wel het ergste vrezen inderdaad.

Kwam bij sidn.nl ook e-mailadres naoualoen@hotmail.com tegen als domeinnaamhouder.

Bedrijf heet bij Kvk “FeelGoodShoes”, maar die gelijknamige site is uit de lucht en bij klachtenkompas zijn daar 20 klachten over. (kan die niet terug vinden op klachtenkompas, beetje onhandig...)

En die tekst “telefoon tijdelijk niet opgenomen” doet wel het ergste vrezen inderdaad.

Kwam bij sidn.nl ook e-mailadres naoualoen@hotmail.com tegen als domeinnaamhouder.

Ontzettend bedankt voor je speurwerk. Ik ga erachteraan. Ben inmiddels wel overtuigd dat het oplichterij is. Dan maar aangifte doen bij de politie. Ik zal dit ook aan de Consumentenbond doorgeven. Nog andere tips? 

Reputatie 2
Badge +2

Bedrijf heet bij Kvk “FeelGoodShoes”,

Bij KvK staat in het handelsregister ook “3D Behang Shop” vermeld.

Het feit dat dit bedrijf zowel een KvK-nummer heeft en een fysiek adres vermeldt doet vermoeden dat dit geen oplichters zijn. Van wanneer dateert de bestelling? Ik heb zelf in coronatijd ook soms bijna een maand op een bestelling moeten wachten, die maar niet werd uitgeleverd (en waar dientengevolge ook geen track- en tracecode van bestond). Is je conclusie niet wat voorbarig, @Gietijzerenpannen? Volgens artikel 9.3 van algemene voorwaarden mag je, als je 4 dagen na bestelling niets hebt gehoord, kosteloos ontbinden.

Reputatie 4
Badge +3

Behangshop met pannen Klinkt als frikandel kopen bij de Audi dealer.

Behang koop je bij 3d behang. Dat zou de naam recht doen. Maar dit uiterst dure merk.pannen zou ik daar logischerwijs niet kopen. Dan heb je nog de garantie kwestie Le Creuset geeft alleen garantie indien aangekocht bij een van hun dealers.

Bedrijf heet bij Kvk “FeelGoodShoes”,

Bij KvK staat in het handelsregister ook “3D Behang Shop” vermeld.

Het feit dat dit bedrijf zowel een KvK-nummer heeft en een fysiek adres vermeldt doet vermoeden dat dit geen oplichters zijn. Van wanneer dateert de bestelling? Ik heb zelf in coronatijd ook soms bijna een maand op een bestelling moeten wachten, die maar niet werd uitgeleverd (en waar dientengevolge ook geen track- en tracecode van bestond). Is je conclusie niet wat voorbarig, @Gietijzerenpannen? Volgens artikel 9.3 van algemene voorwaarden mag je, als je 4 dagen na bestelling niets hebt gehoord, kosteloos ontbinden.

Dank voor je reactie. Ik snap dat, gebaseerd op bovenstaande, het een voorbarige conclusie lijkt. Maar mijn conclusie is wel op meer gebaseerd dan hier vermeld. Heb meer onderzoek gedaan naar het adres en KvK-nummer. Ook het contact na betaling is een grote aanwijzing. Ik heb de verkoper al enige tijd geleden in gebreke gesteld. Ontbinding is dus inderdaad de optie, alleen heb ik daar weinig aan als de verkoper niet meer reageert. Ik kan de verkoper moeilijk dwingen mij terug te betalen. 

Behangshop met pannen Klinkt als frikandel kopen bij de Audi dealer.

Behang koop je bij 3d behang. Dat zou de naam recht doen. Maar dit uiterst dure merk.pannen zou ik daar logischerwijs niet kopen. Dan heb je nog de garantie kwestie Le Creuset geeft alleen garantie indien aangekocht bij een van hun dealers.

Ik snap je volledig. Alleen is het besteld door iemand die op wat oudere leeftijd is, en niet heel erg thuis is in het online shoppen.

Reputatie 2
Badge +2

Ik zou nog even afwachten. Het feit dat het adres en naam ook klopt volgens KvK maakt toch dat ze aan te spreken zijn. Op TrustPilot zijn veel mensen over FeelGoodShoes ontevreden, maar er is ook een flink aantal dat zegt vorige maand zijn geld terug te hebben gekregen.

Update: de webshop is offline gehaald. Denk dat hiermee de vraag beantwoord is. Heeft iemand tips hoe ik dit nu het beste kan aanpakken? Aangifte doen bij de politie?

Reputatie 2
Badge +2

Dit doet niets goeds vermoeden, inderdaad. Belangrijker nog, de shops zijn uitgeschreven uit het handelsregister. Ik zou zeker (online) aangifte doen bij de politie.

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen#ik-ben-opgelicht-bij-een-aankoop-of-verkoop-via-internet

Ik had/heb hetzelfde probleem als jij (of je familielid). 6 juni een pan besteld, sindsdien helemaal niks gehoord. Contactformulier ingevuld en nog een los mailtje gestuurd maar allemaal tevergeefs.

Wat echter wel een reactie losmaakt is via de betaalmaatschappij een klacht indienen. Die staat op het bankafschrift en is als het goed is in dit geval Stichting Sisow. Je kan een mail sturen naar klachten@sisow.nl met daarin de vraag of ze jouw klacht kunnen doorgeven aan de webshop en alle informatie over jouw bestelling. Sisow reageert snel en ik kreeg enkele uren nadat ik van Sisow een reactie terug had ook spontaan een reactie van 3dbehangshop.nl. Ze hebben mijn bestelling geannuleerd en ik heb nu dus op papier de belofte dat ik mijn geld terug ga krijgen. De reactie is van vanochtend en ze vragen om geduld met het terugstorten dus ik heb nog geen geld terug en het is  een beetje afwachten, maar er is hoop.

De webshop is overigens wel weer online. Ik snap niks van dit bedrijf. Ze hebben een KvK-nummer, een uitgebreide website en een fysiek adres dat ook op de site staat, maar toch komen ze over als oplichters. Het verhaal van deze webshop komt ook weer verdacht veel overeen met de verhalen van eerdere webshops verbonden aan hetzelfde KvK-nummer. Boden allemaal producten aan die lang niet geleverd werden en zodra het bedrijf veel klachten krijgt zegt het problemen te hebben met de leverancier maar dat het door de vele klachten en aangiften gedwongen is te stoppen. Ze zeggen ook tegen mij dat de leverancier voor problemen zorgt. Vervolgens zegt het bedrijf dat ze de laatste bestellingen zullen afhandelen/annuleren en daarna niks meer...

Hoe dan ook, ik hoop dat mijn tip je verder helpt en dat je via Sisow toch nog het geld terug kan krijgen​​​​​​. Ik wens je veel succes.

ik heb bij deze site ook een pan besteld (1juni) verschillende keren mail verkeer gehad en ja zoals jullie ook zeggen ze houden je aan het  lijntje constant andere excuses maar geen geld terug storten.

en dan voor de tip van sisow.nl ga er gelijk achter aan.

Reputatie 2
Badge +2

Dit doet niets goeds vermoeden, inderdaad. Belangrijker nog, de shops zijn uitgeschreven uit het handelsregister.

Wat commentaar op mijn eigen comment. Er is inderdaad een eerdere variant van FeelGoodShoes uitgeschreven. Maar onder het nummer dat nu op hun website staat, 77665112, is het bedrijf wel actief in Heerhugowaard. De oude vestiging stond ingeschreven op de Herengracht 420 te A’dam, evenals tientallen andere bedrijven.

Reputatie 6
Badge +5

Als ik door google op het adres van de firma, zie ik verhuur van virtuele kantoren.

Reageer