Beantwoord

Aansprakelijkheidsverzekering: Kamer huren

• 16 July 2021
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Hoi! Ik huur momenteel een kamer bij iemand in een woonhuis. Geld een aansprakelijkheidsverzekering ook als ik meubulair van mijn huisbaas in de woonkamer stukmaak of dat ik het huis laat afbranden? In de verzekeringsvoorwaarden van een aantal verzekeraars staat dit helaas niet aangegeven. Alleen als je een heel huis huurt.

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 16 July 2021, 16:21

Bekijk origineel

4 reacties

Volgens mij valt meubilair onder een inboedelverzekering en heeft de verhuurder als het goed is een opstalverzekering voor het pand.

Badge +5

Hi @Gebruiker1626441574⅕ Welkom op de Community. Interessante vraag. We hebben algemene informatie over wat buiten de dekking valt. Misschien heb je hier iets aan. Ik ben verder geen jurist en jouw vraag is erg specifiek :wink: Ben je lid van de Consumentenbond en heb je een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap/ wil je lid worden? Neem dan even contact op met onze juristen via 070 445 45 45. Zij kunnen je verder informeren :blush:  Misschien dat andere Community leden ook nog tips via het Forum kunnen delen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +6

Is er geen huurcontract , waar dit in is vastgelegd ? Ik zou wel een AVP afsluiten als je die niet hebt ( Aansprakelijkheids Verzekering Particulieren ) . Dat voorkomt dat je niet gedekt bent tegen veroorzaakte schade als je daar aansprakelijk voor gesteld wordt . Zou in de voorwaarden moeten staan en anders vragen .

Het kan dat de verhuurder verzekerd is voor de inboedel van de kamer, maar hoeft ook niet zo te zijn.
Wat je in ieder geval moet doen, de verzekering afstemmen met de verhuurder.
Ben je dubbel verzekerd gaan de verzekeringen ruzie maken wie moet betalen als er schade is.

Alles in 1 polis onderbrengen samen met de huisbaas voorkomt dat je deze discussie krijgt als er schade is.
Dan gaan ze niet helemaal uitpluizen wat huurder en verhuurder over dat stuk meubilair afgesproken hebben. Of het inboedel 1 of inboedel 2 of WA is.
En sommige dingen zijn alleen gedekt met all risk.

Reageer