Consumentenbond.nl
Beantwoord

abonnement beëindigen internetprovider

Ik ben zojuist overgestapt van xs4all naar Freedom.nl Wij hebben 2 IPTV kastjes die het perfect deden bij xs4all maar sinds de overstap het niet meer doen. Althans ze doen het niet via het internet van Freedom maar ze doen het wel via andere providers en zelfs via 4G

Freedom heeft getracht ze aan de praat te krijgen maar het lukt niet. Er wordt geen beeld doorgegeven.

Om deze reden willen we het abonnement per direct beëindigen maar Freedom zegt dat ik er een jaar aan vast zit want het kan alleen binnen 14 dagen na ondertekening beëindigd worden maar zolang ik niet aangesloten ben weet ik toch ook  niet of iets werkt of niet? Het is 1 x mogelijk geweest om telefonisch contact te krijgen waarbij we te horen kregen dat we blij mochten zijn dat ze ons gebeld hebben.

nu is er helemaal geen contact meer. E-mail wordt niet beantwoord en als je belt krijg je een bandje te horen dat ze het te druk hebben om de telefoon te beantwoorden en dat je moet mailen.

Mag dit en staan ze hiermee in hun recht?

icon

Beste antwoord door A. Deen 31 juli 2020, 22:38

Mijn vraag is of freedom ons aan het contract kan houden ondanks dat niet alle apparatuur via hun provider werkt. Omdat zij van 14 dagen na tekening uitgaan en niet van 14 dagen na aansluiting.

Ah, de "beroemde" product-dienst discussie. Veel, maar niet alle, providers hanteren 14 dagen na ontvangst van de bevestiging, volgens de geleerden is dat fout. Het moet zijn 14 dagen na ontvangst van de apparatuur. Ook 14 dagen na aansluiting lijkt voor mensen logisch maar schijnt ook niet correct te zijn.

Als u wilt ontbinden is de eerste hobbel de voorwaarden, wat staat daar zwart op wit? Wanneer heeft u de apparatuur ontvangen? En dan zult u, als u op tijd was, waarschijnlijk naar een geschillencommissie of kantonrechter moeten want de providers doen dit bewust verkeerd maar passen de regels niet aan.

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Je zou toch denken dat een werkende verbinding moeten leveren, doe ze dat niet dan moet je hen in gebreke stellen

Dat dacht ik ook, en internet doet het wel alleen deze kastjes worden geblokkeerd bij hun want sluit ik ze bij vrienden aan op internet dan doen ze het prima en freedom kan niet achterhalen waardoor het niet werkt. Dus moeten we deze kastje maar niet meer gebruiken vinden zij. 

Reputatie 7
Badge +4

als internet het doet hebben zij aan hun levering voldaan.

wat voor iptv kastjes heb je? volgens mij worden die altijd door je aanbieder geleverd als je tv afneemt. komen deze kastjes soms uit een duister circuit?

Haha nee zijn gewoon te koop en zijn handig als je andere tv wilt kijken dan regulier wordt aangeboden maar ook als je op vakantie bent. Niets spannends aan.

Reputatie 3
Badge +2

Kun je mij het adres geven waar je deze kunt kopen en wat kosten ze ongeveer?

Reputatie 7
Badge +4

maar ze zijn niet legaal, toch?

Reputatie 7
Badge +6

Ik waag een gok, heb je ook ingelogd op je Freedom modem/router met iets zoals 192.178.168.1.1 typen in je webbrowser en dan inloggen en dan je IPtv kastjez condifureren volgens wat in het boekje daarvan staat? Daarna als je weer uitgelogd bent, even stekker eruit van je modem/router en weer terug zodat je iptv kastjes gelezen worden.

Hoi Jan, ja gedaan maar heeft niet geholpen. Ze kosten tussen de 80 en 150 euro voor verkoop moet je even Googlen. 
en E. B. F Stroeve de kastjes zijn niet illegaal. 

Reputatie 7
Badge +4

maar het gebruik ervan wel, toch?

welke zoekterm gebruik ervoor op google?

beetje vaag allemaal :sunglasses:

Ik vraag om hulp niet om een preek. Er is niets illegaals aan een iptv kastje. Het kastje van canal digital is ook een iptv kastje. 
einde gesprek.

Reputatie 7
Badge +4

ok, duidelijk. 

dan lijkt me het antwoord op je vraag waarom je iptv kastje het niet doet ook duidelijk 😉

case closed.

U bent ingelogd op de router, hebben die kastjes wel een ip adres van de router gekregen en ziet u ze ook op de router? Met welke televisie provider proberen die kastjes dan verbinding te maken?

Mijn vraag is of freedom ons aan het contract kan houden ondanks dat niet alle apparatuur via hun provider werkt. Omdat zij van 14 dagen na tekening uitgaan en niet van 14 dagen na aansluiting.

Ah, de "beroemde" product-dienst discussie. Veel, maar niet alle, providers hanteren 14 dagen na ontvangst van de bevestiging, volgens de geleerden is dat fout. Het moet zijn 14 dagen na ontvangst van de apparatuur. Ook 14 dagen na aansluiting lijkt voor mensen logisch maar schijnt ook niet correct te zijn.

Als u wilt ontbinden is de eerste hobbel de voorwaarden, wat staat daar zwart op wit? Wanneer heeft u de apparatuur ontvangen? En dan zult u, als u op tijd was, waarschijnlijk naar een geschillencommissie of kantonrechter moeten want de providers doen dit bewust verkeerd maar passen de regels niet aan.

Reputatie 6
Badge +5

Hou je er wel rekening mee, dat Freedom nog in de bèta fase is.
Dit is duidelijk verteld.
Dat de kastjes het niet doen, moet een reden hebben.
Dat kan ook zijn, dat je nieuwe IP adres op een zwarte lijst staat bij de aanbieder van de TV dienst.
De adressen zijn namelijk recent aangekocht.
Sinds ik daar klant ben, denkt Ali Express dat ik in Afghanistan woon.
Heb je al een packet trace gedaan met je Fritz!Box?

Hoi Wortelstamper

ik ben de aansluiting na de betafase maar wel een founding member. Misschien staat het inderdaad op de zwarte lijst omdat canal digital ook via een iptv kastje levert. Op ons kastje kan je gewoon Netflix en YouTube bekijken en betaalzenders. 
wat  is een packet trace? En hoe doe je dat?

Reputatie 6
Badge +5

Packet trace is meekijken op een poort.
Sluit het kastje alleen op een poort aan.
Dan start je de trace via http://fritz.box/support.lua
Probeer dan het iptv kastje te gebruiken.
Sluit de trace en je hebt een bestand.
Met wireshark kun je dan zien wat er gebeurde.
Je kunt de uitgaande en de ingaande lijn van de fritzbox tracen.
Het vergt wel wat kennis van het internet protocol om er iets van te maken.

Voor dat je gaat testen, meet eerst de gebruikte ethernet kabel na met een kabel tester.
Die willen wel eens stuk gaan, als je spullen wisselt.
Vooral die goedkope aluminium kabels.

Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +4

wat raar, met een packettrace hoef je niet te betalen voor oa netflix? ben ik toch echt benieuwd naar dat kastje 😉

Wie zegt dat ik niet betaal?

Reputatie 7
Badge +4

klopt, heb je niet gezegd. maar als je gewoon de iptv afneemt via freedom van canal, dan hoef je deze discussie toch helemaal niet te voeren? dan moeten zij gewoon het probleem oplossen.

ik concludeer dan snel, excuses als ik het mis heb, dat je zo'n kastje via een grijs circuit gekocht hebt. ik heb me er niet in verdiept, maar wellicht kun je mij uit de brand helpen door alsnog een link naar de aanbieder van zo'n kastje te plaatsen zodat het grijze gebied, bij mij en wellicht anderen, wit wordt. wat ik nl altijd jammer vindt is dat het witte circuit vaak mee betaalt voor het grijze circuit :thinking:

@E Kiljan ik dacht dat u niet geïnteresseerd was om het op te lossen maar alleen of u kon opzeggen. Bent u van gedachten verandererd?

Dus u heeft een iptv kastje waar u YouTube en Netflix (betaald) op kunt kijken maar u kunt geen verbinding maken met uw iptv provider? Dan ben ik nog steeds benieuwd wie uw IPTV provider dan is want dan lijkt dat de meest voor de hand liggende plek waar het fout gaat.

Ik wil alleen weten of ik kan opzeggen. De kastjes werken bij iedere andere provider ook bij mijn vorige provider. Alleen bij Freedom niet. Daarom wil ik opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +4

ik zal er geen doekjes om winden, ik denk dat je illegaal tv/netflix/enz kijkt en freedom blokkeert dat in hun firewalls. dat is de reden waarom je ervan af wilt. Ik vrees dat je pech hebt.

case closed, again.

Ik wil alleen weten of ik kan opzeggen. De kastjes werken bij iedere andere provider ook bij mijn vorige provider. Alleen bij Freedom niet. Daarom wil ik opzeggen. 

Dat snap ik maar wie is uw IPTV provider dan. U moet het signaal toch ergens vandaan halen?

Reageer