Beantwoord

abonnement beëindigen internetprovider


Ik ben zojuist overgestapt van xs4all naar Freedom.nl Wij hebben 2 IPTV kastjes die het perfect deden bij xs4all maar sinds de overstap het niet meer doen. Althans ze doen het niet via het internet van Freedom maar ze doen het wel via andere providers en zelfs via 4G

Freedom heeft getracht ze aan de praat te krijgen maar het lukt niet. Er wordt geen beeld doorgegeven.

Om deze reden willen we het abonnement per direct beëindigen maar Freedom zegt dat ik er een jaar aan vast zit want het kan alleen binnen 14 dagen na ondertekening beëindigd worden maar zolang ik niet aangesloten ben weet ik toch ook  niet of iets werkt of niet? Het is 1 x mogelijk geweest om telefonisch contact te krijgen waarbij we te horen kregen dat we blij mochten zijn dat ze ons gebeld hebben.

nu is er helemaal geen contact meer. E-mail wordt niet beantwoord en als je belt krijg je een bandje te horen dat ze het te druk hebben om de telefoon te beantwoorden en dat je moet mailen.

Mag dit en staan ze hiermee in hun recht?

icon

Beste antwoord door A. Deen 31 July 2020, 22:38

Bekijk origineel

30 reacties

Het probleem zit ‘m bij Freedom internet, en niet bij een IPTV provider waar deze dan ook vandaan komt. Er zijn IPTV providers die werken met P2P wat blijkbaar geblokkeerd wordt bij Freedom Internet. XS4ALL had deze ondersteuning/porten open staan, waardoor deze IPTV providers wel werken. Ik heb nu hetzelfde ervaren met Freedom Internet, heb diverse IPTV providers en Streaming Providers i.v.m. testen (legaal voor de duidelijkheid). Een VPN Server die P2P of Streaming ondersteund zorgt er voor dat deze IPTV Provider wel werkt. Wellicht in de hoop dat Freedom Internet dit leest weet waar zij moeten zoeken. Het is toch een stukje Freedom die je wilt of niet, anders hadden we net zo goed bij XS4ALL/KPN kunnen blijven :P

@Sigmar 
Freedom is helemaal open en blokkeert niets.

Het enigste probleem, waar een kleine groep mensen last van heeft is dat het IPv4 adres als niet Nederlands wordt gezien. Dit komt door het tekort aan die adressen.
Het is ook triest, dat 23 jaar na invoering van IPv6 we nog steeds afhankelijk zijn IPv4
 

@Sigmar 
Freedom is helemaal open en blokkeert niets.

Het enigste probleem, waar een kleine groep mensen last van heeft is dat het IPv4 adres als niet Nederlands wordt gezien. Dit komt door het tekort aan die adressen.
Het is ook triest, dat 23 jaar na invoering van IPv6 we nog steeds afhankelijk zijn IPv4

Serieus, is dat het probleem? Wat een giller, maar dan is je IPTV provider ook niet erg klantgericht.

Reputatie 7
Badge +5

.
Het is ook triest, dat 23 jaar na invoering van IPv6 we nog steeds afhankelijk zijn IPv4
 

en welke beperkingen ervaren we hierdoor dan dagelijks? 

Dat alle mobile telefoons via NAT werken.
Ziggo heeft heel veel klanten alleen nog op IPv6 aangesloten en IPv4 verkeer gaat door een tunnel.
Dat kan een belemmering zijn voor thuiswerken.
Dat het hele internet dubbel uitgevoerd is, kost extra energie.

De meeste gebruikers merken er niet veel van.

 

Reageer