Abonnement op de AD opzeggen

• 25 April 2022
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb mijn abonnement van de krant opgezegd (die loopt tot mei ) van het AD ik had een kwartaal betaling.

Nu moet ik nog 3 maanden de krant afnemen tegen een reguliere en veel hogere prijs.

Mogen ze dat doen ?

heb wel netjes een maand van tevoren gebeld maar omdat ik een kwartaal betaling heb moet ik ook 3maanden van tevoren opzeggen, klopt dit?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@A.M de Jong Vaste abonnementen hebben altijd een opzegtermijn.(aut.verlenging)

of een vaste periode die is afgesproken.

Meestal wordt dan de betalingsperiode ook de opzeg termijn!

Proefabonnement stopt na einddatum, wel opletten dat er geen vinkjes al ingevuld staan.

En dan krijg je E-mails voor verlengen en aanbiedingen, als je tel.nr bekend is wordt je ook nog gebeld.

Wel goede service, maar of je hier op zit te wachten?

Abonnementen afsluiten kan (a la minute) opzeggen wordt bewust iets bewerkelijker gemaakt.

Reputatie 7
Badge +8

Abonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen na de eerste contractperiode elke keer worden verlengd voor maximaal 3 maanden of worden omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Je mag het abonnement vervolgens opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Heb je een contract voor onbepaalde tijd en wordt het (dag)blad of tijdschrift minder dan 1 keer in de maand bezorgd (bijvoorbeeld per kwartaal)? Dan geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden. 

Accepteert het bedrijf uw opzegging niet? Stuur dan eerst een brief met uw klacht naar het bedrijf. Komt u er samen niet uit? Kijk dan of u naar De Geschillencommissie kunt met uw klacht. De Geschillencommissie beslist dan wie gelijk heeft.

Wilt u opzeggen, maar is uw kortingsperiode nog niet afgelopen? U kunt gewoon opzeggen en het abonnement zal dan worden beëindigd met ingang van de einddatum van de kortingsperiode. De minimale opzegtermijn is altijd één maand.

bron

Reputatie 7
Badge +8

Je kan als je van welke krant ook een abonnement wilt nemen in het begin kiezen uit diverse mogelijkheden. Vaak wordt u over de streep getrokken door aanbiedingen. Doet u dat let dan op wat de voorwaarden zijn. Dat gaat meestal over de termijn van het abonnement en hoe het daarna verder gaat, vaak automatische verlenging tegen het normale tarief. Die automatische verlenging kan u na één maand opzeggen, u betaalt dan één maand het tarief en bent er dan vanaf. Indien u echter heel duidelijk voor een abonnement met een bepaalde looptijd gekozen heeft dan moet u die termijn afmaken en betalen en kan daarna direct opzeggen. Die looptijd kan dus 3 manden zijn, dat moet u dan even goed nagaan. Vaak start men met  een voordelig abonmnement dat voor een jaar geldt. Dat jaar moet u dan ook afmaken en daarna kan u met een maand opzeggen. Let erop dat kranten hier weinig over communiceren, ze verlengen liever automatisch zonder u dat op dat moment te melden, zo hopen ze wat maanden abonnementsgeld meer binnen te krijgen. Netter zou zijn als ze u waarschuwen wanneer  uw aconnement afloopt en u dan kan kiezen of u nog verder gaat. Die ‘netheid’ kom je maar weinig tegen. Als u alles goed naleest en vindt dat u in uw recht en gelijk staat, dan gewoon volhouden. Op het internet kunt u abonnementen googlen en daar staat van alle krtanten wel de juiste abonnemeneten. Maar zelfs als ik nadrukkelijk aan geef niet verlengen, doen ze het toch. Fraai is het dus niet, maar ze weten dat u alle moeite wilt besparen en uiteindelijk die maanden toch betaalt.

Badge +2

Ja natuurlijk mag dat. Elke termijn wordt zonder opzegging gevolgd door een nieuwe termijn tegen de dan geldende voorwaarden. Tenzij bij de aanbieding staat: ‘Stopt vanzelf.’ Eerst de voorwaarden lezen voordat u iets afsluit help echt!

Reageer