Microsoft heeft automatisch mijn abbonement verlengd. Maar ik wil dit niet, dus heb ik volgens het Nederlands recht op restitutie. Dit staat ook zelf op de microsoft website. Alleen kan ik dit niet via de website oplossen, en de social media hulp heeft me verteld dat een Microsoft medewerker dat moet doen.
Dit is echter een enorm karwei. Ik heb al dagenlang in de chat gestaan (er staat dat er snel iemand komt, maar er is nog nooit iemand gekomen). Ik heb mijn nummer achter gelaten om terug gebeld te worden -- dit gebeurd niet (dit is ongeveer 2 weken geleden). Nu probeer ik het via het nummer van de microsoft store www.support.microsoft.com/en-us/account-billing/contact-microsoft-store-support-4f615f2a-6bbd-fd69-6695-ae213d63eef0
Daar heb ik zowaar even iemand aan de telefoon gehad, maar die had problemen met zijn programma en heeft me gevraagd te wachten, waarna er niemand meer kwam (het lijkt wel bijna een smoes).
Nu vraag ik af wat mijn resterende opties zijn. Het is met creditcard betaald, dus een chargeback zou eventueel mogelijk zijn. Alleen gebruik ik de rest van het microsoft account vrij veel, dus ik wil het liever niet riskeren dat ze mijn account blokkeren. Dit zal natuurlijk onmogelijk zijn om ooit te deblokkeren, gezien de kwaliteit van de klantenservice. Heeft iemand hier nog tips of ervaringen?
Groet,
Maurice
Edit:
Het nummer op de link werkte uiteindelijk wel, dat is degene die je moet hebben. Er was blijkbaar een fout (?) bij het doorverbinden. Opnieuw bellen hielp. Ik zou nu als het goed is binnenkort een refund moeten krijgen.