Abonnement opzeggen Microsoft -- kom niet in contact met klantenservice

• 21 October 2022
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Badge

Microsoft heeft automatisch mijn abbonement verlengd. Maar ik wil dit niet, dus heb ik volgens het Nederlands recht op restitutie. Dit staat ook zelf op de microsoft website. Alleen kan ik dit niet via de website oplossen, en de social media hulp heeft me verteld dat een Microsoft medewerker dat moet doen. 

Dit is echter een enorm karwei. Ik heb al dagenlang in de chat gestaan (er staat dat er snel iemand komt, maar er is nog nooit iemand gekomen). Ik heb mijn nummer achter gelaten om terug gebeld te worden -- dit gebeurd niet (dit is ongeveer 2 weken geleden). Nu probeer ik het via het nummer van de microsoft store www.support.microsoft.com/en-us/account-billing/contact-microsoft-store-support-4f615f2a-6bbd-fd69-6695-ae213d63eef0

Daar heb ik zowaar even iemand aan de telefoon gehad, maar die had problemen met zijn programma en heeft me gevraagd te wachten, waarna er niemand meer kwam (het lijkt wel bijna een smoes). 

Nu vraag ik af wat mijn resterende opties zijn. Het is met creditcard betaald, dus een chargeback zou eventueel mogelijk zijn. Alleen gebruik ik de rest van het microsoft account vrij veel, dus ik wil het liever niet riskeren dat ze mijn account blokkeren. Dit zal natuurlijk onmogelijk zijn om ooit te deblokkeren, gezien de kwaliteit van de klantenservice. Heeft iemand hier nog tips of ervaringen? 

Groet,

Maurice

Edit: 

Het nummer op de link werkte uiteindelijk wel, dat is degene die je moet hebben. Er was blijkbaar een fout (?) bij het doorverbinden. Opnieuw bellen hielp. Ik zou nu als het goed is binnenkort een refund moeten krijgen. 

6 reacties

Als de vinkjes aut.verlengen niet uitgeschakeld worden in uw account, blijft u abonnement elk jaar doorlopen.

Terugdraaien bij deze bedrijven is moeilijk zo niet onmogelijk.

De up-date is waarschijnlijk al op uw systeem geïnstalleerd.

Pin me niet vast op de juridische details maar dit lijkt mij een automatische verlenging en dan eist de Nederlandse wet dat je daarna per maand op moet kunnen zeggen. Een concept dat Amerikanen blijkbaar heel lastig begrijpen, zie vergelijkbare discussies met Adobe, maar dat zou ook nog een insteek kunnen zijn als het terugdraaien van de transactie niet lukt.

Reputatie 5
Badge +5

Op zich kun je toch alle abbonementen zien én regelen via url :www.account.microsoft.com

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1666341469 Heb je nog iets gehad aan de tips van de community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Badge

De antwoorden hier kloppen veelal niet Je kan niet je abbonement opzeggen en restitutie krijgen via de website. Je moet dus het volgende nummer bellen: 0800 0205934. Succes aan anderen die dit moeten regelen. 

Reputatie 4
Badge +4

Je zegt dat de antwoorden hier “veelal niet” kloppen, maar volgens mij ligt dat eerder aan de vraagstelling. Je hebt het over een “abbonement (sic)” bij Microsoft maar om wat voor soort abonnement het gaat is volstrekt onduidelijk. Een Office365-abonnement, een onderhoudsabonnement voor Windows, Azure of een van de tientallen andere abonnementen die Microsoft biedt?

Je verhaal wekt de indruk dat het abonnement betrekking heeft op de Store. Zoals blijkt uit de informatie op https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/een-microsoft-abonnement-opzeggen-c2c6b0e3-cab3-cb98-d83e-c9ad54620530#bkmk_cancelsteps kun je Xbox en Microsoft 365 daar direct opzeggen en alle andere services via https://account.microsoft.com/services/?ref=SMC-Cancel 

@pckrulllenbol komt met dezelfde informatie. Ik ben niet overtuigd dat jouw dienst niet ook op dezelfde manier valt op te zeggen. Maar uit je verhaal wordt de dienst waar het om gaat dus niet duidelijk. 

Reageer