Consumentenbond.nl
Beantwoord

Abonnement verlengen zonder toestemming

• 17 april 2020
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Hallo beste leden,

Sinds december 2018 hebben wij een zakelijke abonnement bij belcentrale. Toen hadden wij 2 jarige contract getekend. Maar nu worden wij verteld dat onze abbonement  tot 2021 is verlengt. Dat is door belcentrale zelf gedaan zonder onze toestemming of schriftelijk akkoord. Ook hebben wij geen mail ontvangen wat betreft bevestiging van contract verlenging. Volgens hun zijn wij 4 augustus 2019 telefonisch gebeld daarmee ook mondeling akkoord. Dit kan niet eens kloppen want ik was toen op vakantie. Als een abonnement wordt verlengt wordt er altijd gesprek opgenomen, dan willen wij dat  horen. Maar dit mocht niet van hun omdat na 6 maanden van te tijd niet meer geluisterd mag worden. Als enige bewijsmiddel hebben zij zelf een email opgesteld van bevestiging over telefoongesprek wat niet eens gebeurd is. 

Zij vertellen ons dat wij een abonnement hebben verlengt wat nooit door ons is gedaan

icon

Beste antwoord door Luiks 17 april 2020, 12:28

Dan zou ik zeggen overleg een overtuigend bewijs dan zullen wij betalen
[je hebt daarmee gezegd dat je wel wilt betalen en kunt niet achteraf verweten worden niet te willen betalen) Als zij met een bewijs komen wat geen bewijs is, kunt u dat laten onderzoeken

Succes

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Dan zou ik zeggen overleg een overtuigend bewijs dan zullen wij betalen
[je hebt daarmee gezegd dat je wel wilt betalen en kunt niet achteraf verweten worden niet te willen betalen) Als zij met een bewijs komen wat geen bewijs is, kunt u dat laten onderzoeken

Succes

@LuiksHun enige bewijs is zelf opgestelde bevestigingsmail dat wij mondeling akkoord gingen gevolg van onze telefoongesprek. Zo iets is niet gebeurd(telefonisch gesprek) maar kan een bevestigingsmail  als geldige bewijs bestempeld worden ? De mail heb ik ook nooit ontvangen, anders had ik gelijk gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Toevallig had ik eergisteren gebeld en toen kwam ik erachter dat mijn abonnement tot 2021 is verlengd. 

Een door hun zelf opgestelde mail is natuurlijk nooit bewijs dat u ingestemd hebt met verlenging. Wat ik alleen niet begrijp is dat als u een zakelijk contract heeft, ze niet stilzwijgend verlengen en u eventueel moet aantonen dat u opgezegd heeft.

@A. Deen ja dat snap ik ook niet toch hebben ze gedaan.

Reputatie 3
Badge +2

Er moet dus een duidelijk bewijs komen dat U ermee instemt en is dat er niet NOOIT betalen, zo simpel is dat

Reageer