Beantwoord

actievoorwaarden

• 23 March 2021
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Om mee te kunnen doen aan een (kortings)actie dien je de actievoorwaarden te accepteren. Tot zover heel begrijpelijk. In dergelijke actievoorwaarden zie je echter steeds vaker een passage die ongeveer als volgt is geformuleerd:

“Wij [=de organisatie van deze actie] behouden ons het recht voor om te allen tijde (al dan niet zonder opgaaf van reden) de actievoorwaarden te wijzigen.”

Als je akkoord bent gegaan met de actievoorwaarden, hoe zit het dan met de rechtsgeldigheid ervan wanneer deze daarna nog (en wellicht zonder dat je het weet) worden gewijzigd?

icon

Beste antwoord door Jan 23 March 2021, 10:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk dat een rechter de actievoorwaarden zou nemen zoals die waren op het moment van deelname. Er mag dan later wel gewijzigd worden, maar dat geldt dan voor nieuwe gevallen. Dus ik denk niet dat ze een eenmaal gegeven korting achteraf nog terugdraaien. Het probleem is dat het dikwijls om kleine dingen gaat die de moeite niet waard zijn om voor de rechter te brengen. Een rechtsbijstandverzekering zou het je dan vergoeden en verder niets doen. 

Ze moeten allemaal maar eens ophouden met die flauwekul.
Producten gewoon voor een eerlijke prijs verkopen.
Dit vind ik ook van zegeltjes en voordeel pasjes.

Reputatie 7
Badge +6

Mee eens , @Wortelstamper . Sommige aanbieders zeiden in het verleden echter dat ze gemerkt hadden dat na stoppen met zegeltjes een fors deel van de klanten naar concurrenten gingen …...We houden het als consumenten dus zelf in stand tot verdriet van velen die zich er aan ergeren . Geeft ook veel extra wachttijd bij kassa's , waar soms twee of drie acties tegelijk lopen. Bonusacties waarvoor we alleen maar een kaart hoeven te scannen vindt ik minder bezwaarlijk  al zou ik daar ook liever vanaf willen en gewoon een eerlijke prijs betalen . Zonder bonuskaart van AH betalen we soms 10 tot 20 % extra . 

Reageer