Beste,
Ik ben Nederlandse afkomst, hier in Nederland geboren en opgegroeid tot 35 jaar. Ik ben in 2019 gemigreerd naar Corfu, maar mijn plan om in Corfu te blijven wonen is niet gelukt en in 2020 terug geremigreerd naar Nederland. Ik heb me toen opnieuw laten inschrijven in Nederland. Echter kon ik in 2020 nog niet aan een baan komen. Ik heb toen Bijstand aangevraagd, maar de aanvraag is afgekeurd door de UWV. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en heb nog steeds geen bijstandsuitkering. Ik heb in 2020 besloten om weer naar school te gaan. Ik heb inmiddels niveau 1 en Niveau 2 diploma, maar kan nog niet aan een werk komen. Ik vind het jammer dat ik geweigerd ben door het UWV, terwijl ik een Nederlandse Burger ben. Ik ben gescheiden van mijn Partner, maar bij terugkeer naar Nederland kon ik nergens anders terecht, ik ben opgevangen door mijn Ex partner en hij heeft mij financieel tot nu toe gesteund met alles. Volgens de Belastingdienst ben ik geen fiscale partner van hem. Dan zou ik toch in aanmerking moeten komen voor de bijstandsuitkering? p.s. ik heb wel een beperking in denkniveau. Wat is uw advies?