Consumentenbond.nl
Vraag

Afmelden reclamemails loterijen

• 14 maart 2020
  • 4 reacties
  • 261 Bekeken

Soms moet je je voor gratis winacties inschrijven voor de nieuwsbrief van een of meer loterijen (BankGiroLoterij, Vriendenloterij etc.). Op zich prima, want afmelden is daarna ook met een muisklik geregeld.

Na afmelden krijg ik echter een bericht dat zegt ‘Houd rekening met een overgangsperiode van maximaal vier weken, waarin e-mails nog verzonden mogen worden.’ Heel vreemd, want bij elke andere nieuws- of reclamemailing ben je gewoon direct van de maillijst; het is immers een volledig geautomatiseerd systeem.

Maar ik vraag me ook af: mag dit wel? Ik geef namelijk met mijn afmelding door dat ik niet gediend ben van deze mails, maar dan sturen ze me mogelijk nog vier weken lang alsnog reclame???

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

waarom schrijf je je in dan????

Reputatie 3
Badge +1

Postcode loterij en giroloterij zijn extra moeilijk, het is hun er om te doen iemand zo lang als mogelijk aan het lijntje te houden. Wees gewaarschuwd!

Aanmelden gaat makkelijk maar afmelden niet! Gewoon de drie of vier weken alle post meteen weggooien is de enige oplossing

Ik denk dat iedereen dat langzamerhand wel weet en dat het niet zoveel zin heeft om hierover te klagen nadat je jezelf vrijwillig opgegeven hebt. Waar we mogelijk wel op zitten te wachten is iemand die daadwerkelijk een zaak maakt van het voorbeeld dat TS geeft, die inderdaad ronduit dubieus is, en de rechter daar eens naar laat kijken. Vier weken om een afmelding te verwerken is geen technische beperking maar bewust een grens overschrijden. Aan de andere kant is dit een zero sum game dus op het moment dat de loterij dit niet meer mag doen houden die winacties waarschijnlijk ook onmiddellijk op.

Reputatie 6
Badge +5

Gratis bestaat niet.
In ruil voor die winactie vallen ze je een paar weken lastig.
Bij de bankgiroloterij kwam ik dit ook nog tegen in de voorwaarden.

De Goede Doelen Loterijen hebben een gezamenlijke marketingadministratie. Persoonsgegevens van (potentiële en oud-) deelnemers van één van de Goede Doelen Loterijen zijn inzichtelijk voor en kunnen voor marketing-, segmentatie- en profieldoeleinden worden gebruikt door de andere Goede Doelen Loterijen. De Goede Doelen Loterijen streven er naar u zo relevant en persoonlijk mogelijk te benaderen. Om dat mogelijk te maken, koppelen, combineren en analyseren de Goede Doelen Loterijen beschikbare (persoons)gegevens om zo de meest relevante doelgroepen en segmenten, inhoud, advertenties, informatie, momenten en kanalen te bepalen en de contactdruk te beperken. 

Reageer