Consumentenbond.nl

Afwijkend internet aankoop

• 8 september 2020
  • 7 reacties
  • 243 Bekeken

Online een linnen jurk gekocht, bij naar wat ik dacht een Hollandse webshop. Bij levering bleek het een enorm goedkoop ogende jurk te zijn van een stof dat absoluut geen linnen is. De jurk lijkt, op de lengte na, in geen opzicht op de afbeelding op de webshop. Contact opgenomen met een nadere toelichting, per mail. Er werd totaal niet ingegaan op mijn toelichting, kreeg enkel n retouradres in China! nota bene. Ik weer mailen met nogmaals de toelichting. Kreeg ik als reactie wel mijn geld terug te krijgen, bij retourneren, maar de retourkosten (inclusief track en trace) zijn voor eigen rekening, nogmaals naar China! Als tegemoetkoming willen ze me 20% van de kosten van de jurk terugstorten, als ik de jurk hou. Naar wat ik zie is het een jurk van Aliexpres, voor zo vermoed ik nog geen €10,00 en ik moet er (via Klarna) €34,99 voor betalen. Wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten? De jurk voldoet totaal niet aan de omschrijving, zelfs de stof is anders.

7 reacties

Wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten?

U kunt er iets van leren; Bestel bij vertrouwde adressen.

Technisch zou u de eigenaar van de webshop, de dropshipper, moeten aanpakken maar dat is over het algemeen zinloos. Bestaat de website nog?

De webshop bestaat nog, maar helaas totaal niet erkentelijk in de valse beschrijving van het product.

Heeft u al gekeken of u aan een naam en adres in Nederland kunt vinden op de website?

Reputatie 3
Badge +2

Deze drop huppelepup webshop zouden moeten worden aangepakt zodat ze een verplicht keurmerk moeten hebben, is dat niet via de Consumentenbond en de overheid af te dringen?

Reputatie 3
Badge +2

Af te dwingen bedoel ik

Heeft u al gekeken of u aan een naam en adres in Nederland kunt vinden op de website?

Helaas is er nergens een naam te bekennen, noch een telefoonnummer. Zo is de enige contactmogelijkheid de mail, ongunstig dus.

Helaas is er nergens een naam te bekennen, noch een telefoonnummer. Zo is de enige contactmogelijkheid de mail, ongunstig dus.

Het is überhaupt de vraag of ze wel in Nederland zitten. Maar inderdaad, zinloos om daar verder achteraan te gaan als je niets hebt om beet te pakken.

Reageer