Beantwoord

Afzien aankoop tapijt na onbeschoft gedrag stoffeerder

• 15 October 2018
  • 39 reacties
  • 1936 Bekeken

Badge
Hallo,

Onlangs een nieuw tapijt voor 2 trappen besteld bij een stoffeerder. Onze trappen hadden nog wat voorwerk nodig voordat de stoffeerder het tapijt kon leggen. Dit zou de stoffeerder regelen voor ons. Onlangs stond een werknemer van stoffeerder onaangekonigd voor de deur. Mijn vrouw deed open en hij stoomde naar binnen zonder te vertellen wie hij was of wat hij kwam doen, mijn vrouw schrok hier erg van. Het bleek dus de stoffeerder te zijn die wat voorwerk kwam doen. Mijn vrouw vertelde hem dat we hem niet verwacht hadden en dat hij beter vantevoren had kunnen bellen. Hij vertelde toen dat er anderhalf uur geleden een e-mail was verstuurd met het bericht dat hij zou langskomen. Nu checken wij onze e-mail onregelmatig en waren wij toevalig thuis. De stoffeerder werd onbeschoft toen mijn vrouw vertelde dat hij het werk kon doen, maar dat hij in het vervolg toch beter kon bellen i.p.v. e-mailen, en hij liep zelf de deur uit. Toen mijn vrouw zei dat hij gewoon zijn werk kon doen, bleef hij onbeschoft en weigerde zijn werk uit te voeren en hij is op hoge poten vertrokken. Wij gebeld naar zijn baas en deze nam onze klacht niet serieus en weigerde exuses aan te bieden. Wij zijn boos geworden en vertelde hem dat het gdrag van zijn werknemer ontoelaatbaar was. OP een gegeven moment begon hij zelfs te schreeuwen door de telefoon. Na dit incident willen wij graag volledig afzien van de koop. Wij hebben helaas al een aanbetaling gedaan van EUR 900,- die we graag terug willen. De stoffeerder weigert dit en zegt dat hij zegt de werkzaamheden alsnog te wilen gaan doen met een andere uitvoerder waarna wij na de uitvoering het restant bedrag betalen. Andere mogelijkheid volgens hem is dat we alleen voor het tapijt betalen (nog extra betaling van EUR 450,-), die hij dan komt langsbrengen en wijzelf zouden dan een uitvoerder moeten regelen.Dit lijkt mij geen goed ideee i.v.m. garantie of verkeerd gesneden tapijt etc.
De stoffeerder claimt kosten te hebben gemaakt voor het bestellen van het tapijt en het versnijden van het tapijt, daarom zou hij deze ook niet voor een andere klus kunnen gebruiken.
Wij willen erg graag af van de volledige aankoop na de misdragingen van dit bedrijf, iemand tips of soortgelijke ervaringen? Of kan zo'n bedrijf doen wat ze willen na aanbetaling en moeten wij elk gedrag maar slikken?
icon

Beste antwoord door Gebruiker1539595286 17 October 2018, 00:45

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het is een beetje drammerig geworden . Jullie kennen mijn standpunt en dat van anderen. Ik laat mij niet meeslepen in een welles -nietes spelletje. Dan ben ik weg.
Badge
Jan, het gaat mij totaal niet over het feit dat wij hem niet herkenden of dat hij onverwacht voor de deur stond, ik val in herhaling. Hoe moeten wij die man herkennen? Er stond geen stoffeerder op zij hoofd getatoeëerd. En voor ons was ook totaal niet duidelijk dat hij op dat moment zou komen. Maakt allemaal niet uit, het feit dat hij zonder iets te zeggen naar binnen stormt, illustreert zijn gebrek aan goed fatsoen, maar dat is mijn mening. Wellicht dat jij dat niet vindt. En nogmaals, ja, ze hadden ons nummer. Immers toen duidelijk was wie hij was en wat hij kwam doen, kon hij gewoon aan de slag, dit hebben we hem ook verteld. Hij ging alleen de confrontatie aan en liep uitzichzelf weg. Mijn vrouw heeft hem nog gevraagd of hij zijn werk wou afmaken, maar "wij konden hem niet vertellen wat hij moest doen, want we waren geen koning". Dus je statement over "die man doet niet anders dan met jou overeengekomen" klopt niet, want hij weigerde en hij heeft geen kloot gedaan. Die man had duidelijk een slechte dag, kan gebeuren. Ook al vind jij misschien van niet, als wij denken dat iets niet door de beugel kan, is het ons goed recht om dit bij zijn baas aan te kaarten, we hebben immers al een aanbetaling gedaan van 1000 EUR. Maar als zijn baas ons niet serieus neemt en tegen ons begint te schreeuwen, heb ik weinig zin om dit allemaal maar te slikken en deze mensen nog in ons huis te laten. Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat de mensen van dit bedrijf hun best gaan doen om ons mooie trappen af te leveren. Maar ons geld incasseren ze maar al te graag.
Reputatie 7
Je hebt vloerbedekking, of in dit geval trapbekledjng besteld, er kan iemand komen om wat simpel voorwerk te doen. Die persoon heeft misschien gebeld en geen gehoor gekregen of hij had het nummer niet of had het verkeerd genoteerd. Zo kan het ook gegaan zijn met een SMSje. Uiteindelijk stuurde hij een mailtje maar omdat TS niet nieuwsgierig is naar de post heeft TS niet in zijn mailbox gekeken, terwijl er toch een lopende afspraak was. Ik zou me al hebben afgevraagd waarom ik niets hoorde waarna ik de betreffende uitvoerder zou hebben gebeld. Het is heel goed mogelijk dat deze man, die niet heel vriendelijk werd ontvangen, zijn uiterste best heeft gedaan TS te bereiken en uiteindelijk op goed geluk is langsgegaan met het risico dat er niemand thuis was. Een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad, bovendien is het een teken van beleefdheid en daar heb ik geen der partijen op kunnen betrappen. De ontvangst zou op mij overkomen als "wat kom je doen?" Mijn reactie zou dan zijn, rechtsomkeert maken zonder er een woord aan te verspillen.
Badge
Vreemde reacties hier van mensen die er niet bij waren. Deze man werd niet onvriendelijk ontvangen. Ook al zou onze eerste reactie zijn wie bent u en wat komt u doen? We hebben hem niet uitgescholden en zijn gewoon beleefd gebleven. Deze man kan nog altijd klantvriendelijk blijven en hoeft hij niet als een klein kind vervelend gaan lopen doen en vervolgens weg te lopen. Hij kon per slot van rekening gewoon zijn werk doen. Ook vreemd dat niemand iets zegt over zijn schreeuwende baas, lijkt me erg onprofessioneel, hoe vervelend klanten misschien ook mogen zijn (naar mijn mening waren we dat niet), lijkt het me dat schreeuwen naar klanten een no go area is, zeker omdat ze voor brood op hun plank zorgen.
Klantvriendelijkheid staat in Nederland niet hoog in het vaandel, en het lijkt dat mensen op dit forum er ook niet veel omgeven.
Reputatie 7
@Gebruiker1539595286 , je lijkt me nog erg jong en niet al te ervaren in de grote boze mensenwereld, mijn ervaring met jonge mensen is dat zij dikwijls respect verlangen, om vaak onduidelijke redenen, respect kun je namelijk niet afdwingen. Sommige mensen zijn een beetje lomp, anderen misschien niet bijzonder intelligent, weer anderen zijn niet zo beleefd als je zou willen, helaas, het is dan de kunst om zelf beleefd te blijven en dat kunstje hebben niet alle jonge mensen onder de knie.
Badge
Hahaha, je weet werkelijk waar niet waar je het over hebt... Je moest eens weten.
Reputatie 7
Hahaha, je weet werkelijk waar niet waar je het over hebt... Je moest eens weten.

o, dan is er iemand met de zelfde gebruikersnaam die nog studeert.
Badge
...maar misschien heb je gelijk, ik heb jaren in het buitenland gewoond en ben wellicht de Nederlandse horkerigheid niet meer gewend. Ik heb veel met mensen gewerkt die heeeel weinig hebben en toch altijd vriendelijk bleven.
Reputatie 7
...maar misschien heb je gelijk, ik heb jaren in het buitenland gewoond en ben wellicht de Nederlandse horkerigheid niet meer gewend. Ik heb veel met mensen gewerkt die heeeel weinig hebben en toch altijd vriendelijk bleven.
Vriendelijk of onderdanig?
Badge
Haha, dit vind ik ook zo'n typisch Nederlandse reactie, als je vriendelijk blijft, ben je niet automatisch onderdanig. Deze mensen waren vriendelijk, oprecht vriendelijk en hartelijk, hoe moeilijk sommige mensen het ook voor hen maakten, hoe lang ze hun eigen familie ook al niet meer hadden gezien (jaren soms), ze bleven altijd oprecht vriendelijk...
Reputatie 7
Maar ze kwamen, om on topic te blijven, geen trap bekleden.
Badge
Haha, helaas niet, nee.
Eh, hier ook iemand die een heleboel jaartjes in het buitenland heeft doorgebracht, ook bij mensen die heel weinig hadden! 😃 Daar heb ik veel van geleerd om ook waarde te hechten aan de kleine dingen.
Reputatie 7
Haha, dit vind ik ook zo'n typisch Nederlandse reactie, als je vriendelijk blijft, ben je niet automatisch onderdanig. Deze mensen waren vriendelijk, oprecht vriendelijk en hartelijk, hoe moeilijk sommige mensen het ook voor hen maakten, hoe lang ze hun eigen familie ook al niet meer hadden gezien (jaren soms), ze bleven altijd oprecht vriendelijk...

Soms moet dat wel, wil je je baan en wellicht je verblijfstatus niet kwijtraken, ik ga dan toch twijfelen aan die oprechtheid, ik denk eerder aan zelfbehoud. Uit de recente geschiedenis zijn daar zeer veel gevallen van bekend.

Reageer