Albert Heijn speelt emailadressen bonuskaart door aan andere commerciële partijen

• 7 July 2022
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

In de afgelopen weken heb ik diverse commerciële aanbiedingen ontvangen (bv van Eltemedia om een ‘gratis’ deurbel te ontvangen) op het emailadres dat ik speciaal en uniek had aangemaakt om een bonuskaart te registreren bij Albert Heijn. Ik concludeer dat Albert Heijn dit emailadres dus heeft doorgespeeld aan commerciële partijen. Ik vind dit ongewenst. Ik heb al vele jaren een bonuskaart maar deze aanbiedingen zijn dus pas onlangs begonnen. Kan ik hier iets tegen doen? Ik heb al verschillende keren op ‘unsubscripe’ geklikt en bevestiging ontvangen, maar dan krijg ik gewoon weer aanbiedingen van andere bedrijven. Is er iets te bedenken om dit te laten stoppen?

8 reacties

Uw spamfilter zal dit voor u tegen moeten houden, dit adres zit nu in een bestand, u heeft op unsubscribe gedrukt dus ze weten dat er iemand 'thuis' is en zolang spammers nog spammen zit dit adres in de spreekwoordelijke lijst.

Reputatie 7
Badge +5

Ik concludeer dat Albert Heijn dit emailadres dus heeft doorgespeeld aan commerciële partijen. Ik vind dit ongewenst. Ik heb al vele jaren een bonuskaart maar deze aanbiedingen zijn dus pas onlangs begonnen. 

Het is bij (AVG) wet verboden om persoonsgegevens door te verkopen, AH zou hiermee een groot risico lopen. Ik kan me dit niet voorstellen. Je hebt ook best kans dat het emailadres ergens in je pc/phone in de grijpgrage armen van google terecht is gekomen, die leeft immers van reclame.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je toevallig niet ergens een vinkje gezet bij het aanmelden, dat je toestemming hebt gegeven om aanbiedingen te ontvangen van bevriende relaties.

Het email adres kan ook zijn geraden door een spambot. Die proberen heel veel combinaties uit.

Ik heb ook een mailadres die ik voor dergelijke zaken gebruik. Daar kijk ik hooguit 2 x per jaar in en kan er dan voor kiezen om alles te deleten. Dat vind ik een betere oplossing dan moeilijk doen om dergelijke zaken te voorkomen met aparte mailadressen.

Reputatie 7
Badge +7

Albert Heyn had een keer een aanbieding, stuk of zes foto's gratis afdrukken. Ik maak er gebruik van en upload foto's. Nooit meer iets op teruggehoord. Ik winkelde nooit bij Albert Heyn, ging altijd naar andere supermarkt.

Na vijf jaar opeens reclame van Albert Heyn via mail. Hoe kan dat nou, hoe komen jullie aan mijn emailadres? Navraag gedaan, tijd zoeken, was het van die aanbieding met foto's. Eind goed al goed, mailadres verwijdert en klaar.

AH heeft in 2018 en 2020 een datalek gehad.
Kan dat de oorzaak zijn?
De alias voor AH wissen en het gebruikte wachtwoord, nergens meer gebruiken.

Reputatie 6
Badge +4

AH heeft in 2018 en 2020 een datalek gehad.
Kan dat de oorzaak zijn?
De alias voor AH wissen en het gebruikte wachtwoord, nergens meer gebruiken.

Dat lijkt mij inderdaad de oorzaak https://www.avgcloudregister.nl/blog/datalek-albert-heijn-tienduizend-inloggegevens-gelekt/

Dank voor de adviezen!

Reputatie 4
Badge +4

@T. Bersee. Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer