Annulering van bestelling na te lange levertijd

• 6 May 2021
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Goedenavond, 

badkamer winkel kon mijn kraan niet op tijd leveren, dus ik heb hem geannuleerd, maar had hem wel al betaald toen ze de andere spullen kwamen brengen, dat overigens ook in drie delen plaatsvond en dat alleen voor een meubel, wastafel, spiegel en kraan en afsluitdop  Maar hoe lang mag men erover doen om dat geld terug te betalen? 

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Als dit een online bestelling was dan 2 weken.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/online-aankopen-retour

Bedankt voor de reactie, maar het is in de winkel besteld en zei zeggen 15 werkdagen.

Reputatie 7
Badge +4

en hoelang ben je daar nu al overheen?

Ben er nu net overheen, maar snap niet waarom het zo lang moet duren, dus daarom mijn vraag is dit normaal, het is tegenwoordig zo overgemaakt enze reageren amper, maar wel als het een vraag over een product is, dan zijn ze wel snel. 

Dat het zo lang duurt betekent dat ze het zelf niet in voorraad hebben. Daarmee maken zulke zaken voor zichzelf de mooiste combinatie van een webshop en een fysieke winkel: ze hebben het niet in voorraad, willen wel dat je vooraf betaalt én je kunt niet annuleren zoals bij een webbestelling.
Dan kun je het hele zakie dus beter bij een webshop bestellen, dan moet je ook vooraf betalen maar dan heb je ook bijbehorende rechten.
Ik ga wel graag naar een fysieke winkel als ze in voorraad hebben wat ik koop (en het dus echt kan zien) en/of ik pas betaal als ze het spul brengen. Of ik haal het zelf.

Reageer