Annuleringsverzekering concert

• 16 juni 2021
  • 9 reacties
  • 89 Bekeken

Concert is gecanceld door Ticketmaster.

Ik krijg de meeste kosten terug,  maar niet de kosten van de annuleringsverzekering.

Ik heb echter niet geannuleerd maar zij.

Wat is mijn recht in deze? Hoort de annuleringsverzekering bij de service- en boekingskosten? Of wordt hier de verzekeringsmaatschappij slapende rijk?

9 reacties

Als ik op de website kijk zie ik een overgangsdatum.
Dat is 24-10-2019
Heb je op of na deze datum gekocht krijg je de premie terug.

Helaas, ik heb mijn kaartjes op 18-10-2019 gekocht.

Op welke website staat dit artikel? Heb je een link?

https://www.ticketmaster.nl/feature/annuleringsverzekering/

@G. van der Mark 

IK denk dat het niet zoveel met verschuilende maatschappijen te maken heeft, althans dat haal ik zo een twee drie niet uit de voorwaarden. Het is hier niet de annuleringsverzekering die uitkeert maar Ticketmaster die jou hun deel van het geld teruggeeft voor het gecancelde concert. Die annuleringsverzekering heeft gelopen en die geeft dus geen restitutie. Dat ze daar slapende rijk van worden vind ik zo tendentieus. Ze hebben het risico gedragen en daar worden ze voor betaalt.

Badge +5

Hi @G. van der Mark  en welkom op onze Community! Ik kan me je vragen goed voorstellen. Heb je onze webpagina over afgelaste evenementen al bekeken? We geven hier informatie over jouw rechten bij een afgelast evenement. Als je lid bent en een lidmaatschap op Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd hebt kun je ook altijd even contact opnemen met onze juristen via 070- 445 45 45. Zij kunnen je van nog meer informatie voorzien!

Reputatie 4
Badge +4

@A. Deen 

Dan heb je de voorwaarden niet goed bekeken:

In het eerste geval staat er duidelijk dat afgelasting geen teruggave betekent:
"Afgelasting of verschuiving van het evenement waar het annuleringsbewijs in combinatie met het plaatsbewijs betrekking op heeft. In beide gevallen worden de kosten voor de annuleringsverzekering niet terugbetaald."
https://www.ticketmaster.nl/feature/vlcpartners/?language=nl-nl

In het tweede geval staat in de voorwaarden expliciet dat de premie wordt terugbetaald:
"Wordt het evenement door de organisatoren afgelast? Dan ontvang je de betaalde premie
voor deze verzekering terug."
https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/prd273.tm-intl-pci.mfol.prod1.eu-west-1.tmaws-static-pages/media/tmeu/netherlands/feature/allianz/images/voorwaarden-allianz

Ik was hier ook door verrast - voor zover ik weet is het altijd de regel geweest dat je de kosten voor de annuleringsverzekering altijd kwijt bent. Niet onlogisch, want je hebt een dienst afgenomen. Anderzijds, juist omdat je dit soort verzekeringen vaak afneemt via de organisator is het een beetje zuur dat je geld kwijt bent terwijl een evenement niet eens doorgaat. In dat licht kan ik deze nieuwe werkwijze wel appreciëren.

@A. Deen

Ik was hier ook door verrast - voor zover ik weet is het altijd de regel geweest dat je de kosten voor de annuleringsverzekering altijd kwijt bent. Niet onlogisch, want je hebt een dienst afgenomen. Anderzijds, juist omdat je dit soort verzekeringen vaak afneemt via de organisator is het een beetje zuur dat je geld kwijt bent terwijl een evenement niet eens doorgaat. In dat licht kan ik deze nieuwe werkwijze wel appreciëren.

Ik ben net zo verrast. De vraag was algemeen gesteld en ik gaf ook het algemene antwoord maar het ligt hier dus specifiek toch anders. Inderdaad, netjes van ticketmaster.

Reputatie 4
Badge +4

@Isolda 

Op zich fijn dat de informatie over rechten bij afgelasting van evenementen op een rijtje staan, maar mij lijkt dat de kosten voor de annuleringsverzekering hier normaal gesproken niet onder vallen. Behalve wanneer, zoals nu het geval blijkt te zijn bij ticketmaster (althans vanaf 24-10-2019) , er in de voorwaarden van de verzekering expliciet gewag van wordt gemaakt dat ze er wél onder vallen.

Badge +5

Hi @sandokanfirst, ik heb dit even nagevraagd bij mijn collega's. Zij geven het volgende aan: “In het beginsel krijg je de premie van een annuleringsverzekering niet terug. Dit kan echter per situatie verschillen. Wij raden daarom aan om contact op te nemen met ons juridisch team via 070- 445 45 45 voor meer informatie over dit onderwerp.”

Reageer