Apparaat kapot: Repareren of nieuwe kopen?

• 17 October 2017
  • 29 reacties
  • 21292 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

9d948a73-5fac-4a2a-adb1-8bd60a020b93.png

Heb jij wel eens het idee dat huishoudelijke apparaten sneller kapot gaan dan vroeger? Dan ben je niet de enige. Of de apparaten van nu expres met een korte levensduur gemaakt worden, is lastig te bewijzen. Bekijk in het filmpje wat andere consumenten en de Consumentenbond erover zeggen.

Wanneer een apparaat kuren vertoont, kun je twee dingen doen: laten maken of een nieuwe kopen. Waar kies jij voor en waarom? Stem op de poll en licht je stem toe in je reactie.

Update d.d. 25 april 2018:

Sinds vandaag is er een nieuw meldpunt op onze site: 'Te snel kapot'. Hier kun je een specifieke melding maken van jouw apparaat, dat ondanks jouw nette gebruik toch sneller stuk ging dan verwacht. Of het nou een laptop, vaatwasser of grasmaaier is, dat doet er niet toe. Alles mag je melden, ook als je hem inmiddels zelf hebt gerepareerd (of een poging daartoe hebt gedaan). Al jullie meldingen zijn belangrijk, want op basis daarvan willen wij bij fabrikanten een langere levensduur en betere repareerbaarheid van apparaten bepleiten. Ga naar het meldpunt of lees meer over deze actie!

Ondertussen zijn we in dit topic nog steeds benieuwd wat je meestal doet bij een kapot apparaat: dan maar een nieuwe kopen, of (laten) repareren? Poll stemmen en reacties zijn welkom!

*Poll resultaten zichtbaar na stemmen*

Wat doe jij met een kapot apparaat? (Laten) repareren of een nieuwe kopen?

29 reacties

Reputatie 7
@Jan H. Dan zal het de bekende homeopathische verdunning zijn geweest van 1:99 of is het 1:100.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones schreef: "ik heb trouwens ook eens iets gehoord over een auto die 1000 kilometer reed op 10 liter "

Dat was in ideale omstandigheden met een perfect lichte en aerodynamische wagen, die in de praktijk niet te gebruiken was.

1 op 40 is wel eens gehaald, in praktijktestritten, met een motor met gelaagde keramische onderdelen in een testfase in de jaren 80 van de vorige eeuw door Volvo.

Maar deze was te duur om te produceren en deze zou voor vrijwel niemand te kopen zijn.
Reputatie 7
Iedereen een trapauto, ook goed voor je conditie.
Reputatie 3
Badge +4
Ben volkomen onhandig, ik kan een stekker in een stopcontact steken eruit kan ook wel.
Toen 21/2 jaar geleden mijn laptop niet meer wilde opstarten, scherm bleef gewoon grijs, het bedrijf gebeld waar ik m gekocht had, (bekende internetshop W) " mevrouw ik kan wel een monteur sturen,
maar dat kost u zoveel, ga naar een plaatselijke bedrijfje"
Student aan huis gebeld "nee wij kunnen u niet helpen, wij mogen de laptop niet openmaken"
Gelukkig hebben ik familie die er veel meer verstand van heeft , die had de suggestie trek de accu er eens uit ( oef waar zit die?) Gelukkig bij mijn laptop een zeer makkelijke plaats, ik trek m eruit en duw m er weer in en hij deed en doet het nog steeds.
Schijnt te kunnen komen door kleine kortsluiting/stroomonderbreking.
En bij nieuwe aankoop ga ik niet meer naar firma W maar naar de bekende M, volgens mij service in zo'n geval toch beter!

Reageer