Apple maakt restitutie over naar verkeerde betaalmethode en doet verder niets

• 10 March 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Ik had een abonnement op Apple Arcade dat ik per jaar vooruit betaalde. Nu heb ik een abonnement genomen op Apple One waarin Apple Arcade is opgenomen. De dag nadat het abonnement van Apple One inging ontving ik een credit nota voor de resterende periode van het abonnement op Apple Arcade.

Maar Apple heeft dit bedrag overgemaakt naar een credit cardrekening die ik afgelopen najaar heb opgezegd. In het najaar heb ik mijn betaalmethoden dan ook aangepast in mijn Apple ID en bij de App Store.

Bellen met Apple. Wat blijkt: Apple maakt et te restitueren bedrag standaard over naar de rekening waarvan de oorspronkelijke betaling is gedaan. Apple controleert niet of deze rekening nog actief is, of er wijzigingen hebben plaatsgevonden. Als ik vraag hoe ik dan mijn geld van Apple terugkrijg, vertelt de medewerker mij dat dat mijn probleem is, dat ik contact moet opnemen met de credit cardmaatschappij. Er wordt nog een tweede medewerker bij gevraagd, een senior, maar die bevestigt het verhaal van de eerste medewerker.

Als ik dan aangeef dat ik niets fout heb gedaan, ik heb zelfs de wijzigingen tijdig doorgegeven, en dat ik pas bij het ontvangen van de credit nota kon zien waarnaar het bedrag was overgemaakt verandert dat niets aan de zaak. Ik ontving de credit nota pas toen het bedrag naar de verkeerde rekening was overgemaakt. Als ik dan vraag hoe het verder moet krijg ik te horen dat dat aan mij is. Dat Apple niets kan doen.

Het lijkt mij dat dit niet door de beugel kan. Het is mijn geld, ik heb Apple steeds juist geïnformeerd en ik heb niet de kans gekregen onjuiste informatie te corrigeren. Het bedrag is te klein om er een juridische zaak van te maken. Heeft iemand een idee hoe hier recht kan worden gehaald?

3 reacties

Ik heb ook geen idee of het geld door de credit cardmaatschappij wordt teruggestort naar Apple of dat de credit cardmaatschappij dit houdt.

Ik ook niet maar je moet het natuurlijk wel proberen. Die stomme Amerikanen snappen gewoon niet hoe financiën in de moderne wereld werken. Die doen alles nog met cheques en het feit dat ze daarmee dertig jaar achter lopen ontkennen ze gewoon.

Badge

Bedankt voor je reactie. Ik zal dat zeker doen.

Ben wel benieuwd of zij dit kunnen oplossen, ik ben er al maanden weg. Ik heb ook geen idee of het geld door de credit cardmaatschappij wordt teruggestort naar Apple of dat de credit cardmaatschappij dit houdt.

Je kunt contact opnemen met je oude creditcard maatschappij, de crefit is op jouw naam. 

Reageer