Arctic Secrets weigert mijn product retour

• 21 September 2017
  • 35 reacties
  • 2614 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb op 28-07-2017 een GPU Miner gekocht bij het bedrijf Arctic Secrets (https://www.arcticsecrets.nl/nvidia-gp106-miner-level-4) en deze direct betaalt met PayPal. Pas na contact met de klantenservice kwam ik erachter dat er een levertijd van ruim 6 weken op dit product is en door een bug werd dit niet getoond op de website. Prima, ik wacht wel. Een GPU miner is geen maatwerk en kan niet aangepast worden. Deze speciale computer is dan ook niet speciaal voor mij samengesteld en is voor iedere klant exact hetzelfde.

Op 13-09-2017 is het product daadwerkelijk geleverd en heb ik het in gebruik genomen. Gisteren (20-09-2017, 7 dagen na levering) nam ik contact op met de klantenservice, omdat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen, het meer verbruikt dan aangegeven en ik het product graag wil retourneren. Daarnaast werd het product geleverd met gebogen videokaarten en lag de geheugenmodule los in de doos. De klantenservice (en het bedrijf) weigert mijn retourzending te accepteren en wijst op de "speciale aanvullende voorwaarden" die gelden op dit soort computers (https://www.arcticsecrets.nl/aanvullende-voorwaarden-gpu-miners).

Mag dit zomaar? En wat kan ik in dit geval doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

35 reacties

Nee natuurlijk niet, het is geen trouwjurk. Je moet dit product bij koop via internet gewoon kunnen retourneren. Tot zover gelijk hebben, vwb gelijk krijgen is het een kwestie van het protocol volgen en doorzetten.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je snelle reactie! Ben een beetje bang dat ik het product terugstuur en kan fluiten naar mijn 2200 euro. Helaas zit ik gebonden aan tijd en verloopt volgende week woensdag mijn wettelijke bedenktermijn.

Jij zegt gewoon terugsturen? Wat als ze het geld niet terugstorten?
Ik heb niet gezegd dat ik het product zomaar terug zou sturen. Je staat in je recht maar dat wil niet zeggen dat je ook vanzelf gelijk krijgt, mogelijk moet je daar juridisch heel hard voor knokken en dan is het de vraag of je dat de moeite waard vindt. Mocht je lid van de bond zijn dan zou ik sowieso telefonisch met ze overleggen en dan heb je ook een echte deskundige aan de lijn en een rechtsbijstandverzekering kan je ook helpen.
Reputatie 1
Badge
Ik heb niet gezegd dat ik het product zomaar terug zou sturen. Je staat in je recht maar dat wil niet zeggen dat je ook vanzelf gelijk krijgt, mogelijk moet je daar juridisch heel hard voor knokken en dan is het de vraag of je dat de moeite waard vindt. Mocht je lid van de bond zijn dan zou ik sowieso telefonisch met ze overleggen en dan heb je ook een echte deskundige aan de lijn en een rechtsbijstandverzekering kan je ook helpen.

Dank voor je bericht. Ik ben meteen lid geworden van de consumentenbond en heb mijn kwestie op de juridische afdeling neergelegd.
Reputatie 1
Badge
Even een update:

Contact gehad met de consumentenbond, ook zij zeggen dat Arctic Secrets zich moet houden aan de wettelijke 14 dagen bedenktermijn
Ik heb via e-mail de koop ontbonden (nog geen reactie ontvangen)
Ik heb een aangetekende brief gestuurd en de koop ontbonden
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat de Consumentenbond je heeft kunnen adviseren @Zylstra.
Laat je ons weten hoe het afloopt?
Ik ben benieuwd.
Succes!
@zylstra, dus ook als je het product al ontvangen hebt?

Ik heb namelijk de amd versie vandaag binnen gekregen van 150 mhs die nu maar 100 haalt en geen amd 470 kaarten maar de 570 versie

Mvg Marcel
Reputatie 1
Badge
@zylstra, dus ook als je het product al ontvangen hebt?

Ik heb namelijk de amd versie vandaag binnen gekregen van 150 mhs die nu maar 100 haalt en geen amd 470 kaarten maar de 570 versie

Mvg Marcel

Hi Marcel,

Zeker! Je hebt recht op 14 dagen bedenktijd. De prestaties van mijn computer zijn ook een stuk lager dan beloofd.

Laat het even weten als jij ook je product wilt retourneren, samen staan we sterker 🙂
Hey zylstra,

Bedankt voor je reactie, en ja ik ga hem zeker retourneren.
Hoe zie je het voor je om onze krachten te bundelen?

Mvg Marcel
Badge
Hallo,

Ook ik heb een hele slechte ervaring met Arctic Secrets. Op 6 juli heb ik 9 stuks miners level 5 besteld op de website van Arctic Secrets. De beloofde levertijd van ca. 4 weken hebben ze bij lange na niet gehaald want ze werden pas vrijdag 15 september afgeleverd (volgens hun voorwaarden mochten ze er 90 dagen over doen dus daar voldoen ze wel aan). Ook bij mij valt de kwaliteit erg tegen; videokaarten zaten los, hashrate veel lager dan beloofd, stroomverbruik veel hoger dan aangegeven op de website. Al met al genoeg zodat ik besloten ze heb te retourneren maar dit wijzen ze af. Hierbij verwijzen ze naar hun aanvullende algemene voorwaarden.

Afgelopen vrijdag 22 september heb ik ze middels een brief per mail in gebreke gesteld omdat zij het retourneren van de miners weigeren. Ik heb ze de tijd gegeven om uiterlijk vandaag met een reactie te komen maar tot op heden nog niks gehoord... Als ik bovenstaande lees zullen ze wel met het argument komen dat het product afhankelijk is van wisselingen op de financiële markt. Als ze dit doen zal ik reageren dat ik hun algemene voorwaarden nietig verklaar...

Heb ook gebeld met een jurist van de Consumentenbond. Volgens mij hebben we hier echt wel een zaak. Ik durf zo de 9 miners niet te retourneren. Straks ben ik ze kwijt... De medewerker gaf ook aan dat het duidelijk moet zijn dat je afstand wilt doen van je aankoop. Fysiek retourneren is niet nodig.

Mijn voornaamste vraag is; hoe nu verder? Ik heb het idee dat ze niet toe gaan geven aangezien er veel meer mensen zijn die hun aankoop willen retourneren. Dat zou een rechtszaak betekenen maar ik heb geen idee hoe dit aan te vliegen.

Misschien is het inderdaad handig om onze krachten te bundelen? Ik ben voor!
Reputatie 1
Badge
Ik zie het nog niet helemaal voor mij hoe wij onze krachten kunnen bundelen, maar als er ideeën zijn dan hoor ik dat graag.

Arctic Secrets hanteert de algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk, maar wordt niet getoond op de website van dit keurmerk. Ik heb contact met dit keurmerk opgenomen en zij vertelde mij dat Arctic Secrets vanwege het retourbeleid is geroyeerd. Er loopt nu een zaak of de miner wel of niet geretourneerd kan worden en daar zal over enkele weken een uitspraak over komen. Als de uitspraak positief is dan zal dit ook gelden voor andere gevallen (zoals ons). Is natuurlijk weer een paar weken onzekerheid voor ons.

Daarnaast gaf ze aan dat wij aangifte bij de Politie kunnen doen.

@RJB91 Heb jij een bevestiging ontvangen/bewijs dat zij jouw e-mail van 22 september hebben ontvangen? Ik kreeg namelijk geen reactie.
Hallo iedereen,
Ik heb hem vandaag aangetekend terug gestuurd op advies van de consumentenbond
En in de mail hun op de wettelijke termijn gewezen ook heb ik fotos van de slechte miner en screenshots gemaakt van alles wat er op de site staat ook de algemene voorwaarden gedownload dit alles voor het geval als ze alles aanpassen. Ook heb ik de consumentenbond gevraagd om er een officiele melding van te maken omdat mijn vermoedens zijn dat er nog veel en veel meer gaan komen met dezelfde problemen als wij.
Zou er misschien een jurist van de consumentenbond dit opwillen pakken?

Mvg Marcel
Reputatie 1
Badge
Hallo iedereen,
Ik heb hem vandaag aangetekend terug gestuurd op advies van de consumentenbond
En in de mail hun op de wettelijke termijn gewezen ook heb ik fotos van de slechte miner en screenshots gemaakt van alles wat er op de site staat ook de algemene voorwaarden gedownload dit alles voor het geval als ze alles aanpassen. Ook heb ik de consumentenbond gevraagd om er een officiele melding van te maken omdat mijn vermoedens zijn dat er nog veel en veel meer gaan komen met dezelfde problemen als wij.
Zou er misschien een jurist van de consumentenbond dit opwillen pakken?

Mvg Marcel

Hi Marcel,

Heb je de miner zomaar teruggestuurd? Heb je dit verhaal gelezen: https://www.klacht.nl/arctic-secrets/klacht/retour-geweigerd-3/ ?
Ik heb het verhaal zojuist gelezen en dat is inderdaad te triest voor woorden.
Ik heb ze natuurlijk eerst gemaild en geen reactie ontvangen misschien morgen even bellen. Ik heb hem aangetekend terug gestuurd (ligt overigens nog bij postnl in de gamma tot morgen 18:00) dit is nodig als eventueel bewijs.

Ik ga morgen nog even bellen met de consumentenbond over of het nu slim is of niet slim is om hem terug te sturen. Hier adviseerden ze vandaag in dat dat aangetekend gewoon kon. Maar ja als arctic zich hier niet aan houdt wat dan?
Er even langs gaan?
Radar inschakelen?
Rechtsbijstand?
Aangifte doen?

@zylstra, @RJB91, ik stel voor dat we morgen allemaal de consumentenbond bellen en vragen of één en dezelfde jurist ons kan adviseren/helpen.
Ook vraag ik aan jullie om net als mij bewijzen te verzamelen tegen arctic bewijzen zoals de hashrate waarmee ze adverteren en de soorten gpu kaarten, screenshots, opgenomen gesprekken de hele mikmak want dit gaat een zaak worden.

Graag kom ik ook persoonlijk met jullie in contact.

Mvg Marcel
Reputatie 1
Badge
Ik heb het verhaal zojuist gelezen en dat is inderdaad te triest voor woorden.
Ik heb ze natuurlijk eerst gemaild en geen reactie ontvangen misschien morgen even bellen. Ik heb hem aangetekend terug gestuurd (ligt overigens nog bij postnl in de gamma tot morgen 18:00) dit is nodig als eventueel bewijs.

Ik ga morgen nog even bellen met de consumentenbond over of het nu slim is of niet slim is om hem terug te sturen. Hier adviseerden ze vandaag in dat dat aangetekend gewoon kon. Maar ja als arctic zich hier niet aan houdt wat dan?
Er even langs gaan?
Radar inschakelen?
Rechtsbijstand?
Aangifte doen?

@zylstra, @RJB91, ik stel voor dat we morgen allemaal de consumentenbond bellen en vragen of één en dezelfde jurist ons kan adviseren/helpen.
Ook vraag ik aan jullie om net als mij bewijzen te verzamelen tegen arctic bewijzen zoals de hashrate waarmee ze adverteren en de soorten gpu kaarten, screenshots, opgenomen gesprekken de hele mikmak want dit gaat een zaak worden.

Graag kom ik ook persoonlijk met jullie in contact.

Mvg Marcel

En al iets gehoord? Heb al contact gehad met de Consumentenbond en die konden mij eigenlijk alleen tips geven, zoals het ontbinden van de koop. Mijn aangetekende brief waarin de koop wordt ontbonden is ieder geval ontvangen. Daar heb ik bewijs van.

Ik denk zelf dat het heel effectief kan zijn om de media in te schakelen, zoals bv Radar, Kassa, Opgelicht, Boos, social media etc. Ik wacht in ieder geval nog de uitspraak van Stichting Webshop Keurmerk af. Ga daarna aangifte doen bij de Politie.

Ze zitten gevestigd in het puntje van Limburg, dus langsgaan wordt voor velen erg moeilijk. Ik woon zelf in Noord-Holland.
Mag ik vragen wáár je aangifte van gaat doen?
Ik heb arctic gebeld en tefelonisch verteld dat ik af zie van de koop en de 14 wettelijke bedenktijd hiervoor gebruik (compleet gesprek opgenomen en netjes van te voren gemeld)
Ik heb de beste man van de klantenservice gevraagd of hij dit heeft begrepen en ja was het antwoord.

Ik heb mijn rechtsbijstands verzekering (interpolis) ingeschakeld omdat ik geen fouten wil maken, hiervan heb ik nu een mail met welke stukken ik op moet sturen naar de rechtsbijstand (alle bewijzen) ook adviseren ze mij om het contactformulier in te vullen zodat ik er alles aan gedaan heb voor het geval ze ontkennen en niets terug sturen.

Als je de reactie van webshop keurmerk hebt zou je die dan willen posten hier?
Reputatie 1
Badge
Mag ik vragen wáár je aangifte van gaat doen?

Goede vraag, puur als advies gekregen. Ik moet met iets beters komen dan het niet hanteren van de wettelijke bedenktijd hè?

Ik heb arctic gebeld en tefelonisch verteld dat ik af zie van de koop en de 14 wettelijke bedenktijd hiervoor gebruik (compleet gesprek opgenomen en netjes van te voren gemeld)
Ik heb de beste man van de klantenservice gevraagd of hij dit heeft begrepen en ja was het antwoord.

Ik heb mijn rechtsbijstands verzekering (interpolis) ingeschakeld omdat ik geen fouten wil maken, hiervan heb ik nu een mail met welke stukken ik op moet sturen naar de rechtsbijstand (alle bewijzen) ook adviseren ze mij om het contactformulier in te vullen zodat ik er alles aan gedaan heb voor het geval ze ontkennen en niets terug sturen.

Als je de reactie van webshop keurmerk hebt zou je die dan willen posten hier?

Hadden ze je pakket toen al ontvangen en hebben ze dat bevestigd? Houd ons a.u.b. op de hoogte. Reactie zal ik uiteraard hier ook posten, kan nog een aantal weken duren zei ze.

Goede vraag, puur als advies gekregen. Ik moet met iets beters komen dan het niet hanteren van de wettelijke bedenktijd hè?
.

Wat mij betreft hebben zij voorwaarden gesteld, waar je overigens wel van op de hoogte was, die je als onredelijk moet laten vernietigen (of hoe het jargon ook luidt). Dat lijkt mij werk voor een rechter. Aangifte van onredelijke voorwaarden lijkt mij ook een beetje raar.
Badge
Oh boy. Ik heb op 1 September bij Arctic Secrets een PC gekocht, op vrijdag 22 ontvangen. Ze hebben de 48 uur stress test, waar ik wel voor heb betaald, niet uitgevoerd, er mist een harde schijf, de geluidskaart werkt niet, en Windows is niet geactiveerd.

Ik wacht al sinds maandag op een mailtje terug, en heb nu zo'n uur geleden gebeld. De technische dienst zou me terug bellen. Ik wil eigenlijk op dit moment van de aankoop af.

Ik vraag me sowieso af of ik bijvoorbeeld een poging tot reparatie moet accepteren. En uiteraard ben ik nu gezien wat ik hier lees bang dat ze wel eens lastig kunnen gaan doen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Zylstra, @Aiviru en @Marcelleke,

Vervelend om te horen dat jullie problemen ervaren met het door jullie gekochte product.
Zoals @A. Deen al aan gaf, kun je als lid van de Consumentenbond advies krijgen over dit soort problemen.
Je kunt hen bereiken op werkdagen van 08:30 tot 18:00 op 070 - 445 45 45.
Volgens mij had Zylstra dit ook al gedaan.

Mocht je nou geen lid zijn, kan ik je adviseren om je klacht te plaatsen op het klachtenkompas.
Dit is een platform uit initiatief van de Consumentenbond dat consumenten helpt hun klacht kenbaar te maken, en bedrijven de mogelijkheid geeft deze op te lossen.

Ik hoop natuurlijk dat jullie klacht snel opgepakt en opgelost wordt door het betreffende bedrijf.
Succes!
Badge
Bedankt, @Monique van de Beek

Ik ben zelf lid dus ik ga ze zeker even opbellen.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn! Ik ben benieuwd.

Laat je weten hoe het afloopt?
Badge
Ik wil graag een kleine correctie aanbieden: Het telefoonnummer is 070 - 445 45 45 (net een 4 die een 5 is geworden, snap ik zeker met dit nummer).

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de consumentenbond, en naar aanleiding daarvan een beleefd doch stevig mailtje gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Zal wel te laat zijn om vandaag nog antwoord op te krijgen, dus grote kans dat dat maandag moet worden.

Ik houd jullie op de hoogte.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Aiviru

Ik wil graag een kleine correctie aanbieden: Het telefoonnummer is 070 - 445 45 45 (net een 4 die een 5 is geworden, snap ik zeker met dit nummer).

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de consumentenbond, en naar aanleiding daarvan een beleefd doch stevig mailtje gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Zal wel te laat zijn om vandaag nog antwoord op te krijgen, dus grote kans dat dat maandag moet worden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Scherp opgemerkt, bedankt! Ik heb het direct aangepast.

Top dat je ons op de hoogte blijft houden. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het natuurlijk graag van je.

Veel succes en een prettig weekend,

Niels

Reageer