Arctic Secrets weigert mijn product retour

• 21 September 2017
  • 35 reacties
  • 2618 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb op 28-07-2017 een GPU Miner gekocht bij het bedrijf Arctic Secrets (https://www.arcticsecrets.nl/nvidia-gp106-miner-level-4) en deze direct betaalt met PayPal. Pas na contact met de klantenservice kwam ik erachter dat er een levertijd van ruim 6 weken op dit product is en door een bug werd dit niet getoond op de website. Prima, ik wacht wel. Een GPU miner is geen maatwerk en kan niet aangepast worden. Deze speciale computer is dan ook niet speciaal voor mij samengesteld en is voor iedere klant exact hetzelfde.

Op 13-09-2017 is het product daadwerkelijk geleverd en heb ik het in gebruik genomen. Gisteren (20-09-2017, 7 dagen na levering) nam ik contact op met de klantenservice, omdat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen, het meer verbruikt dan aangegeven en ik het product graag wil retourneren. Daarnaast werd het product geleverd met gebogen videokaarten en lag de geheugenmodule los in de doos. De klantenservice (en het bedrijf) weigert mijn retourzending te accepteren en wijst op de "speciale aanvullende voorwaarden" die gelden op dit soort computers (https://www.arcticsecrets.nl/aanvullende-voorwaarden-gpu-miners).

Mag dit zomaar? En wat kan ik in dit geval doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

35 reacties

Badge
Het is inmiddels maandag, nagenoeg 4 uur. Vorige week had ik voor het middaguur een mailtje terug ('we sturen het door naar de technische dienst'). Vandaag echter nog niets van ze vernomen. Dat kan nog leuk worden.
Reputatie 7
Badge +7
@Aiviru, het blijft nog even spannend dus...

Ik hoop dat je snel een reactie mag ontvangen!
Reputatie 5
Badge +7
@Aiviru, @Marcelleke, @Zylstra En, is er al schot in de zaak? Hopelijk is er wat goed nieuws te berichten!
Badge
Hoi @Natalie Rosien,

Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd, en daar ook een reactie op ontvangen. Ze willen nu wel de PC in orde maken, maar dat wil ik al helemaal niet meer. Geld terug denken ze niet aan. Ze staan er op dat het om maatwerk gaat, wat de consumentenbond tegenspreekt.

Er is me aangeraden bij de geschillencommissie te rade te gaan. Blijkt echter dat ze daar per 15 September geschorst zijn! Ik heb mijn computer besteld op 1 September, dus ik kan het wel nog proberen, maar ik weet niet zeker of ze de zaak willen aannemen.

Dat is waar ik op dit moment ben. Het is in ieder geval duidelijk dat het bedrijf zo min mogelijk wil meewerken.
Reputatie 1
Badge
Hi @Natalie Rosien,

Ook hier nog niets opgelost. Product nog niet retour kunnen sturen, PayPal kijkt nu naar de kwestie.
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Aiviru, heb je inmiddels al iets gehoord van de geschillencommissie?
En @Zylstra, jij al nieuws van PayPal?
Hallo,
ik heb ook een probleem met arctic secrets betreft het retourneren.
weet iemand iets over een uitspraak ervan? Staan we in ons recht?

mvg,
Jerry
Reputatie 4
Badge +5
@Aiviru en @Zylstra , hoe is de stand van zaken in jullie geval? Hebben jullie (ervarings)tips voor @J_vt ?

Groeten
Wendy
Hallo,

Dit is wat arctic secret mij vandaag op de mail stuurt:

“Vorige rechtszaken die wij in zelfde kwesties hebben gehad hebben geleid tot een schikking. Daarom zijn wij ook bereid nadat uw product retour is gekomen om 15% restocking fee te rekenen, u krijgt dan 85% terug op uw rekening teruggestort”

weet iemand hier iets van?

mvg,

Jerry
Reputatie 1
Badge
Na ruim een jaar eindelijk goed nieuws van mijn kant. Ik kwam dit artikel tegen: http://iotjuristen.com/tag/nvidia-1060-modded/

Naar aanleiding van dit artikel contact opgenomen met Arctic Secrets. Zij konden mijn product nu plotseling wel retour nemen, maar er zouden kosten in rekening worden gebracht omdat het product gebruikt was + restocking fee. Vervolgens contact opgenomen met IoT Juristen om te vragen of dit schappelijk is. Dit was niet het geval en ik had recht op het volledige bedrag. Binnen enkele weken heeft IoT Juristen het voor elkaar gekregen dat ik het volledige aankoopbedrag + proceskosten terug heb gekregen van Arctic Secrets (uiteraard wel het product retour gestuurd).

Dus heb jij het product nog ergens staan en heb je de aankoop binnen 14 dagen ontbonden? Dan zou ik zeker even contact opnemen met IoT Juristen 😁.

Reageer