Dag allen,
Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een auto.
Deze heb ik bij een gerenomeerd bedrijf gekocht en heb hier ook een jaar huisgarantie bij aangeschaft.
Ik heb een proefrit gemaakt, maar niet de snelweg op geweest.
Nu wil het geval dat na het halen op de terugweg op de snelweg de auto ineens rare geluiden begint te maken. Hierover contact gezocht met de verkoper en inmiddels is de wagen 3 keer naar het autobedrijf gebracht (1,5u van huis).
Er zijn een aantal onderdelen vervangen (aandrijfassen + homokineet, tweedehands), maar toch worden de rare geluiden erger.
Conclusie van de werkplaats is dat de versnellingsbak gewisseld dient te worden, maar het autobedrijf wil dit niet kostenloos doen. Ze willen 50/50 zoals in de huisgarantie staat beschreven.
In mijn ogen is dit een verborgen gebrek tijdens aankoop.
Ik heb alle mailwisselingen etc. met ook het bewijs dat ik dezelfde dag nog mail dat de wagen defecten vertoont. Helaas reageert het bedrijf niet op de mails.
Het bedrijf reageert nergens meer op, ook niet op mijn aangetekende ingebreke-stelling.
Ik heb in principe een advocaat aangeschreven, maar nu kan ik zometeen honderden euro`s aftikken om mijn recht te halen. Dat is tegen mijn principes. Ik kan het betalen, maar het klopt niet.
Wat is hierin het beste advies? En ja, ik had het beste rechtsbijstandverzekerd kunnen zijn...
Beste antwoord door RonaldD
Bekijk origineel