Beantwoord

Auto gekocht en zelfde dag defect

• 21 May 2022
  • 34 reacties
  • 885 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

De bak is ws versleten en dat is voor de verkoper niet bekend lijkt mij. Maar daar lopen automonteurs en ik ben dat niet.

Dat vind ik niet overtuigen. Je herhaalt alleen je standpunt. De garagehouder zal voor de geschillencommissie aanvoeren dat hij niet kon weten dat de bak stuk was omdat dat niet te verwachten is bij die kilometerstand. Ik zou hem daarin gelijk geven want - ik ben geen monteur of zo hoor - het komt niet erg vaak voor. Ik heb zelfs oudere auto’s gekocht en daar vrolijk nog meer dan 100.000 mee gereden met uitstekende versnellingsbakken. 

Reputatie 5

U heeft volgens  mij gewoon recht op een deugdelijk product. 

Is de garage aangesloten bij de BOVAG kunt u mogelijk nog een klacht indienen bij de Geschillencommissie Voertuigen.

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/voertuigen/

Reputatie 6
Badge +3

Enige weken geleden was er ook zo’n geval bij de rijdende rechter. De autokoper dacht ook recht te hebben op de wettelijke garantie bij de aankoop van een oud barrel. De man had de auto met de minst mogelijke garantie gekocht. Die man kreeg de deksel op de neus.

Gezien leeftijd van de auto en andere slijtagezaken denk ik dat je blij moet zijn met het 50% aanbod.

Bespaar je de advocaatkosten en de ergernis.

Badge

De bak is ws versleten en dat is voor de verkoper niet bekend lijkt mij. Maar daar lopen automonteurs en ik ben dat niet.

Toen zijn ze de snelweg op gegaan en bij de 1e afrit omhoog was t duidelijk in de bocht.

Dat is wel een heel specifiek optredend mankement. Niet óp de snelweg, maar dan nog omhoog én in een bocht én op de afrit.

Probeer ons hier eens beter te overtuigen waarom het een verborgen gebrek zou zijn. Zoals: wat was er mis met de versnellingsbak en hoe hadden ze dat moeten weten?

Badge