Beantwoord

Bamboo Import levert geen deugdelijk product

• 28 July 2021
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Ik ben ten einde raad. Kunnen jullie helpen?

Website Bamboo Import vermeld: Onze bamboematten op rol zijn gemaakt van 25-28 mm dikke bamboestokken en zorgen voor minimale doorkijk en een gezellige uitstraling.

Ik bestel online bij ze, omdat langskomen geen optie is.

Ik heb een prachtige rol van ze. Deze voldoet voor 95% aan de beloofde diktes, en zorgt voor prima privacy.

Om mijn balkon af te maken heb ik nog een rol nodig. Het lukt ze niet om een goede rol te sturen die voldoet aan de beloofde diktes, en zodoende ook aan de minimale doorkijk:

Rol 1: 1%
Rol 2: 30%
Rol 3: 9%

Zie een foto voor een duidelijk verschil tussen de goede mat en 1 van de slechte matten: https://ibb.co/M956GLb

Ze willen me nu afschepen met opties als ‘de onderkant is vaak dikker’ (niet bij mijn matten) en ‘misschien kunt u langskomen’ (nee, ik bestel online).

Het frustreert me dat hier al veel tijd in zit, zij geen goede rol naleveren en mijn klacht niet serieus nemen.

Wat zijn mijn opties om wél een goede rol te krijgen?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jan 28 July 2021, 14:21

In de productbeschrijving iets verder naar beneden op de website zeggen ze dat de zichtdichtheid 80% is. Zo op het zicht lijkt de bamboe op bovenste foto daar ruim aan te voldoen, maar die op de onderste foto duidelijk niet. Daar heb je wel recht op en moet je ze aan houden en anders de koop ontbinden.

Bamboe is van onderen dik en van boven dun. Uit een bamboe halen ze dan twee of drie stukken van een meter. Er is ook veel langere bamboe, maar die is dan dikker. Dit is jonge bamboe, of een soort die kleiner blijft. De bovenste foto lijkt duidelijk van het dikkere onderste deel en de tweede foto van het dunnere hogere deel.

Bekijk origineel

4 reacties

U heeft zo te zien moeite genoeg gedaan het probleem helder te maken maar blijkbaar begrijpen ze u niet of kunnen ze niet (meer) leveren wat u vraagt. Als een leverancier niet in staat blijkt aan je wensen te voldoen moet je op een gegeven moment een andere leverancier gaan zoeken.

Badge

Dank voor je reactie A. Deen. Ja, er zit veel tijd en energie in. En inderdaad, misschien hebben ze, buiten die ene goede mat die ik wel van ze heb, nu geen goede voorraad beschikbaar.

Het vervelende is dat ik geen andere leverancier kan vinden die deze maten levert :weary:

Reputatie 7
Badge +6

In de productbeschrijving iets verder naar beneden op de website zeggen ze dat de zichtdichtheid 80% is. Zo op het zicht lijkt de bamboe op bovenste foto daar ruim aan te voldoen, maar die op de onderste foto duidelijk niet. Daar heb je wel recht op en moet je ze aan houden en anders de koop ontbinden.

Bamboe is van onderen dik en van boven dun. Uit een bamboe halen ze dan twee of drie stukken van een meter. Er is ook veel langere bamboe, maar die is dan dikker. Dit is jonge bamboe, of een soort die kleiner blijft. De bovenste foto lijkt duidelijk van het dikkere onderste deel en de tweede foto van het dunnere hogere deel.

Badge

Bedankt voor jullie reacties heren. Ik besef me dat ik niet kan vertrouwen op een goede nieuwe rol bamboe. Deze rol gaat retour. Helaas.

Reageer