bank dwingt mij om en dure mobiele telefoon te kopen.

  • 19 June 2022
  • 55 reacties
  • 872 Bekeken

Badge

Ik kreeg een dreigmail waarin werd gezegd dat ik een dure mobiel moest kopen anders zou mijn ABN AMRO account geblokkeerd worden. Ook werd  ik door een medewerker via chat gedwongen om telefoonkosten te maken (5-10 euro kosten voor bellen!). Kan ik hier iets tegen doen?


55 reacties

@hermans  ik heb dit iets van 2 jaar geleden ook moeten doen met mijn mobiel voor de ABNAmro waar ik klant was. Ik moest een mooie foto van mijn toet maken en die moest precies goed zijn met genoeg licht. De foto ging pas na zes mislukte pogingen weg eerdat de software hem goed vond. Het moest buiten in de volle zon. Het moest vanwege de wet. En volgens mij met je eigen mobiel die al bij de bank bekend was. Dus ik weet niet of een geleende mobiel gaat werken. Of je laat het doen op het bankfiliaal, maar zijn die er nog bij jou? Ik dacht dat in 2022 het woord bankfiliaal een vergeten woord begint geworden net als het woord kwartje.

Het staat ook in de Algemene Voorwaarden dat je akkoord bent gegaan met alle digitalisering. Dus boos erom zijn ga je op teruggefloten worden.

Mijn vrouw haar mobiel was destijds nog met Andriod 4.0 van 4 jaar oud en opeens kon ze niet meer internetbankieren want te oud voor de bank. Ja, dan moet je een nieuwe kopen. Dat deed ze pas een jaar later want met de tablet en laptop kon het nog. 

Ik zou als ik jou was voldoen aan de wens van de bank, dan kunnen we met z'n allen veiliger bankieren. Klein offertje maar. Toen mijn smartphone uitkwam was ie nieuw €769 en een jaar later €384. Ik denk als je wat moeite doet dat je heus wel een nieuwe geschikte kan vinden voor €200. Of €240 als je een masnd niet op een terras gaat zitten!

 

Badge

@hermans  ik heb dit iets van 2 jaar geleden ook moeten doen met mijn mobiel voor de ABNAmro waar ik klant was. Ik moest een mooie foto van mijn toet maken en die moest precies goed zijn met genoeg licht. De foto ging pas na zes mislukte pogingen weg eerdat de software hem goed vond. Het moest buiten in de volle zon. Het moest vanwege de wet. En volgens mij met je eigen mobiel die al bij de bank bekend was. Dus ik weet niet of een geleende mobiel gaat werken. Of je laat het doen op het bankfiliaal, maar zijn die er nog bij jou? Ik dacht dat in 2022 het woord bankfiliaal een vergeten woord begint geworden net als het woord kwartje.

Het staat ook in de Algemene Voorwaarden dat je akkoord bent gegaan met alle digitalisering. Dus boos erom zijn ga je op teruggefloten worden.

Mijn vrouw haar mobiel was destijds nog met Andriod 4.0 van 4 jaar oud en opeens kon ze niet meer internetbankieren want te oud voor de bank. Ja, dan moet je een nieuwe kopen. Dat deed ze pas een jaar later want met de tablet en laptop kon het nog. 

Ik zou als ik jou was voldoen aan de wens van de bank, dan kunnen we met z'n allen veiliger bankieren. Klein offertje maar. Toen mijn smartphone uitkwam was ie nieuw €769 en een jaar later €384. Ik denk als je wat moeite doet dat je heus wel een nieuwe geschikte kan vinden voor €200. Of €240 als je een masnd niet op een terras gaat zitten!

 

Ben er achter gekomen dat een hoop vestigingen gesloten zijn. Zit ik een paar uur in de trein heen en terug voor zo'n stomme ID update.

Ze zeiden bij de chat dat je een mobiel kan lenen. Dat staat ook bij de info op de site.

Ik ga niet meer als 20 euro betalen voor een telefoon die ik maar een enkele keer gebruik dus €200 of zo gaat echt niet gebeuren. Daar worden ook hele bevolkingsgroepen mee gediscrimineerd.

Is ook zo dat ze geen duidelijk informatie verstrekken en medewerkers elkaar tegenspreken. De een zegt je rekening wordt gestopt na een aantal waarschuwingen (waar ze ook niet weten hoe dat precies zit) de ander zegt dat je dat kunt omzeilen(en dat was de telefoon servicepunt).

Ik weet dan niet zo goed hoe je het anders moet oplossen. De wet schrijft het voor en de bank moet eraan voldoen. Boos worden op de bank en de juffrouwen heeft volgens mij dan geen zin, je moet bij de politiek zijn. De bank mag anders geen rekening van je aanhouden blijkbaar. Ik verwacht niet dat de Consumentenbond dit gaat veranderen. Immers 20km met de trein reizen en je zou het kunnen oplossen. Daarvoor komt de bond niet in aktie.

Ik weet niet beter dan dat de bank alle voorwaarden en informatie ook op de website zet of per post opstuurt. Je kan daar ook alles lezen. De medewerkers zijn daar niet zo voor bedoeld. Alle communicatie met de medewerkers is altijd op risico van de client, daar heb je voor getekend.

Wie op zijn punt blijft staan wordt een uitstervend ras. Er bestaan geen mensen meer die tegen het cassettebandje zijn of de druktoetstelefoon. Die zijn er ook geweest. Zo ook straks met de smartphone. Mijn vrouw baalde ook dat haar telefoon opeens niet meer geschikt was, maar het is niet anders.

Wij doen gewoon inventief. Drie keer met jerrycans benzine halen in België, of twee keer niet uit eten gaan, of als het maar even kan niet betalen voor parkeren maar ergens gratis staan, gratis bellen met Whatsapp ipv gewone telefoon, op vakantie de warmwaterboiler van douche en keuken uitzetten, dan heb ik meer dan €200 bij elkaar gescharreld. 

Badge

Ik weet dan niet zo goed hoe je het anders moet oplossen. De wet schrijft het voor en de bank moet eraan voldoen. Boos worden op de bank en de juffrouwen heeft volgens mij dan geen zin, je moet bij de politiek zijn. De bank mag anders geen rekening van je aanhouden blijkbaar. Ik verwacht niet dat de Consumentenbond dit gaat veranderen. Immers 20km met de trein reizen en je zou het kunnen oplossen. Daarvoor komt de bond niet in aktie.

Ik weet niet beter dan dat de bank alle voorwaarden en informatie ook op de website zet of per post opstuurt. Je kan daar ook alles lezen. De medewerkers zijn daar niet zo voor bedoeld. Alle communicatie met de medewerkers is altijd op risico van de client, daar heb je voor getekend.

Wie op zijn punt blijft staan wordt een uitstervend ras. Er bestaan geen mensen meer die tegen het cassettebandje zijn of de druktoetstelefoon. Die zijn er ook geweest. Zo ook straks met de smartphone. Mijn vrouw baalde ook dat haar telefoon opeens niet meer geschikt was, maar het is niet anders.

Wij doen gewoon inventief. Drie keer met jerrycans benzine halen in België, of twee keer niet uit eten gaan, of als het maar even kan niet betalen voor parkeren maar ergens gratis staan, gratis bellen met Whatsapp ipv gewone telefoon, op vakantie de warmwaterboiler van douche en keuken uitzetten, dan heb ik meer dan €200 bij elkaar gescharreld. 

Sorry maar dat is gewoon niet realistisch wat je zegt over een smartphone. Minima hebben daar geen geld voor. Zeker als je kinderen hebt moet je ieder cent omdraaien. Dan de kinderen maar niet op vakantie want ik moet van de bank een smartphone kopen. Werkelijk? Ook zullen er tussen de 500.000 en 1.000.000 mensen zijn die een mobiel hebben goedkoper dan 200 euro wat niet aan de eisen van de bank voldoet..

Ik heb ook op een site gekeken waar experts dergelijks besproken. Daar werd gesteld dat de online veiligheidseisen telkens aangescherpt moeten worden waardoor banken veeleisender moeten zijn waardoor het voor minima op een gegeven moment te duur wordt om bankzaken te doen daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creeeren...

Ik heb nu met vijf medewerkers contact gehad en van alles nagelezen. Ze zijn gewoon niet duidelijk en spreken mekaar tegen. En als je ze daar op wijst dan raken ze geirriteerd en kappen je zo snel mogelijk af. Wat gewoon niet professioneel is. 

Reputatie 6
Badge +4

Daar worden ook hele bevolkingsgroepen mee gediscrimineerd. 

Dat valt reuze mee, hoor. 95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Leen een smartphone van je buurman of buurvrouw en regel het gewoon even. Ik kan me voorstellen dat de bankmedewerkers geïrriteerd raken, want je blijft maar doorgaan met zeuren. 

Iedere aangedragen oplossing, wijs je af, want je vindt dat het moet gaan zoals jij vindt dat het moet gaan (was ook het geval bij je eerdere topics). Zo'n starre houding werkt niet in het leven.

Reputatie 7
Badge +5

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Badge

Daar worden ook hele bevolkingsgroepen mee gediscrimineerd. 

Dat valt reuze mee, hoor. 95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Leen een smartphone van je buurman of buurvrouw en regel het gewoon even. Ik kan me voorstellen dat de bankmedewerkers geïrriteerd raken, want je blijft maar doorgaan met zeuren. 

Iedere aangedragen oplossing, wijs je af, want je vindt dat het moet gaan zoals jij vindt dat het moet gaan (was ook het geval bij je eerdere topics). Zo'n starre houding werkt niet in het leven.

Dat klopt gewoon niet wat je zegt. Hou aub op met het aandragen van foute informatie.  Niet iedere smartphone werkt met de amro app. En niet iedere smartphone kan fatsoenlijk foto's maken/verwerken. Zat mensen hebben een smartphone wat gewoon goedkope rommel is. Ook dat 95% een smartphone zou hebben klopt niet. 97% heeft een een mobiele telefoon in allerlei soorten kwaliteit en prijsklassen waarvan veel goedkope rommel is. Je kunt ook niet even bij de buren langs. Bij gebruik van andermans smartphone moet dat op afspraak via beeldcontact.

En dan heb ik het nog geeneens over de buurvrouw die vind dat je buren niks hoeft te zeggen en gewoon kunt negeren.

 Ik ben ook klaar met jou en je nattevingerwerk commentaar. Je bent niet geinformeerd genoeg ook om aan deze discussie deel te nemen, je weet niet hoe de wereld in elkaar zit en mij een zeurpiet noemen is onbeschoft en nergens op gebaseerd. 

Badge

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Ik heb dat niet gevraagd en vind het ook nergens terug. Bij contact net met de bank was men er duidelijk in dat je bij de bank langs moest kopen. Of anders beeldcontact computer. 

95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Ik ken een hele grote groep, die domweg de bank app er niet op willen hebben.
Waarom is een kopie van je ID kaart niet voldoende, daar staat toch een foto op?
Zo'n foto heeft geen enkele meerwaarde.

 

Reputatie 7
Badge +5

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Ik heb dat niet gevraagd en vind het ook nergens terug. Bij contact net met de bank was men er duidelijk in dat je bij de bank langs moest kopen. Of anders beeldcontact computer. 

ik heb die link toch geplaatst waar dat in genoemd is door abn amro!? 

en is beeldcontact dan niet een alternatief? heb je een computer met internet voor nodig, en die heb je, toch? 

ik kan met niet voorstellen dat een bank hele bevolkingsgroepen dwingt om iets aan te schaffen wat ze niet willen/kunnen/enz. er moet een alternatieve manier zijn. 

ik werk helaas (gelukkig…) niet bij deze bank, anders had ik het voor je uitgezocht

Reputatie 6
Badge +4

95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Ik ken een hele grote groep, die domweg de bank app er niet op willen hebben.
Waarom is een kopie van je ID kaart niet voldoende, daar staat toch een foto op?
Zo'n foto heeft geen enkele meerwaarde.

 

Omdat het erg makkelijk is te sjoemelen met (kopie) van een ID kaart. Mensen die geen bank app gebruiken (ik ken ze niet) hebben of weinig vertrouwen in hun eigen handelen of weinig kennis van zaken vwb de veiligheid van de app.

Reputatie 7
Badge +5

volgens mij lees ik net dat je jezelf kunt identificeren via internet bankieren of via de app

probleem opgelost?

Reputatie 6
Badge +4

Niet iedere smartphone werkt met de amro app. En niet iedere smartphone kan fatsoenlijk foto's maken/verwerken.

Je hebt gelijk zie ik. Voor een goede selfie voor ABNAMRO heb je of de iPhone 13 Pro Max nodig of de Galaxy S22 Ultra. 😂 Duidelijk geen bank voor de minima. Je zit dus bij de verkeerde bank.😎

 

 Ik ben ook klaar met jou en je nattevingerwerk commentaar. Je bent niet geinformeerd genoeg ook om aan deze discussie deel te nemen, je weet niet hoe de wereld in elkaar zit en mij een zeurpiet noemen is onbeschoft en nergens op gebaseerd. 

Maar mensen een trol noemen, doe je in dat andere topic óók al, is blijkbaar niet onbeschoft? Klaar met deze non-valeur zonder zelfreflectie.

Reputatie 6
Badge +6

Als ik uw eerder geplaatste Topics even snel doorlees begrijp ik dat dit een (on?)terechte opeenstapeling is van vele grieven naar uw bank.

U eist uw gelijk/recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Even los van alle vorige posten,

U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren.

Als u bij een kantoor geïdentificeerd bent krijgt u bankpas en inlog gegevens en kunt u “alle” bankzaken zelf regelen!

Hoe, waarmee? Dat uw bank u dwingt om een mobiel te kopen lijkt mij sterk.

Dat u dan zonder een mobiel geen bankzaken kan doen is niet aan de bank!

PC, tablet, telefoon, u kunt overal inloggen waar en bij wie u wilt, behalve op uw eigen telefoon!

En ik snap het allemaal prima, ik heb ook een app van een andere bank voor iemand op mijn telefoon!

Want die kan net als u, geen mobiel betalen: dus papieren afschriften en bij de pinautomaat kijken naar saldo!

Als er een betaling/incasso, gedaan moet worden kan ik dat voor hem doen, het liefst als hij er bij is.

Als dat voor u geen mogelijkheid is, moet u terug naar de houten vierkante guldens en de mobiel waar nog een draaischijf op zit.

Verder is het Forum natuurlijk geen klaagmuur en komt u hier zeker niet verder mee!

 

 

Reputatie 6
Badge +4

daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creëeren.

Welja ga het nog ingewikkelder en duurder maken. Deze bank moet zeker in iedere gemeente aanwezig zijn omdat minima geen geld hebben om te reizen. Het personeel moet op vrijwillige basis komen werken want anders worden ze door minima betaald die geen geld hebben.

Ik zeg het lief, u bent een doordrammer. Mijn dochter heeft zich met een telefoon van 229 euro nieuwprijs prima en zonder problemen kunnen identificeren bij de ABN. Ook kan ze met Android 10 nog jarenlang de app gebruiken.

U denkt in problemen ipv in oplossingen, wellicht bent u daarom in deze situatie beland.

Badge

laat mij niet lachen. Vooral wegmoffelen met al die nepreacties dat banken minima buitensluiten. Dat zeggen experts ook dus 

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Ik heb dat niet gevraagd en vind het ook nergens terug. Bij contact net met de bank was men er duidelijk in dat je bij de bank langs moest kopen. Of anders beeldcontact computer. 

ik heb die link toch geplaatst waar dat in genoemd is door abn amro!? 

en is beeldcontact dan niet een alternatief? heb je een computer met internet voor nodig, en die heb je, toch? 

ik kan met niet voorstellen dat een bank hele bevolkingsgroepen dwingt om iets aan te schaffen wat ze niet willen/kunnen/enz. er moet een alternatieve manier zijn. 

ik werk helaas (gelukkig…) niet bij deze bank, anders had ik het voor je uitgezocht

Die link verwijst naar een algemene pagina waar dat niet besproken wordt. Nogmaals ik denk echt niet dat ze bij je langskomen. Zou fijn zijn als je een betere link had dan.. Bij beeldcontact moet je ook gewoon een selfie maken.

Badge

 

 Ik ben ook klaar met jou en je nattevingerwerk commentaar. Je bent niet geinformeerd genoeg ook om aan deze discussie deel te nemen, je weet niet hoe de wereld in elkaar zit en mij een zeurpiet noemen is onbeschoft en nergens op gebaseerd. 

Maar mensen een trol noemen, doe je in dat andere topic óók al, is blijkbaar niet onbeschoft? Klaar met deze non-valeur zonder zelfreflectie.

Met jou ben ik uitgepraat. Ga elders mensen schofterig behandelen.

Badge

daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creëeren.

Welja ga het nog ingewikkelder en duurder maken. Deze bank moet zeker in iedere gemeente aanwezig zijn omdat minima geen geld hebben om te reizen. Het personeel moet op vrijwillige basis komen werken want anders worden ze door minima betaald die geen geld hebben.

Ik zeg het lief, u bent een doordrammer. Mijn dochter heeft zich met een telefoon van 229 euro nieuwprijs prima en zonder problemen kunnen identificeren bij de ABN. Ook kan ze met Android 10 nog jarenlang de app gebruiken.

U denkt in problemen ipv in oplossingen, wellicht bent u daarom in deze situatie beland.

Dat is wat experts zeggen. Maar jij hebt er natuurlijk meer verstand van. En je hebt natuurlijk ook veel inzicht in andermans psyche. Nee. je maakt gewoon een domme indruk. 

Reputatie 7
Badge +5

met dit soort reacties ben ik klaar, je wilt helemaal niet geholpen worden, succes verder.

Badge

Als ik uw eerder geplaatste Topics even snel doorlees begrijp ik dat dit een (on?)terechte opeenstapeling is van vele grieven naar uw bank.

U eist uw gelijk/recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Even los van alle vorige posten,

U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren.

Als u bij een kantoor geïdentificeerd bent krijgt u bankpas en inlog gegevens en kunt u “alle” bankzaken zelf regelen!

Hoe, waarmee? Dat uw bank u dwingt om een mobiel te kopen lijkt mij sterk.

Dat u dan zonder een mobiel geen bankzaken kan doen is niet aan de bank!

PC, tablet, telefoon, u kunt overal inloggen waar en bij wie u wilt, behalve op uw eigen telefoon!

En ik snap het allemaal prima, ik heb ook een app van een andere bank voor iemand op mijn telefoon!

Want die kan net als u, geen mobiel betalen: dus papieren afschriften en bij de pinautomaat kijken naar saldo!

Als er een betaling/incasso, gedaan moet worden kan ik dat voor hem doen, het liefst als hij er bij is.

Als dat voor u geen mogelijkheid is, moet u terug naar de houten vierkante guldens en de mobiel waar nog een draaischijf op zit.

Verder is het Forum natuurlijk geen klaagmuur en komt u hier zeker niet verder mee!

 

 

  U snapt geeneens dat een hoop vestigingen gesloten zijn dus daar gaat het '’U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren'’ fantasietje meteen al. En verder snapt u er ook weinig van.

Badge

met dit soort reacties ben ik klaar, je wilt helemaal niet geholpen worden, succes verder.

 Volstrekt los van de realiteit als je denkt dat de bank voor niks een rit van van een paar uur naar jou maakt en de ID upgrade voor je regelt.  Geeft ook meteen de mindset van een aantal mensen hier weer. Hoe je het ook draait of keert er moet een selfie gemaakt worden met een telefoon of tablet. Of je hebt dat in huis, of je leent het of je doet dat op een van de overgebleven vestigingen. Gebeurt dat niet dan wordt je rekening helemaal stopgezet, kun je niet meer bij je geld ook met alle gevolgen van dien. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook op een site gekeken waar experts dergelijks besproken. Daar werd gesteld dat de online veiligheidseisen telkens aangescherpt moeten worden waardoor banken veeleisender moeten zijn waardoor het voor minima op een gegeven moment te duur wordt om bankzaken te doen daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creeeren.

 

Zo’n bank moet aan de zelfde veiligheidseisen en anti witwas regelgeving voldoen als alle andere banken en zal dus de zelfde problemen geven. Om overal in Nederland bankieren op loop of fiets afstand mogelijk te maken heb je duizenden kantoren nodig. Dat is onbetaalbaar en niet haalbaar voor zo’n bank.

Reputatie 6
Badge +4

daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creëeren.

Welja ga het nog ingewikkelder en duurder maken. Deze bank moet zeker in iedere gemeente aanwezig zijn omdat minima geen geld hebben om te reizen. Het personeel moet op vrijwillige basis komen werken want anders worden ze door minima betaald die geen geld hebben.

Ik zeg het lief, u bent een doordrammer. Mijn dochter heeft zich met een telefoon van 229 euro nieuwprijs prima en zonder problemen kunnen identificeren bij de ABN. Ook kan ze met Android 10 nog jarenlang de app gebruiken.

U denkt in problemen ipv in oplossingen, wellicht bent u daarom in deze situatie beland.

Dat is wat experts zeggen. Maar jij hebt er natuurlijk meer verstand van. En je hebt natuurlijk ook veel inzicht in andermans psyche. Nee. je maakt gewoon een domme indruk. 

Ik maak misschien een domme indruk, u kent mij schijnbaar erg goed. Maar als dom mens kan ik zelfs zien en begrijpen dat dom zijn veel beter is als totaal geen besef hebben van de realiteit en uw zin doordrammen met kul argumenten.

Gelukkig begrijp ik uw probleem ook niet. Maar kan ik wel een telefoon, huis, vakantie naar Canada en een knappe auto betalen. Best slim toch. Oh ja ik doe altijd mijn boodschappen bij AH want ik ben niet slim genoeg om prijzen te vergelijken. Happy Life verder.

 

Reputatie 6
Badge +6

@hermans En verder snapt u er ook weinig van.

Als het houten kwartje bij u nu nog niet valt.

Nog 1 keer:

De banken houden  alleen van uw  geld!!

U speelt daar voor de bank een totaal ondergeschikte rol in.

Alles wat u wilt bereiken, is door de tijd ingehaald of weggesaneert door de banken.

 

Ik ga u ook niet meer antwoorden.

Uw vorige Topics zijn ook een beetje in de modder vastgelopen, ondanks alle raad/reacties om u te helpen😩

O ja,  de Gemeentelijke Krediet Bank is er voor iedereen en heel toegangkelijk.😁

En de Waterstoker in elke straat dat is ook al jaren niet meer.

Reageer