bank dwingt mij om en dure mobiele telefoon te kopen.

• 19 June 2022
  • 55 reacties
  • 809 Bekeken

Badge

Ik kreeg een dreigmail waarin werd gezegd dat ik een dure mobiel moest kopen anders zou mijn ABN AMRO account geblokkeerd worden. Ook werd  ik door een medewerker via chat gedwongen om telefoonkosten te maken (5-10 euro kosten voor bellen!). Kan ik hier iets tegen doen?

55 reacties

Reputatie 5
Badge +6

En deze bank is er ook niet meer.

Toen kon je nog je spaarcentjes brengen bij een kantoor, en werd het in je boekje bij geschreven.

Misschien herhaalt de geschiedenis zich.🤔

Reputatie 6
Badge +4

Zo was het bijvoorbeeld op een gegeven moment toegestaan om bij een andere bank geld te pinnen.

Dat kon al sinds de jaren 90, en is zodoende nu helemaal geen argument meer. Enige beperking was hoeveel je kon pinnen bij een gastbank.

Geniet van uw 25 euro, een mooie begin voor een mobiel.

Badge

Ik heb ook op een site gekeken waar experts dergelijks besproken. Daar werd gesteld dat de online veiligheidseisen telkens aangescherpt moeten worden waardoor banken veeleisender moeten zijn waardoor het voor minima op een gegeven moment te duur wordt om bankzaken te doen daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creeeren.

Zo’n bank moet aan de zelfde veiligheidseisen en anti witwas regelgeving voldoen als alle andere banken en zal dus de zelfde problemen geven. Om overal in Nederland bankieren op loop of fiets afstand mogelijk te maken heb je duizenden kantoren nodig. Dat is onbetaalbaar en niet haalbaar voor zo’n bank.

Ze sluiten vestigingen in steden waar 100.000 mensen wonen. ABN AMRO heeft nog maar twee vestigingen open in Limburg bijvoorbeeld. Ze kunnen vestigingen sluiten en tegelijk kunnen banken  mensen toestaan om bepaalde zaken zoals die selfie onzin bij andere banken te regelen die in de buurt zijn..zeg maar binnen 20 km. Er zijn al lang bepaalde zaken die gedeeld worden. Zo was het bijvoorbeeld op een gegeven moment toegestaan om bij een andere bank geld te pinnen.

Het is ook zo dat er al een bank lijkt te zijn die beter aansluit op de wensen van mensen met een laag inkomen.

Badge

Ik ben gebeld door de bank. Ik krijg 25 euro compensatie voor gemaakte belkosten en het feit dat een aantal medewerkers mij verkeerd hebben ingelicht. 

Reputatie 6
Badge +4

@Gebruiker1644596728 . Zo ook de voedselbank.

Reputatie 5
Badge +6

@hermans En verder snapt u er ook weinig van.

Als het houten kwartje bij u nu nog niet valt.

Nog 1 keer:

De banken houden  alleen van uw  geld!!

U speelt daar voor de bank een totaal ondergeschikte rol in.

Alles wat u wilt bereiken, is door de tijd ingehaald of weggesaneert door de banken.

Ik ga u ook niet meer antwoorden.

Uw vorige Topics zijn ook een beetje in de modder vastgelopen, ondanks alle raad/reacties om u te helpen😩

O ja,  de Gemeentelijke Krediet Bank is er voor iedereen en heel toegangkelijk.😁

En de Waterstoker in elke straat dat is ook al jaren niet meer.

Reputatie 6
Badge +4

daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creëeren.

Welja ga het nog ingewikkelder en duurder maken. Deze bank moet zeker in iedere gemeente aanwezig zijn omdat minima geen geld hebben om te reizen. Het personeel moet op vrijwillige basis komen werken want anders worden ze door minima betaald die geen geld hebben.

Ik zeg het lief, u bent een doordrammer. Mijn dochter heeft zich met een telefoon van 229 euro nieuwprijs prima en zonder problemen kunnen identificeren bij de ABN. Ook kan ze met Android 10 nog jarenlang de app gebruiken.

U denkt in problemen ipv in oplossingen, wellicht bent u daarom in deze situatie beland.

Dat is wat experts zeggen. Maar jij hebt er natuurlijk meer verstand van. En je hebt natuurlijk ook veel inzicht in andermans psyche. Nee. je maakt gewoon een domme indruk. 

Ik maak misschien een domme indruk, u kent mij schijnbaar erg goed. Maar als dom mens kan ik zelfs zien en begrijpen dat dom zijn veel beter is als totaal geen besef hebben van de realiteit en uw zin doordrammen met kul argumenten.

Gelukkig begrijp ik uw probleem ook niet. Maar kan ik wel een telefoon, huis, vakantie naar Canada en een knappe auto betalen. Best slim toch. Oh ja ik doe altijd mijn boodschappen bij AH want ik ben niet slim genoeg om prijzen te vergelijken. Happy Life verder.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook op een site gekeken waar experts dergelijks besproken. Daar werd gesteld dat de online veiligheidseisen telkens aangescherpt moeten worden waardoor banken veeleisender moeten zijn waardoor het voor minima op een gegeven moment te duur wordt om bankzaken te doen daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creeeren.

Zo’n bank moet aan de zelfde veiligheidseisen en anti witwas regelgeving voldoen als alle andere banken en zal dus de zelfde problemen geven. Om overal in Nederland bankieren op loop of fiets afstand mogelijk te maken heb je duizenden kantoren nodig. Dat is onbetaalbaar en niet haalbaar voor zo’n bank.

Badge

met dit soort reacties ben ik klaar, je wilt helemaal niet geholpen worden, succes verder.

Volstrekt los van de realiteit als je denkt dat de bank voor niks een rit van van een paar uur naar jou maakt en de ID upgrade voor je regelt.  Geeft ook meteen de mindset van een aantal mensen hier weer. Hoe je het ook draait of keert er moet een selfie gemaakt worden met een telefoon of tablet. Of je hebt dat in huis, of je leent het of je doet dat op een van de overgebleven vestigingen. Gebeurt dat niet dan wordt je rekening helemaal stopgezet, kun je niet meer bij je geld ook met alle gevolgen van dien. 

Badge

Als ik uw eerder geplaatste Topics even snel doorlees begrijp ik dat dit een (on?)terechte opeenstapeling is van vele grieven naar uw bank.

U eist uw gelijk/recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Even los van alle vorige posten,

U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren.

Als u bij een kantoor geïdentificeerd bent krijgt u bankpas en inlog gegevens en kunt u “alle” bankzaken zelf regelen!

Hoe, waarmee? Dat uw bank u dwingt om een mobiel te kopen lijkt mij sterk.

Dat u dan zonder een mobiel geen bankzaken kan doen is niet aan de bank!

PC, tablet, telefoon, u kunt overal inloggen waar en bij wie u wilt, behalve op uw eigen telefoon!

En ik snap het allemaal prima, ik heb ook een app van een andere bank voor iemand op mijn telefoon!

Want die kan net als u, geen mobiel betalen: dus papieren afschriften en bij de pinautomaat kijken naar saldo!

Als er een betaling/incasso, gedaan moet worden kan ik dat voor hem doen, het liefst als hij er bij is.

Als dat voor u geen mogelijkheid is, moet u terug naar de houten vierkante guldens en de mobiel waar nog een draaischijf op zit.

Verder is het Forum natuurlijk geen klaagmuur en komt u hier zeker niet verder mee!

U snapt geeneens dat een hoop vestigingen gesloten zijn dus daar gaat het '’U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren'’ fantasietje meteen al. En verder snapt u er ook weinig van.

Reputatie 7
Badge +5

met dit soort reacties ben ik klaar, je wilt helemaal niet geholpen worden, succes verder.

Badge

daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creëeren.

Welja ga het nog ingewikkelder en duurder maken. Deze bank moet zeker in iedere gemeente aanwezig zijn omdat minima geen geld hebben om te reizen. Het personeel moet op vrijwillige basis komen werken want anders worden ze door minima betaald die geen geld hebben.

Ik zeg het lief, u bent een doordrammer. Mijn dochter heeft zich met een telefoon van 229 euro nieuwprijs prima en zonder problemen kunnen identificeren bij de ABN. Ook kan ze met Android 10 nog jarenlang de app gebruiken.

U denkt in problemen ipv in oplossingen, wellicht bent u daarom in deze situatie beland.

Dat is wat experts zeggen. Maar jij hebt er natuurlijk meer verstand van. En je hebt natuurlijk ook veel inzicht in andermans psyche. Nee. je maakt gewoon een domme indruk. 

Badge

Ik ben ook klaar met jou en je nattevingerwerk commentaar. Je bent niet geinformeerd genoeg ook om aan deze discussie deel te nemen, je weet niet hoe de wereld in elkaar zit en mij een zeurpiet noemen is onbeschoft en nergens op gebaseerd. 

Maar mensen een trol noemen, doe je in dat andere topic óók al, is blijkbaar niet onbeschoft? Klaar met deze non-valeur zonder zelfreflectie.

Met jou ben ik uitgepraat. Ga elders mensen schofterig behandelen.

Badge

laat mij niet lachen. Vooral wegmoffelen met al die nepreacties dat banken minima buitensluiten. Dat zeggen experts ook dus 

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Ik heb dat niet gevraagd en vind het ook nergens terug. Bij contact net met de bank was men er duidelijk in dat je bij de bank langs moest kopen. Of anders beeldcontact computer. 

ik heb die link toch geplaatst waar dat in genoemd is door abn amro!? 

en is beeldcontact dan niet een alternatief? heb je een computer met internet voor nodig, en die heb je, toch? 

ik kan met niet voorstellen dat een bank hele bevolkingsgroepen dwingt om iets aan te schaffen wat ze niet willen/kunnen/enz. er moet een alternatieve manier zijn. 

ik werk helaas (gelukkig…) niet bij deze bank, anders had ik het voor je uitgezocht

Die link verwijst naar een algemene pagina waar dat niet besproken wordt. Nogmaals ik denk echt niet dat ze bij je langskomen. Zou fijn zijn als je een betere link had dan.. Bij beeldcontact moet je ook gewoon een selfie maken.

Reputatie 6
Badge +4

Reputatie 5
Badge +6

Als ik uw eerder geplaatste Topics even snel doorlees begrijp ik dat dit een (on?)terechte opeenstapeling is van vele grieven naar uw bank.

U eist uw gelijk/recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Even los van alle vorige posten,

U kunt alle bankfuncties aan een kantoor uitvoeren.

Als u bij een kantoor geïdentificeerd bent krijgt u bankpas en inlog gegevens en kunt u “alle” bankzaken zelf regelen!

Hoe, waarmee? Dat uw bank u dwingt om een mobiel te kopen lijkt mij sterk.

Dat u dan zonder een mobiel geen bankzaken kan doen is niet aan de bank!

PC, tablet, telefoon, u kunt overal inloggen waar en bij wie u wilt, behalve op uw eigen telefoon!

En ik snap het allemaal prima, ik heb ook een app van een andere bank voor iemand op mijn telefoon!

Want die kan net als u, geen mobiel betalen: dus papieren afschriften en bij de pinautomaat kijken naar saldo!

Als er een betaling/incasso, gedaan moet worden kan ik dat voor hem doen, het liefst als hij er bij is.

Als dat voor u geen mogelijkheid is, moet u terug naar de houten vierkante guldens en de mobiel waar nog een draaischijf op zit.

Verder is het Forum natuurlijk geen klaagmuur en komt u hier zeker niet verder mee!

Ik ben ook klaar met jou en je nattevingerwerk commentaar. Je bent niet geinformeerd genoeg ook om aan deze discussie deel te nemen, je weet niet hoe de wereld in elkaar zit en mij een zeurpiet noemen is onbeschoft en nergens op gebaseerd. 

Maar mensen een trol noemen, doe je in dat andere topic óók al, is blijkbaar niet onbeschoft? Klaar met deze non-valeur zonder zelfreflectie.

Reputatie 6
Badge +4

Niet iedere smartphone werkt met de amro app. En niet iedere smartphone kan fatsoenlijk foto's maken/verwerken.

Je hebt gelijk zie ik. Voor een goede selfie voor ABNAMRO heb je of de iPhone 13 Pro Max nodig of de Galaxy S22 Ultra. 😂 Duidelijk geen bank voor de minima. Je zit dus bij de verkeerde bank.😎

Reputatie 7
Badge +5

volgens mij lees ik net dat je jezelf kunt identificeren via internet bankieren of via de app

probleem opgelost?

Reputatie 6
Badge +4

95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Ik ken een hele grote groep, die domweg de bank app er niet op willen hebben.
Waarom is een kopie van je ID kaart niet voldoende, daar staat toch een foto op?
Zo'n foto heeft geen enkele meerwaarde.

Omdat het erg makkelijk is te sjoemelen met (kopie) van een ID kaart. Mensen die geen bank app gebruiken (ik ken ze niet) hebben of weinig vertrouwen in hun eigen handelen of weinig kennis van zaken vwb de veiligheid van de app.

Reputatie 7
Badge +5

@hermans wat zeiden ze toen je aangaf dat ze langs konden komen wat op hun website vermeld was? 

Ik heb dat niet gevraagd en vind het ook nergens terug. Bij contact net met de bank was men er duidelijk in dat je bij de bank langs moest kopen. Of anders beeldcontact computer. 

ik heb die link toch geplaatst waar dat in genoemd is door abn amro!? 

en is beeldcontact dan niet een alternatief? heb je een computer met internet voor nodig, en die heb je, toch? 

ik kan met niet voorstellen dat een bank hele bevolkingsgroepen dwingt om iets aan te schaffen wat ze niet willen/kunnen/enz. er moet een alternatieve manier zijn. 

ik werk helaas (gelukkig…) niet bij deze bank, anders had ik het voor je uitgezocht

95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Ik ken een hele grote groep, die domweg de bank app er niet op willen hebben.
Waarom is een kopie van je ID kaart niet voldoende, daar staat toch een foto op?
Zo'n foto heeft geen enkele meerwaarde.

Badge

Badge

Daar worden ook hele bevolkingsgroepen mee gediscrimineerd. 

Dat valt reuze mee, hoor. 95% van de Nederlander heeft een smartphone. OOK de minima.

Leen een smartphone van je buurman of buurvrouw en regel het gewoon even. Ik kan me voorstellen dat de bankmedewerkers geïrriteerd raken, want je blijft maar doorgaan met zeuren. 

Iedere aangedragen oplossing, wijs je af, want je vindt dat het moet gaan zoals jij vindt dat het moet gaan (was ook het geval bij je eerdere topics). Zo'n starre houding werkt niet in het leven.

Dat klopt gewoon niet wat je zegt. Hou aub op met het aandragen van foute informatie.  Niet iedere smartphone werkt met de amro app. En niet iedere smartphone kan fatsoenlijk foto's maken/verwerken. Zat mensen hebben een smartphone wat gewoon goedkope rommel is. Ook dat 95% een smartphone zou hebben klopt niet. 97% heeft een een mobiele telefoon in allerlei soorten kwaliteit en prijsklassen waarvan veel goedkope rommel is. Je kunt ook niet even bij de buren langs. Bij gebruik van andermans smartphone moet dat op afspraak via beeldcontact.

En dan heb ik het nog geeneens over de buurvrouw die vind dat je buren niks hoeft te zeggen en gewoon kunt negeren.

Reputatie 7
Badge +5

Reageer