Bankstel niet geleverd conform verwachting

• 8 August 2022
  • 6 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb een U bankstel gekocht bij de fa Hartog Wonen in Sliedrecht. Een mooie zaak en een bankstel waar we op zich heel blij mee zijn. Helaas is er iets vreemds gebeurd in de uitvoering van de bank.

De bank bestaat uit 4 delen. Die aan elkaar 1 U-opstelling vormen. Op 1 stuk is de stof anders (diagonaal) aangebracht dan de andere 3 delen. Zie hieronder een illustratie. 

Op deel 1, 3 en 4 zit de stof recht aangebracht en op deel 2 zit de stof diagonaal aangebracht. Ondanks dat de delen verschillen zijn de twee hoeken nu dus anders uitgevoerd wat een raar gezicht geeft. 

Ik heb contact gezocht met de meubelleverancier echter zij geven aan dat de stof op deel 2 anders is aangebracht omdat dit is ivm constructie opbouw en scheuren. (zie hieronder letterlijke tekst)

Op basis van de bestelling kan ik u mededelen dat er conform deze bestelling is geleverd en uw zitmeubel eigenschappen vertoond welke hier toe behoren.

Zoals aangegeven wordt de stoffering op basis van de constructieopbouw geplaatst.

Het veranderen hiervan zou betekenen dat de stof kan scheuren.

Helaas kunnen wij u daarin niet van een alternatief voorzien.

Ik vind dat de leverancier dit dan vooraf had moeten melden maar zij gaan hier niet in mee en geven geen thuis op mijn verzoek om tot een oplossing te komen. Als we dit vooraf hadden geweten hadden we kunnen kiezen voor een anders soort opstelling of hier een bewuste ja op kunnen geven. Het lijkt misschien pietluttig maar in het eggie is het een raar gezicht. 

Nu zitten we opgezadeld met een bank die niet helemaal voldoet aan onze verwachting. 

Voor duidelijkheid hieronder nog wat andere foto's. Wat vinden de experts hier? Heeft de leverancier recht van spreken en moet ik niet zeuren ;-) of heb ik wel degelijk een punt en had dit vooraf gemeld moeten worden? 

Ben heel benieuwd…

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Er is dus maar één kussen diagonaal. Het  andere hoekstuk heeft dat niet. Zodoende is het een fout. Met beide hoekstukken diagonaal zou ik het prima vinden. Nu in mijn ogen niet. Het kan natuurlijk wel een probleem worden als dat ene hoekstuk over moet en de stof uit een andere batch komt. Dan krijg je een nog groter verschil. Op zijn minst kunnen ze jou daar een vergoeding voor geven.

Persoonlijk zou ik mij er niet aan storen.

Reputatie 5
Badge +5

(zie hieronder letterlijke tekst)

Op basis van de bestelling kan ik u mededelen dat er conform deze bestelling is geleverd en uw zitmeubel eigenschappen vertoond welke hier toe behoren.

Zoals aangegeven wordt de stoffering op basis van de constructieopbouw geplaatst.

Het veranderen hiervan zou betekenen dat de stof kan scheuren.

Helaas kunnen wij u daarin niet van een alternatief voorzien.

Als de ene hoek diagonaal is en de andere recht, lijkt mij sprake van een fout. Persoonlijk zit ik zo in elkaar dat “als je eenmaal iets ziet, kun je het niet meer niet zien”. Ik zou mij er aan storen, vooral omdat je verschil van lichtval en kleur krijgt. Op zijn minst mogen ze u een korting geven. Tenzij ze het kunnen oplossen. Ik heb overigens niet veel vertrouwen in meubelzaken o.i.d. Regelmatig dacht ik “dat jullie het niet zien!”

Reputatie 7
Badge +5

persoonlijk vind ik het wel een leuke twist geven aan een grijze bank. maar het nut zie ik er ook niet van in. 

of je juridisch in je recht staat is een heel andere vraag, wellicht helpt een belletje naar de CB juridische afdeling, mits je lid bent

Reputatie 5
Badge +6

@ariem Als u de bank aangenomen heeft en met leveren dit gezien heeft, had u niet moeten betalen.(of al voorruit betaald?)

Dan was waarschijnlijk de bank weer meegenomen maar had u nu niet achteraf hoeven te reclameren.

Naderhand geld terug, zal die niet gaan worden denk ik.

En Hartog Woonen is dat voorheen Hoogenboezem of samen dezelfde?

Beetje gelijke situatie meegemaakt maar ik had een gat in de stof aan de achterkant van de bank.

Nog niks betaald en zou omgeruild worden, maar ons oude bankstel stond in de tuin lekker nat te regenen.

Kontakt gemaakt met Hoo…… en het bankje met gat kon blijven staan, tot het andere geleverd zou worden.

Na een week zou er een “nood”bankje tijdelijk komen want de gatenbank moest toch terug.i.v.m. Honden en katten die ik niet heb en beschadigingen.

Ben niet accoord gegaan en het onbetaalde gaten bankje is blijven staan.

Na 9 maanden kwam er opeens een rekening van het bankje of we dat even wilden voldoen.

Dat wilde ik wel maar dan moest wel eerst het nieuwe bankje geleverd worden.

Dus de hele molen ging weer opnieuw draaien en na een paar weken was er inderdaad het nieuwe onbeschadigde bankje.

Ik weet bijna zeker, dat als ik gelijk betaald had, ik nu nog op het gaten bankje had gezeten.

Hopelijk geeft u dit wat steun naar een oplossing😩

Badge

Uiteindelijk gevraagd naar verantwoordelijk manager van deze locatie en samen het gesprek aangegaan. 

Zij hadden zich bij het uitvoeren van de bank niet gerealiseerd dat de hoekstukken verschillend van elkaar uitgevoerd zouden gaan worden en hebben dit nu ook intern besproken dat dit in adviesgesprekken meegenomen gaat worden als dit van toepassing is. 

Twee opties gekregen:

• Nieuwe bank (maar dan wordt uitvoering dus iets anders)
  • Afkoop dmv financiele tegemoetkoming

Aangezien optie 1 zou betekenen dat de bank groter zou worden en de achterdeur zou gaan blokkeren hebben we voor optie 2 gekozen. 

Al met al netjes opgelost en leek me correct om hier even te melden. 

Reputatie 3
Badge +4

@ariem Super te lezen dat het probleem is verholpen.

Groetjes Shana

Reageer