BCC niet nakomen reparatietermijn nieuw product

• 25 November 2022
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Op 25 april 2022 een nieuwe bonen koffiemachine van Krups gekocht. Op 4 oktober bij de winkel ingeleverd voor reparatie. Pas op 21 oktober arriveert de machine ergens bij de reparatie afdeling. En pas op 25 oktober, na 4 dagen zweven, komt het apparaat op de juiste reparatieafdeling aan. Vanaf dan zou de machine binnen 15 werkdagen gerepareerd moeten zijn, staat in hun overzicht. We zijn 24 werkdagen verder en er is nog helemaal niets gebeurd. Ik heb meerdere malen via WhatsApp contact gehad met BCC. Elke keer is het antwoord dat ik geduld en begrip moet hebben. Want ze zijn onderbezet. De machine was drie en halve maand jong toen ik deze inleverde. Ik zit al twee maanden zonder koffiemachine. Krijg ook geen vervangende machine aangeboden. Het is dat ik steeds contact zoek, anders zou ik van niets weten. Wat een ontzettend slechte service biedt BCC. Vandaag heb ik maar eens gebeld naar de klantenservice en na 20 minuten in de wacht te hebben gezeten, uiteindelijk iemand gesproken met een korte uitleg van de klacht en dat ik de koop wil ontbinden, zegt de dame dat ze me in de wacht gaat zetten om dit traject op te starten en verbreekt vervolgens de verbinding!!! En niet terugbellen natuurlijk!
Ik wil dat de koop wordt ontbonden en ik het aankoopbedrag terug ontvang. Mag ik dit eisen?

6 reacties

U mag natuurlijk eisen wat u wil, de vraag is wie of wat u in gedachten heeft om dit te laten bekrachtigen. Als BCC met het schaamrood op de kaken zegt dat ze meewerken aan het ontbinden van de koop omdat ze er een potje van gemaakt hebben bent u natuurlijk snel klaar, en zo zal het dus wel niet gaan. Dus hoe ziet u dat ontbinden concreet voor u? Gaat u daar uw rechtsbijstandverzekering op zetten, hebt u al een advocaat, denkt u naar de geschillencommissie te gaan?

Nou, dat is wel grappig. Eindelijk toch telefonisch iemand te pakken gekregen bij de klantenservice. En we mogen een nieuwe machine komen uitzoeken. Probleem toch nog “vlot” opgelost. Maar ik was een juridisch geschil niet uit de weg gegaan.

Nou, dat is wel grappig. Eindelijk toch telefonisch iemand te pakken gekregen bij de klantenservice. En we mogen een nieuwe machine komen uitzoeken. Probleem toch nog “vlot” opgelost. Maar ik was een juridisch geschil niet uit de weg gegaan.

Mooi opgelost dan.

Ik draag hem niet zo vaak maar als ik mijn paranoïde hoed opzet dan krijg ik toch vaak het gevoel dat bedrijven ook merken wanneer het mensen menens is en dat ze hun respons daarop aanpassen.

Reputatie 4
Badge +3

Dat is in ieder geval, na lang wachten toch goed geregeld door BCC

Ik ben zojuist gebeld door de BCC en het aankoopbedrag wordt binnen 7 werkdagen terug gestort. Nu kan ik op mijn gemak een andere koffiebonen machine uitzoeken.  Dat had ik het liefst want hetzelfde apparaat had ik eigenlijk niet gewild. Deze krijgt sinds kort slechte recensies. Steeds meldingen van het zelfde probleem waarvoor wij de machine ter reparatie hadden aangeboden. Dus ik ben er blij mee dat de koop in zijn geheel is ontbonden. Wat dat betreft toch een keurige afsluiting van de BCC.

Reputatie 4
Badge +3

En dat nog wel voor St Nicolaas!

Reageer