Consumentenbond.nl

Beeldbuisclaim: heb jij je bonnetje nog?

  • 2 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 1279 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1519 reacties
De Consumentenbond is een bodemprocedure gestart tegen Philips vanwege de verboden prijsafspraken die het concern jarenlang maakte. De procedure is een volgende stap op weg naar compensatie nadat een eerdere juridische procedure en pogingen om tot een schikking te komen op niets uitliepen. In ons nieuwsbericht lees je hier meer over.

📺 Heb jij tussen 1996 en 2006 een kleurentelevisie of computerbeeldscherm met beeldbuis gekocht en wil je ook in aanmerking komen voor een compensatie? Doe dan mee met onze actie en laat ook een reactie achter!


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
ik zou wel benieuwd zijn waarom dit bij jullie prioriteit krijgt. Ik snap dat je gelijk wilt krijgen en consumenten wilt compenseren, maar tegelijkertijd levert dit voor de consument natuurlijk bar weinig op want slechts de echte verzamelaar bewaart bonnetjes. en waar hebben we het per beeldbuis over? enkele tientjes? Hondertjes?

ik kan me voorstellen dat andere zaken meer effect hebben voor de wereld der consumenten.

en ik kan er volledig naast zitten.....
Reputatie 7
Badge +6
Ja, ik heb me een paar jaar geleden daarvoor opgegeven en ik heb mijn bonnetjes nog. Ik bewaar die altijd want de verzekering kan er om vragen. En nu dit.
Toch wel interessant als het 10% van het aankoop bedrag betreft. Ik heb die bonnetjes niet meer.
Reputatie 7
Ik denk dat de bonnen nog wel heb. Gaat het om alle merken? Het gaat me er niet om een groot deel het aanschafbedrag terug te krijgen, € 5 is genoeg, het gaat om het principe.
Badge +1
Ik had mijn bon van mijn platte tv plasmascherm uit 2006 kortgeleden weggegooid, helaas kan de leverancier niet verder dan 5 jaar terug kijken in zijn administratie. Maar ik las onlangs dat het om beeldbuis tv's gaat, dus ik neem aan dat het niet voor platte plasmaschermen geldt. Klopt dat?
Het gaat specifiek om beeldbuizen van Philips!
Reputatie 1
Badge
ik snap niet wat de consumenten bond bezield om tegen philips te gaan progederen om dat dit hele maal geen zin heeft. er is maar een verliezer en dat is de consumenten bond.
en de leden mogen de proces kosten betalen. niet zo slim van de consumenten bond.
@Kampen waarom denkt u dat ze dat gaan verliezen? Ik denk dat het juist heel kansrijk is, alleen voor hoeveel mensen, daar durf ik niets van te zeggen.
Reputatie 1
Badge
waar om ik denk dat ze dat verliezen om dat als je goed na denkt dat deze zaak helemaal niet kans rijk is om dat het niet meer te bewijzen valt.
ik ben er van over tuigt dat deze procedure kans loos is om dat er niets meer te bewijzen valt maar ja de consumenten bond gaat zijn gang maar. en zullen bot vangen.
ik ga hier ook niet verder op in wan dat heeft toch geen zin.
jullie gaan maar lekker door met deze discussie. ik ben weg !!
@Kampen
Deze zaak gaat niet over het bewijs, dat is in de vorige zaak al geleverd en daar zijn ze ook al veroordeeld. Deze zaak gaat over de schadevergoeding voor de mensen die ook zelf schade geleden hebben.
Reputatie 4
Badge +5
ik snap niet wat de consumenten bond bezield om tegen philips te gaan progederen om dat dit hele maal geen zin heeft. er is maar een verliezer en dat is de consumenten bond.
en de leden mogen de proces kosten betalen. niet zo slim van de consumenten bond.


Ha @Kampen,
Wat ons drijft is dat Philips verboden prijsafspraken heeft gemaakt. Hierdoor hebben consumenten teveel betaald voor hun beeldbuis. Zij hebben recht op schadevergoeding, maar voor individuele gedupeerden is het (te) moeilijk om hiervoor zelf naar de rechter te stappen. Daarom doen wij dat en komen wij voor hun collectieve belangen op. Volgens ons is dit wél zinvol en verantwoord. Veel consumenten verwachten (terecht) van ons dat we in actie komen door Philips op deze manier aansprakelijk stellen voor dit onrechtmatige gedrag. We zouden er niet aan beginnen als er geen redelijke kans van slagen was. De kosten proberen we op Philips te verhalen. Bovendien bundelen we de krachten, de Consumentenbond Claimservice is een samenwerkingsverband tussen de Consumentenbond en massaclaimspecialist ConsumentenClaim.
Reputatie 1
Badge
@ Celine ik zouw niet meer reagen op dit onder werp maar om dat jij moderator bent van de cosunten bond wil ik nog een reactie geven.
ik blijf volledig achter mijn reactie staan en jullie mogen het proberen en wat betreft de kosten op philips verhalen kan je echt wel vergeten. en philips is geen philips meer het voert de naam philips nog wel en dat maakt deze zaak zeer moeilijk. ze kunnen er nu nog gemakkelijker onder uit komen. vergeet dat niet. en er is een verjarings ter mijn.
philips is nu TPG geworden en mogen de naam philips nog even gebruiken.
ik hoop dat ik nu meer duidelijk heb gegeven over mijn stand punt.
ik heb er met andere mensen ook over ge sproken om dat ik het een verloren zaak vind.
en ze waren het ook met mij eens. dat zecht al genoeg !

ik heb er met andere mensen ook over ge sproken om dat ik het een verloren zaak vind.
en ze waren het ook met mij eens. dat zecht al genoeg !


Méér dan genoech!
Reputatie 1
Badge +1
de veronderstelling dat prijsafspraken hebben geleid tot hogere consumentenprijzen is maar zeer de vraag. Eerder zal het omgekeerde gelden, als Philips geen grote afzet had, hadden ze hun beeldbuizen waarschijnlijk duurder gemaakt om de koste van de kleinere productie te dekken.

ik moet nog een rechter tegenkomen die philips dan in het gelijk stelt, zou wat zijn als ze met een verkoopbestandje nog een naheffing mogen doen. LOLz zou de wereld zn kop zijn. koop is koop.

Reageer