Belazerd door Hema met op prepaid opwaarderen

• 14 December 2019
  • 4 reacties
  • 1362 Bekeken

Badge

Goede middag. Ik bezocht een keer Hema in Helmond (Brandevoort) met de bedoeling om opwaardeercode te kopen voor de provider Lyka Mobile. In plaats daarvan kreeg ik een andere opwaardeercode met meer dan 11 cijfers die niet voor Lyka Mobile bedoeld is. Toen ik terug kwam om de fout te melden, kreeg ik te horen dat ze niks voor mij gaan doen en het is mijn probleem. Ik stuurde via Facebook bericht naar het hoofdkantoor met de vraag 

“Mag ik alstublieft de product van jullie krijgen waarvoor ik betaald heb? Of verkopen jullie niet meer opwaardeercodes voor Lyka Mobile?”

En dit is het antwoord dat ik terug kreeg:

"Helaas weet ik het antwoord op je vraag niet. Voor vragen over HEMA mobiel prepaid kun je bellen naar 020 2242424. In het keuzemenu kan je dan kiezen voor optie 5, en daarna optie 1 (HEMA mobiel prepaid). - ”.

Ik belde, kreeg een medewerkster aan de lijn. Ze gedroeg zich vriendelijker, maar zeide dat ze niks voor mij kan doen.

Mijn conclusie: HEMA is niet eerlijk en ik wil er nooit meer naar toe gaan.

Wie wil kan dit opwaardeercode gratis gebruiken. Ik heb het niet nodig.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Gebruiker1550242018 ik begrijp uw klacht niet goed. Op de bon staat dat u 1244 moet bellen met uw smartphone en daarna op hetzelfde toetsenbord als waar u een telefoonnummer intoetst die 16- cijferige code intoetsen en afsluiten met een hekje. 

Bedoelt u te zeggen dat u op dat toetsenbord maximaal 11 cijfers kunt toetsen? U zou dan nooit een buitenlands nummer kunnen bellen met 0033-478-123456789 of zo.

Heeft u al geprobeerd gewoon de 16 cijfers door te blijven toetsen. Soms is een venster 11 cijfers breed maar kun je gewoon door blijven typen.

Badge

@Jan Ja, ik heb alles gedaan; alleen in mijn geval moest ik volgens de verbale instructies na 1244 op 1 (opwaarderen) en daarna nog eens op 1 (mijn mobiele nummer opwaarderen) drukken. Het lukte allemaal niet, ook niet door een alternatieve manier te proberen (intoetsen *101*11-cijferige opwaardeercode#). Ik belde naar Lyka Mobile op nummer 0207543030, kreeg een meneer aan de lijn die mij vertelde dat er te veel cijfers waren (meer dan 11). Ik wilde een gewone opwaardeercode kopen, niet iets om naar buitenland te bellen. Trouwens ik belde enkele weken geleden zowel naar buitenland als binnenland, maar toen was mijn telefoon opgewaardeerd met een normale opwaardeercode, niet met iets extra. Bij Hema wilden ze naar mijn verhaal niet luisteren. 

Die code is voor opwaarderen van Hema mobiel bellen zo te zien gehost bij KPN en niet voor LYCA mobiel.  Men neemt beltegoed nooit retour omdat niemand kan zien of die al gebruikt is of niet. Dit is onoplosbaar tenzij je iemand kent die HEMA beltegoed van je over wil nemen.

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij heeft @A. Deen  gelijk. U heeft geen opwaardering voor Lyka Mobile.

Volgens mij heeft u gewoon een opwaardering voor Hema Mobiel, en die heeft het weer ondergebracht bij het KPN Netwerk. Het staat allemaal op de bon te lezen. Al moest ik uiteraard het microsoft vergrootglas gebruiken. 

Ik ken lyka mobile niet, kan ook niet exact vinden welk netwerk ze gebruiken.  Het was Vodafone, toen T Mobile en nu meen ik toch KPN. Maar of je dan ook uw gekocht beltegoed kan gebruiken ????

Wel het volgende: Lycamobile Europe Limited draagt geen enkele aansprakelijkheid voor de LYCAMOBILE simkaart, LYCAMOBILE beltegoed, de mobiele telefoon en TEAMTALK diensten.

In elk geval succes ermee, groet Leo.

Reageer