Ik heb iets gekocht bij een Nederlandse Webwinkel. Deze winkel heeft een KVK nr. waaruit blijkt dat deze gevestigd in Nederland. Op de website van het bedrijf staat over retourneren:
Het product moet in een goede staat, in de sealing en volledig binnen komen bij ons.
Ik heb aangegeven mijn bestelling te willen retourneren en als reactie krijg ik:
Aangezien wij de producten rechtstreeks versturen vanaf de leverancier om zo de prijs zo goedkoop mogelijk te houden, kunt u het product retourneren naar onze leverancier in China.
Een andere optie die wij kunnen aanbieden is dat u het product houd en 15% van uw aankoopbedrag terug krijgt.
Ik weet dat er veel geschreven wordt hier over drop shipping en hoe lastig het is om je gelijk te halen maar in dit geval is de website van een Nederlands bedrijf gevestigd in Nederland (in de voorwaarden staat de “naam van het bedrijf, Nederland”) Nergens op de website wordt ook maar met een woord gerept wordt over China of retourneren naar China. Wel staat er duidelijk dat artikelen moeten worden geretourneerd naar “ons”, dus niet naar “onze leverancier”
Ik ben niet akkoord gegaan met de reactie en wacht nu op een antwoord maar hoe zit dat juridisch?