Betaalmogelijkheden webshop Zalando

• 1 July 2022
  • 16 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met het bestellen via Zalando. Om de een of andere reden kan ik sinds kort alleen maar betalen met credit card en geen enkele ander betaaloptie. 

Mag dat wel? Of moet een webshop je minimaal 2 betaalmogelijkheden bieden?

16 reacties

Ik ben heel verbaasd dat ze geen iDeal aanbieden, even los van de vraag wat ze al dan niet moeten.

Reputatie 7
Badge +5

in de help van zalando staat een heel rijtje betaalmogelijkhden incl ideal. 

of zoals jochem zei: stop maar even, begin maar heeeeeelemaal opnieuw 😉

in de help van zalando staat een heel rijtje betaalmogelijkhden incl ideal. 

of zoals jochem zei: stop maar even, begin maar heeeeeelemaal opnieuw 😉

Kúnnen aanbieden, want het is bekend dat Zalando niet iedereen alle mogelijkheden geeft. Dit zeggen ze er zelf over: 

https://www.zalando.nl/faq/Betalen/Waarom-is-mijn-gewenste-betaalwijze-niet-beschikbaar.html

bedankt ieder

Reputatie 3
Badge +2

@B Savic Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden!

Beste Consumentenbond,

Ik wil jullie toch vragen hier eens naar te kijken. Deze wijziging in betalingsmogelijkheden speelt al wat langer en op de website van Trustpilot te zien bij veel meer mensen.

Zelf heb ik in juni dit jaar vele malen geprobeerd van Zalando te vernemen waarom ik ineens alleen nog maar met credit card kan betalen. Daarop geeft Zalando (uiteindelijk) aan dat dit te maken heeft met de totale kosten voor Zalando. Zo kan het veel retourneren ervoor zorgen dat niet meer alle betalingswijzen worden aangeboden, aldus Zalando. 

Op mijn vraag waarom de betalingsoptie ‘vooraf betalen’ dan niet wordt aangeboden, krijg ik geen antwoord. Zelf heb ik geen credit card en kan nu dus niet meer bij Zalando bestellen. Hiervan zegt Zalando dat de betalingswijze automatisch worden bepaald en dat dit over een tijdje zal wijzigen. Dat was 4 maanden geleden. 

Het voelt al uitsluiting. En dat terwijl je jarenlang klant bent geweest.

Consumentenbond, mag dit zo?

Groeten,

Gerri

Reputatie 3
Badge +2

@Gerricado indien je een lidmaatschap heb bij ons dan kan je het beste contact opnemen met onze juridische afdeling zodat ze je hier advies over kunnen geven.  Je bereikt ze op telefoonnummer 070 445 4545 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30-18.00 uur.

Op mijn vraag waarom de betalingsoptie ‘vooraf betalen’ dan niet wordt aangeboden, krijg ik geen antwoord. Zelf heb ik geen credit card en kan nu dus niet meer bij Zalando bestellen. Hiervan zegt Zalando dat de betalingswijze automatisch worden bepaald en dat dit over een tijdje zal wijzigen. Dat was 4 maanden geleden. 

Er is ergens een algoritme tot de conclusie gekomen dat ze u simpelweg niet als klant willen en dat regelen ze door u geen betalingswijze aan te bieden waar u ook daadwerkelijk over beschikt. Zelf ben ik wel benieuwd of dat nou enkel om veel retourneren gaat of dat er meer speelt want die algoritmes worden natuurlijk wel gewoon door mensen bedacht en getuned.

Reputatie 6
Badge +4

@Gerricado Begrijp ik het goed dat je ook niet met ideal kan betalen?

Net als die eerste meneer/mevrouw. Eerst vond ik het ook raar want je laat gewoon omzet liggen maar het is verklaarbaar als een manier om mensen echt te weren.

Reputatie 6
Badge +4

Net als die eerste meneer/mevrouw. Eerst vond ik het ook raar want je laat gewoon omzet liggen maar het is verklaarbaar als een manier om mensen echt te weren.

Daar lijkt het wel op. Want met een cc kun je zelfs makkelijker je geld terug halen dan met een ideal betaling. Ik zeg niet dat het hier speelt, maar er zijn mensen die een halve kledingkast bestellen, daar 1 of 2 artikelen van behouden en de rest weer retourneren. In een dergelijk geval kan ik begrijpen dat ze met zulke klanten niet blij zijn.

Klopt! 

Er is ergens een algoritme tot de conclusie gekomen dat ze u simpelweg niet als klant willen en dat regelen ze door u geen betalingswijze aan te bieden waar u ook daadwerkelijk over beschikt. Zelf ben ik wel benieuwd of dat nou enkel om veel retourneren gaat of dat er meer speelt want die algoritmes worden natuurlijk wel gewoon door mensen bedacht en getuned.

Die conclusie trek ik ook en heb ik ook aan Zalando voorgelegd. Daar komt geen reactie op. Voor mij blijft het een raadsel waarom dit is ingesteld. Ik heb altijd netjes op tijd betaald.

Klopt, alleen wil ik dan van Zalando weten waarom ik word geweerd. Een verklaring zou dan op zijn plaats zijn geweest.

Daar lijkt het wel op. Want met een cc kun je zelfs makkelijker je geld terug halen dan met een ideal betaling. Ik zeg niet dat het hier speelt, maar er zijn mensen die een halve kledingkast bestellen, daar 1 of 2 artikelen van behouden en de rest weer retourneren. In een dergelijk geval kan ik begrijpen dat ze met zulke klanten niet blij zijn.

Probleem is echter dat ik niet weet waarom het nu zo is ingesteld. Of ik het eens zou zijn met de beweegreden van Zalando is bijna niet relevant, maar in mijn optiek laat je de klant niet zo in het ongewisse.  

Vandaag trouwens bezig geweest mijn account op te zeggen. Zonder mogelijkheid tot bestellen heeft een account geen zin. :-)

Reageer