Bewegingsruimte in de winkel

• 8 April 2022
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Ik zit noodgedwongen in een scootmobiel waarmee ik ook winkels bezoek. Bij de (grote) Jumbo in mijn woonplaats is dat een feest met al die mooi brede gangen, bij andere winkels heb je wat minder bewegingsvrijheid.
Maar het bontst maakt Kruidvat het wel. De toch al smalle gangetjes in hun winkels staan volgepropt met losse rekken met aanbiedingen. Op die manier kom je er met je scootmobiel of rolstoel niet door; ik moet steeds vragen (als er al personeel in de buurt is) om die rekjes te verzetten, vooral in de bochten.

Op deze manier voel ik mij niet erg welkom bij Kruidvat. Op de vraag of het niet anders kan, krijg ik steevast het antwoord dat, ik citeer, “wij opdracht hebben gekregen om dit zo neer te zetten.” Einde oefening.

Zijn er meer mensen die deze ervaring delen, en zo ja, wat is er aan te doen?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Veel vooral kleinere winkels zijn zelfs zonder scootmobiel moeilijk doorheen te worstelen met alle troep die ze in de gangpaden menen te moeten zetten . Als het dan ook nog druk is en vakkenvullers bezig zijn ……   Verder hebben voetgangers vaak last van wat allemaal buiten op de stoep wordt gezet ongeacht of er wel of niet voldoende ruimte voor is  . Voor scootmobielers dan uiteraard een nog veel groter probleem . Ik vrees dat er weinig aan te doen is als winkeliers daar geen rekening mee willen houden .  Zeker in winkels die eigenlijk te klein zijn in verhouding tot het aanbod . Winkeliers kunnen om die reden niet gedwongen worden om daarom naar een groter pand te verhuizen . 

Reageer