Consumentenbond.nl

Bod geaccepteerd, maar afgezegd vanwege hoger bod

• 5 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 268 Bekeken

ik heb een fiets gekocht bij een particulier op Facebook die 80 euro vroeg, daar ging ik mee akkoord en zou hem 2 dagen later ophalen. 1 dag voor het ophalen zei de verkoper een hoger bod te hebben gekregen en afzag van de verkoop. Mag dat?

4 reacties

Nee als u aanneemt dat u een overeenkomst had maar ja als u bedenkt dat de verkoper dacht een bezoek afspraak te hebben gemaakt die hij ook netjes heeft afgezegd. Bovenal heeft u geen realistische middelen om hier verder werk van te maken.

Het omgekeerde gebeurt ook. Mensen die komen kijken en het wel willen hebben maar niet de prijs willen betalen.
Ze vroeg er 80 voor en ik zei oke en zoals gebruikelijk maak je dan een afspraak om het gekochte op te halen. Nu zegt ze een hogere bieding te hebben omdat ieman haar vertelde dat ze te weinig had gevraagd, en dus meer wil hebben terwijl de deal al rond is. Blijf het vreemd vinden..
Badge +6
Wat vervelend, @K.A. Soewandi! Als je lid bent van de Consumentenbond kun je deze vraag ook voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45. Succes!
Dit heb ik ook al eens meegemaakt.

Gewoon vervelend en laten rusten, zou ik zeggen.

Reageer