Budget alles in 1

• 27 June 2022
  • 26 reacties
  • 325 Bekeken

Badge

Een vriendin had zich per ongeluk een contract laten aansmeren bij Budget alles in 1. Helaas verstond ze alleen KPN en dacht dat het wel goed zat. (Is de Nederlandse taal niet echt machtig) ze heeft tot 2 keer toe gevraagd of ze konden garanderen dat ze geen dag zonder internet zou zitten omdat zij online werkt en geen internet betekent geen inkomsten. Haar werd gegarandeerd dat dit geen probleem zou zijn. Bovendien had ze aangegeven geen tv of telefoon te hebben dus ze wilde alleen internet. Dit kon volgens het meisje aan de telefoon niet. (Dit bleek achteraf onzin te zijn, gezien de pakketten die ze aanbieden) ze had aangegeven niet lang in Nederland te blijven dus geen langlopende contracten aan te willen gaan. Het blijkt een contract te zijn voor 2 jaar!

Ik heb Budget gebeld om op te zeggen omdat ze dus op de dag dat de monteur zou langskomen nog steeds geen internet had. Maar de 2 weken opzegtermijn waren al verstreken. Ik heb toen uitgelegd dat je niet iets gaat afzeggen wanneer je niet weet wat je in huis haalt. Beetje raar om een contract aan te gaan en dan maar weer op te zeggen voor er iets gebeurd is. Maar nu er niet geleverd wordt is opzeggen logisch. Ook best typisch dat de monteur pas na 2 weken beschikbaar was. 

Nu heeft ze dus al bijna 2 weken geen internet, ze heeft geen ISRA punt dus dat is allemaal niet zo maar geregeld. ze verliest zo een 100/200 Euro per dag aan inkomsten. Ik vind het echt schokkend dat er nog bedrijven zijn die achter hun voorwaarden schuilen en geen enkele emapthie, coulance of begrip tonen voor klanten. Een klant trekt altijd aan het kortste eind. Heb nog gevraagd om coulance of een compensatie vanwege misgelopen inkomsten maar nee. 

Is er een manier om onder het contract uit te komen wegens het niet nakomen van afspraken? Hun ingebreke stellen oid? Ik ga niet eens proberen om dit op basis van valse beloftes te doen want dan wordt het een ja/nee spelletje. Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken?

26 reacties

Reputatie 5

Zijn altijd lastige zaken.

Spit eens door de algemene voorwaarden ( opzeggingen, klachten en geschillen) .

Ook zij hebben plichten naar hun klanten toe .

Ze beloven uw vriendin goed werkend internet en dat heeft zij niet gekregen.

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/docs/Algemene_voorwaarden_alles-in-1.pdf

Onderstaand een klachtenforumlier. 

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/klantenservice/klacht-suggestie?gclid=CjwKCAjwquWVBhBrEiwAt1KmwsgJmYIFNEGrHLZqoBo-jxJbmjCL4Jvn1VUE41VvtvdKWmfQkvBrUxoCaywQAvD_BwE

Desnoods :  https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

U moet dan in de eerste instantie alvorens u hiermee in zee gaat eerst bij het bedrijf zelf een klacht ( schriftelijk) deponeren.

Als het belang zo groot is zou ik deskundig advies inwinnen, een telefonisch consult bij de Consumentenbond ligt voor de hand maar een advocaat, al dan niet via je rechtsbijstand, werkt natuurlijk ook prima. Je wilt ook niet straks een maand zonder internet zitten.

Badge

Enorm bedankt voor het meedenken en de linkjes. Ik heb de voorwaarden net even doorgelezen. Ik snap er helaas niet heel veel van maar kwam wel 2 dingen tegen die wellicht handig zijn. Misschien dat u mij kan helpen hiermee.

Bij 2.15 staat de dienst niet bedoelt is voor commerciële doeleinden. Zouden wij hierop kunnen beroepen aangezien vriendin duidelijk heeft gezegd dat ze haar internet nodig heeft voor zakelijke doeleinden?

Bij 21.3 staat dat het contract ontbonden mag worden wanneer er niet geleverd kan worden. Weet u toevallig wat er wordt bedoelt met "de daarbij aangegeven termijn" is dit een termijn die zij mag aangeven of is er een bepaalde termijn die daar voor vastgesteld is.

Badge

Als het belang zo groot is zou ik deskundig advies inwinnen, een telefonisch consult bij de Consumentenbond ligt voor de hand maar een advocaat, al dan niet via je rechtsbijstand, werkt natuurlijk ook prima. Je wilt ook niet straks een maand zonder internet zitten.

Dank je wel dat zou zeker ook nog een optie zijn.

Als ze je een overgang aanbieden zonder onderbreking, zegt de nieuwe provider de oude internet verbinding op.

Het is dan de zorgplicht van de nieuwe provider dat je een zo kort mogelijke onderbreking hebt.

Een veel gemaakte fout is, dat de klant zelf het oude contract op gaat zeggen.
Met het huidige systeem, kun je dan weken lang zonder internet te komen zitten.

Je de 2 weken bedenktermijn af laten wachten, is ook normaal.
Dan kun je tijdens het aansluiten niet opzeggen.

Badge

Als ze je een overgang aanbieden zonder onderbreking, zegt de nieuwe provider de oude internet verbinding op.

Het is dan de zorgplicht van de nieuwe provider dat je een zo kort mogelijke onderbreking hebt.

Een veel gemaakte fout is, dat de klant zelf het oude contract op gaat zeggen.
Met het huidige systeem, kun je dan weken lang zonder internet te komen zitten.

Dat snap ik. Dit was een overstap en Budget heeft toen haar abbonement bij Ziggo opgezegd. Die heeft netjes op de dag dat de monteur zou komen van Budget, het signaal verbroken.

Dat is een foute planning van Budget.
Die moeten de Ziggo lijn laten herstellen, tot de nieuwe verbinding er is.
Normaal overlapt dat een beetje.

Reputatie 5

Zoals A.Deen al aangeeft is het inwinnen van deskundig advies een goede optie.

Het  https://www.juridischloket.nl/ 

is eventueel ook nog een idee, deels gratis,  dacht ik,  ( op de telefoonkosten na van zoveel ct. per minuut)

Ze kunnen in ieder geval misschien helpen met het opstellen van een geschikte  ( juridische ) brief waarmee u uw beklag kunt doen of in ieder geval welke stappen u verder moet ondernemen.

Reputatie 7
Badge +5

als ik 4.1 en 4.3 lees staat daar iets over de voorwaarden die aanwezig moeten zijn voor levering. Daar is bericht over gestuurd wat die dan zouden moeten zijn. Als je nl zegt dat geen ISRA punt aanwezig is, dan zou dit wel eens een voorwaarde kunnen zijn. Dat zou je nog even kunnen uitzoeken. En de voorwaarden van Budget zien er behoorlijk dichtgetimmerd uit, en ze lopen vaker op of over het juridische randje.

Badge

als ik 4.1 en 4.3 lees staat daar iets over de voorwaarden die aanwezig moeten zijn voor levering. Daar is bericht over gestuurd wat die dan zouden moeten zijn. Als je nl zegt dat geen ISRA punt aanwezig is, dan zou dit wel eens een voorwaarde kunnen zijn. Dat zou je nog even kunnen uitzoeken. En de voorwaarden van Budget zien er behoorlijk dichtgetimmerd uit, en ze lopen vaker op of over het juridische randje.

Ja, dat dus. Daar was ik al bang voor. Bedrijven die blindelings op hun voorwaarden vertrouwen hebben deze denk ik heel goed in elkaar gezet.

Ik kreeg inderdaad net te horen dat ze moeten gaan graven dus de verbinding gaat zeker niet in een paar dagen werken.

Reputatie 7
Badge +5

zou dat dan geen reden zijn om te annuleren?

Badge

Ja, ik hoop dat, dat een reden kan zijn. Maar dat zou denk ik dan wel nog steeds met een officiele brief moeten denk ik?

Ja, ik hoop dat, dat een reden kan zijn. Maar dat zou denk ik dan wel nog steeds met een officiele brief moeten denk ik?

Laten we stellen dat als ze je met het schaamrood op de kaken en excuses voor de knulligheid, vrijwillig hadden willen laten gaan, dat ondertussen wel was gebeurd, dus ja, je zult goede gronden.moeten aanvoeren en je daar correct op moeten beroepen. Liefst op een zodanige manier dat je direct loslaten want anders komt die maand echt heel snel in beeld.

Hier nog iets over woningen zonder KPN aansluiting.
https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/

Ik zou eerst eens een postcodecheck doen bij KPN, wat er aanwezig is in de woning volgens hun systeem.
Bij een huurwoning heb je ook nog met de huiseigenaar te maken.
b.v. als een aansluiting zoekgeraakt is.

Badge

Laten we stellen dat als ze je met het schaamrood op de kaken en excuses voor de knulligheid, vrijwillig hadden willen laten gaan, dat ondertussen wel was gebeurd, dus ja, je zult goede gronden.moeten aanvoeren en je daar correct op moeten beroepen. Liefst op een zodanige manier dat je direct loslaten want anders komt die maand echt heel snel in beeld.

Ja, ik snap wat je bedoelt. Goed punt. Bedankt.

Badge

Hier nog iets over woningen zonder KPN aansluiting.
https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/

Ik zou eerst eens een postcodecheck doen bij KPN, wat er aanwezig is in de woning volgens hun systeem.

Vreemd, volgens de postcode check is op dat adres adsl en glasvezel beschikbaar.

Dan is het nog even zoeken.
Ligt een beetje aan het bouwjaar van de woning hoe die koperaansluiting er uit ziet.
Glasvezel is natuurlijk de betere oplossing. Vaak heeft die kabel een raar kleurtje.
Hier is die oranje.

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @Micasjas, je vriendin kan haar klacht ook indienen op onze klachtenkompas. 

Zie https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/kies-bedrijf?icmp=home_cb_klachtenkompas

Reputatie 6
Badge +4

Buiten alle nuttige adviezen vraag ik me af hoe je je per ongeluk een contract laat aansmeren. Daar ben je toch echt zelf bij.

Buiten alle nuttige adviezen vraag ik me af hoe je je per ongeluk een contract laat aansmeren.

Zie de openingspost.

Buiten alle nuttige adviezen vraag ik me af hoe je je per ongeluk een contract laat aansmeren.

Zie de openingspost.

Mensen laten zich overdonderen, het gebeurt, laten we daar nou geen waardeoordeel aan gaan verbinden.

Reputatie 6
Badge +4

Ooh ik wil er zeker geen oordeel aan verbinden maar we worden allemaal toch al jaren alle vormen van media gewaarschuwd. Nooit iets via de telefoon afsluiten terwijl je er zelf voor belt. Maar die ene Ja is zo gegeven, het er vanaf komen is een hele klus zoals ook nu blijkt.

Badge

Goedemorgen iedereen, bedankt voor alle reacties. Budget heeft aangeboden het contract te onrbinden omdat de kabels aanleggen niet zo makkelijk is als verwacht. Nu weet ik niet of hun die kosten aan KPN zouden noeten betalen en dat ze hier daarom voor kiezen. Maar helemaal prima. 

Badge

Zie de openingspost.

Mensen laten zich overdonderen, het gebeurt, laten we daar nou geen waardeoordeel aan gaan verbinden.

Vriendin spreekt niet goed Nederlands en ze gooien steeds met het woord KPN dus zij was in de veronderstelling dat het om KPN ging. En inderdaad sommige verkopers accepteren geen nee en blijven zolang doorpraten zodat ze je eigenlijk oder tafel praten. 

ADSL gaat verdwijnen komende jaren, in straten waar glasvezel ligt.
Ik zou KPN eens vragen, hoe het met de glasvezel zit in dat huis.
Als het een huurhuis is en je woont er nog maar kort, kun je ook de huisbaas vragen.
Ik heb het vaak gezien, dat bewoners alles afknippen wat ze niet nodig hebben.
En dan de plamuur over de plek.
Als ze het dan ontdekken bij vertrek na jaren, dan moet je maar bewijzen, dat het al zo was bij aankomst.

Reageer