Budget alles in 1

  • 27 June 2022
  • 26 reacties
  • 325 Bekeken

Badge

Een vriendin had zich per ongeluk een contract laten aansmeren bij Budget alles in 1. Helaas verstond ze alleen KPN en dacht dat het wel goed zat. (Is de Nederlandse taal niet echt machtig) ze heeft tot 2 keer toe gevraagd of ze konden garanderen dat ze geen dag zonder internet zou zitten omdat zij online werkt en geen internet betekent geen inkomsten. Haar werd gegarandeerd dat dit geen probleem zou zijn. Bovendien had ze aangegeven geen tv of telefoon te hebben dus ze wilde alleen internet. Dit kon volgens het meisje aan de telefoon niet. (Dit bleek achteraf onzin te zijn, gezien de pakketten die ze aanbieden) ze had aangegeven niet lang in Nederland te blijven dus geen langlopende contracten aan te willen gaan. Het blijkt een contract te zijn voor 2 jaar!

 

Ik heb Budget gebeld om op te zeggen omdat ze dus op de dag dat de monteur zou langskomen nog steeds geen internet had. Maar de 2 weken opzegtermijn waren al verstreken. Ik heb toen uitgelegd dat je niet iets gaat afzeggen wanneer je niet weet wat je in huis haalt. Beetje raar om een contract aan te gaan en dan maar weer op te zeggen voor er iets gebeurd is. Maar nu er niet geleverd wordt is opzeggen logisch. Ook best typisch dat de monteur pas na 2 weken beschikbaar was. 

 

Nu heeft ze dus al bijna 2 weken geen internet, ze heeft geen ISRA punt dus dat is allemaal niet zo maar geregeld. ze verliest zo een 100/200 Euro per dag aan inkomsten. Ik vind het echt schokkend dat er nog bedrijven zijn die achter hun voorwaarden schuilen en geen enkele emapthie, coulance of begrip tonen voor klanten. Een klant trekt altijd aan het kortste eind. Heb nog gevraagd om coulance of een compensatie vanwege misgelopen inkomsten maar nee. 

 

Is er een manier om onder het contract uit te komen wegens het niet nakomen van afspraken? Hun ingebreke stellen oid? Ik ga niet eens proberen om dit op basis van valse beloftes te doen want dan wordt het een ja/nee spelletje. Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken?


26 reacties

Badge

ADSL gaat verdwijnen komende jaren, in straten waar glasvezel ligt.
Ik zou KPN eens vragen, hoe het met de glasvezel zit in dat huis.
Als het een huurhuis is en je woont er nog maar kort, kun je ook de huisbaas vragen.
Ik heb het vaak gezien, dat bewoners alles afknippen wat ze niet nodig hebben.
En dan de plamuur over de plek.
Als ze het dan ontdekken bij vertrek na jaren, dan moet je maar bewijzen, dat het al zo was bij aankomst.
 

Ah, ja dat is inderdaad bij de onderburen gebeurd waardoor zij dus geen kabels heeft zeg maar. Ik werd toevallig net door KPN gebeld met de vraag hoe het er nu voorstaat. Ze heeft inmiddels weer Ziggo en ik geloof dat een overstap er voorlopig niet meer in zit. Glasvezel had ik inderdaad bekeken maar er stond dat dit wel gaat komen maar dat het nu nog niet beschikbaar is. 

Reageer