Cadeaubon online niet geldig bij C&A

• 13 September 2018
  • 11 reacties
  • 11430 Bekeken

Ik heb een cadeaubon van C&A gekregen. Onlangs heb ik iets voorbij zien komen op de C&A site. Ik wilde dit product online bestellen, maar kon de bon niet inwisselen. Doordat ik de online waarde niet in kon wisselen ben ik naar een C&A winkel gegaan, waar ze het product helaas niet verkochten. De verkoopmedewerker verwees mij door naar de online klantenservice, die mij vertelde dat de cadeaubon alleen geldig is in de winkels, en dus niet in hun webwinkel.

Ik ben benieuwd of ik als consument enig recht heb om mijn waarde online te gebruiken bij C&A.

met vriendelijke groeten,

Margriet

11 reacties

Hoe wissel je een bon in op een site?
Reputatie 4
Badge +5
Normaliter gebruik je daar de code voor die achterop de cadeaukaart staat maar bij C&A krijg je daar helaas niet de mogelijkheid voor. Ik leg je vraag even voor aan een van onze juristen @G.J. M , want ook ik las op de C&A site: klanten kunnen betalen dmv cash, pin, creditcard en jawel: cadeaukaart. Er staat niet specifiek bij dat je die online niet kunt gebruiken. Ik kom erop terug.

Of is het iemand anders wel gelukt online te betalen met een cadeaukaart bij C&A?

Groeten
Wendy
Reputatie 7
Badge +6
Slechte beurt van C&A vind ik . Kleine moeite om dat online ook mogelijk te maken.
Ben zeer benieuwd of ze dit aan gaan passen als dit inderdaad zo blijkt te zijn.
Reputatie 7
Fashion cheques kun je bij C&A ook alleen maar inwisselen in de winkel, niet bij de webshop. Misschien is hun systeem daar nog niet op aangepast? Er zal dan wel een pin- of andere unieke code op zo'n kaart moeten staan zodat iemand uit Den Haag niet zomaar een nummer kan intikken waarmee de kaart van iemand uit Rotterdam wordt leeggetrokken. Even heel erg simpel gedacht, stel: ik heb een kaart AB 1234 567 890, die wissel ik via het Internet in, dan probeer ik even iets en tik AB 1234 567 899 in, ik weet niet welk bedrag erop staat en of die kaart überhaupt bestaat maar ik probeer het gewoon, ik klik iets aan van 100 Euro, ik zie dat het nummer bestaat maar er zal minder op de kaart staan, dan een trui van 50 Euro, dat lukt. De volgende dag komt de eigenaar van de kaart met 899 in de winkel, helaas, de kaart is leeg.
Reputatie 4
Badge +5
Hai @G.J. M , ik zou nog even terugkomen op je vraag nadat ik van onze jurist heb gehoord. Hij meldt:

'Een winkel kan voorwaarden verbinden aan een cadeaukaart, zoals dat je die alleen in de fysieke winkel kunt besteden. Maar dat moet voor de klant dan wel duidelijk zijn (wat staat er in de info bij de cadeaukaart?)'

Staat het op de cadeaukaart, dat je deze alleen in de winkel kunt inwisselen?

En praktisch, kon je het item dat je wilde hebben niet bestellen in de winkel eigenlijk? Dat zou een nette service zijn - kun je alsnog met je kaart betalen.

Groeten
Wendy
Beste Wendy,

Op de cadeaukaart staat vermeld dat deze te besteden is bij alle C&A filialen in Nederland. Ik ben bij een C&A filiaal geweest om te vragen of ze het artikel voor mij willen bestellen zodat ik met de cadeaukaart kan betalen. Deze mogelijkheid wordt niet geboden. Via de website ook niet inwisselbaar. Helaas!
Bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groet,
Margriet
Reputatie 7
Als je op die manier aan klantenbinding doet...
Reputatie 4
Badge +5
Hi @G.J. M,

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een item dat alleen online te verkrijgen is?
Of is het ook in de winkel te verkrijgen, maar hadden ze jouw betreffende maat niet en wilde je het daarom laten nabestellen in de winkel?
Want als dat laatste het geval zou zijn, lijkt mij dat je deze dan gewoon kunt betalen in de winkel.
Als het item alleen online verkrijgbaar is, lijkt het helaas onder de voorwaarden te vallen.

Vervelend! Hoop dat je de bon alsnog kunt gebruiken voor iets waar je blij van wordt!
Hou je ons op de hoogte?

Groet,
Celine
Reputatie 7
Badge +7
We zijn erg benieuwd @G.J. M, heb je inmiddels al (naar tevredenheid) je bon in kunnen wisselen?
Ik heb de broek uiteindelijk via de website besteld en betaald. Nog wel contact gehad met klantenservice. Zij gaven aan dat ik de cadeaukaart niet kon gebruiken, omdat de waarde van de bon hoger is dan die van de te bestellen broek. Advies klantenservice om 2 broeken te bestellen (bedrag was dan hoger dan het bedrag op de cadeaukaart). Beetje krom, dat werkte uiteindelijk ook niet. Ik ben nu in het bezit van de broek en ook nog steeds van de cadeaukaart. Ik denk dat ik binnenkort iemand uit de rij bij de kassa blij maak met de cadeaukaart.
Reputatie 4
Badge +5
Blij dat je de broek toch nog hebt kunnen kopen, @G.J. M. Wel vervelend dat het niet via de cadeaukaart is gelukt. Heb je het toevallig met een ander product ook geprobeerd? Wellicht dat dat wel werkt? Kun je de bon alsnog zelf gebruiken 🙂

Reageer