Consumentenbond.nl
Vraag

Cadeaubon voor vliegles Wooning Aviation fake?

• 19 juli 2019
  • 13 reacties
  • 1458 Bekeken

Afgelopen oktober heb ik van vrienden een cadeaubon (t.w.v. €220,-) gekregen voor een vliegles bij Wooning Aviation. Nu wou ik deze bon verzilveren maar kan het bedrijf nergens vinden. Ook kan ik nergens vinden dat het failliet is. Bij navraag op de luchthaven van Lelystad blijkt het bedrijf er niet te zijn. Ook collega vliegscholen hebben niets meer van meneer Wooning vernomen, wel ging het gerucht dat Wooning Aviation in Maastricht weer actief zou zijn.
Een voomalig piloot van Wooning Aviation kon me ook niet verder helpen. Hij stond ook van de een op andere dag op straat en heeft geen contact meer met het bedrijf of de eigenaar.

Nu is mijn vraag... Wat kan ik nog doen om deze man te vinden? En mijn geld terug te krijgen of in het beste geval mijn vliegles!

Groetjes Bert

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ongetwijfeld is deze ' meneer ' met de Noorderzon vertrokken en wil niet gevonden worden. Hij ligt mogelijk in de Spaanse zon te bakken van het verduisterde geld . Weinig aan te doen schat ik in.
Badge +6
Hi @Bert12445, wat ontzettend vervelend zeg! Misschien kun je nog een klacht plaatsen op Klachtenkompas. Mocht er geen contact komen, dan kun je op deze manier in ieder geval andere mensen op de hoogte brengen van jouw nare ervaring. Succes!
Reputatie 2
Badge +1
Dit bedrijf heeft jaren bestaan, dus van fake is zeker geen sprake. Door lang te wachten met het inwisselen van kadobonnen loop je het risico dat welk bedrijf of shop dan ook of gestopt is of failliet verklaard.

Eigenaar was S. Wooning *, die werkt nu blijkbaar in Antwerpen. Probeer hem via deze weg eens te contacten: *
Googelen op zijn naam zal ongetwijfeld meer resultaten opleveren waar je wat aan hebt.

*[persoonsgegevens verwijderd door beheerder in verband met privacy gevoeligheid]
@Imke & @Mazzel dankjewel voor jullie reacties. Ik heb hem een berichtje via Facebook verstuurd maar verwacht hier niet veel van. Het is inderdaad niet handig om een cadeaubon zo lang te laten liggen. Wel vind ik het niet netjes van deze man dat hij zo mijn zijn klanten omgaat en hoop dan ook dat ik nog in de mogelijkheid kom om hier een gesprek over aan te gaan.
Ik wacht het nog even af en plaats dan een klacht op Klachtenkompas.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Helaas is mij het zelfde overkomen, en waarschijnlijk nog wel meer mensen. Ik wil de man natuurlijk aanschrijven en het bedrag terug laten storten. Desnoods via mijn rechtsbijstandsverzekering en evt, deurwaarder.
Vraag is, is het bedrijf officieel failliet, en waar is de eigenaar, S. Wooning te vinden?
Iemand suggesties?

Bram
Inmiddels mailcontact gehad *.
Hun activiteiten zijn ongeveer 7 maanden geleden gestaakt. S. Wooning liet me weten een kleine financiële buffer beschikbaar te hebben en was bereid mij een deel van mijn betaling terug te storten.
Hij was van mening dat ik niet op tijd geboekt zou hebben en het dus deels aan mij heeft gelegen dat er niet gevlogen kon worden. Beetje suffe reactie, aangezien het bedrijf 5 maanden na mijn boeking al ophield met vliegen en mijn bon 12 maanden geldig was.
Maar ja, boeken ging sowieso niet aangezien mails niet werden beantwoord en telefoonnummer is niet meer actief.
Nog niets ontvangen. Ga dus verder via mijn rechtsbijstandsverzekering.

Bram

* [Gegevens verwijderd i.v.m. privacygevoelige informatie]
Badge +6
Dank voor de update @Gebruiker1564319873, hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen?
Ook wij wilden onlangs onze (geldige) kadobon van € 249,00 gaan verzilveren bij Wooning Aviation maar ook wij krijgen geen enkel contact! We hebben nog wel contact gehad met een vliegschool die de website heeft overgenomen en deze geeft aan NIET de kadobonnen overgenomen te hebben. Wij ontvingen wel een e-mailadres van Wooning maar nu 3 weken later hebben wij nog altijd geen reactie ontvangen. Ook wij zullen onze rechtsbijstand erbij gaan betrekken, een andere keuze is er blijkbaar niet om ons geld terug te krijgen!
Ook ik ben blijkbaar de dupe.
Vliegles gekregen voor mij 50ste verjaardag van mijn moeder
Aantal weken geleden een mail gestuurd voor een afspraak maar ik krijg geen reaktie.
Per wanneer is deze meneer gestopt?
N iets verder zoeken blijk dit bedrijf 7 maanden geleden gestopt te zijn terwijl mijn moeder in december de vliegles heeft besteld en betaald.
Dat ik nu de les mis vind io jammer, dat mijn moeder haar spaargeld nu kwijt is vind ik vele malen erger

Even een update voor degene die het aangaat..
Firma Wooning bestaat nog en heeft een doorstart gemaakt.
Ik heb net een afspraak gemaakt.
Reputatie 4
Badge +5
Dank voor de update, @Gebruiker1567696276! Heb je inmiddels wel de vliegles kunnen doen?
@Gebruiker1564319873 & @Gebruiker1565772055 & Gebruiker1567696276 Zouden jullie de privebrichten kunnen lezen die ik heb vestuurd! Dan kunnen we daar in verder praten.
@Bert12445 beste Bert, zou je mij ook on dit gesprek kunnen betrekken? Ik heb helaas hetzelfde ervaren bij meneer Wooning en denk graag mee om inst geld terug te krijgen!
Hier hetzelfde probleem! Een jaar geleden, in oktober, een cadeaubon gekregen voor mijn verjaardag. Omdat ik de vliegles graag bij helder weer (dus in de lente/zomer) wilde verzilveren, een tijdje gewacht. Intussen is het bedrijf gestopt. Het bedrijf is niet failliet, dat kan je checken op het solventieregister op de website van de Raad voor de Rechtspraak.

Ook ik kreeg geen gehoor via mail/telefoon, dus ben ik met mijn partner gaan zoeken via LinkedIn. We hebben het bedrijf gebeld waar hij op dit moment werkt, en kregen hem aan de telefoon. Hij beloofde terug te mailen.

Dat deed hij ook, met de mededeling dat hij een kleine financiële buffer had en wilde een deel van het geld terugbetalen. Wij wezen hem erop dat hij het hele deel terug moet betalen omdat hij niet failliet is verklaard, maar dat weigerde hij. We gingen akkoord met het terugkrijgen van een deel van het bedrag.

Dit gebeurde allemaal voor de zomervakantie (juni), en hij beloofde begin september het geld te storten. Dit is tot op heden niet gebeurd!

Is er al iemand die onlangs contact heeft gehad met hem?

Reageer