caiway tv kijken: ondeugdelijk product?

• 14 May 2022
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

We hebben sinds kort glasvezel via caiway, de tv werkt erg wisselvallig en de klantenservice is nauwelijks bereikbaar. Ik neig op te zeggen wegens ondeugdelijk product, heeft iemand hier ervaring mee?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Meestal is het contract een heel jaar en daarna opzeggen per maand. Dan wordt het moeilijk zomaar tussentijds op te zeggen als het eerste jaar nog niet voorbij is.

Meestal is tot het abonnee overname punt AOP in de meterkast voor caiway en van daar naar binnenshuis voor de bewoner. Ze kunnen b.v. een monteur sturen, die meet het signaal dan op de AOP, is die goed dan ligt het aan de overdracht van het signaal vanaf de AOP tot de tv. Zit er nog een mediabox tussen? Als het daar aan ligt kunt u caiway wel opzeggen, maar met de volgende is het probleem dan weer hetzelfde en schiet je weinig op.

Reputatie 4
Badge +4

We hebben sinds kort glasvezel via caiway, de tv werkt erg wisselvallig en de klantenservice is nauwelijks bereikbaar. Ik neig op te zeggen wegens ondeugdelijk product, heeft iemand hier ervaring mee?

Wat betekent wisselvallig in dit verband? Af en toe geen beeld, of slecht beeld of weer wat anders? Hoe dan ook moet je caiway wel de kans geven om het probleem op te lossen, lijkt me. 

Een tweede vraag is wat het betekent dat de klantenservice slecht bereikbaar is. Welke methoden gebruik je? Mijn ervaring is dat bellen vaak lang wachten betekent, maar de bereikbaarheid via twitter, forum of chat is vaak 100%.

Ik zie dus 2 stappen voor me. Kijk eerst of je het probleem zelf kunt oplossen via bv. https://www.caiway.nl/klantenservice/televisie-en-radio/storing

Mocht daar het antwoord niet bij staan dan staat er rechts onder op het scherm ook de mogelijkheid om via de digitale assistent het probleem op te lossen. Daar staat ook als laatste optie “Ik wil een medewerker spreken”. 

Voor zover ik kan zien heeft caiway geen publiek forum, maar wel een Twitteraccount waar je met je storingen en klachten terecht kunt: 

Dat zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. Je krijgt misschien niet meteen antwoord, maar het voordeel is dat je ook niet hoeft te wachten tot er een medewerker vrij is.

PS:

1. Juridisch is het zo dat je onder een contract uit kunt als er een wanprestatie wordt geleverd. Maar het is dan wel altijd zo dat je moet bewijzen dat je de contractant een kans gegeven hebt om de fout te herstellen (en in dit geval ook dat de ‘fout’ bij de contractant ligt en niet bij jezelf - bijv. omdat je een ondeugdelijke tv hebt).
  2. Twitter? Ik heb geen Twitter-account en Twitter is toch publiek, dus iedereen kan het dan zien?! Antwoord: Ja en nee. Als je een klacht of storing beschrijft is die mogelijk voor iedereen te zien. Maar meestal stuurt het bedrijf je vervolgens een DM (Direct Message) om je om privégegevens te vragen en die berichten zijn alleen door de geadresseerde te zien.

Reageer