Code oranje bij vakantiediscounter

• 27 February 2021
  • 7 reacties
  • 329 Bekeken

als je bij de vakantiediscounter nu een reis boekt naar spanje voor juli en het is dan code oranje moet je annuleringskosten betalen als de reis niet doorgaat .Ze zeggen dat je dan maar niet had moeten boeken tijdens oranje dus eigen risico,maar dan boekt er nu toch niemand een vakantie…….mag dit

Code oranje. Wat betekent dit reisadvies voor vakanties? - dé ...

www.vakantiediscounter.nl › service › article › code-or...

1.  

Worden alle reizen kosteloos geannuleerd bij code oranjeJareizen worden kosteloos geannuleerd wanneer een reisadvies oranje is, mits je niet hebt geboekt op het moment dat het code oranje was. In het laatste geval gelden wel de normale annuleringsvoorwaarden.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Zoals jij het stelt, kan het niet. Maar zo interpreteer ik de tekst op https://www.vakantiediscounter.nl/ niet. Zoals ik het lees hebben ze het daar over een reis naar een land met code oranje waar je zelf vanaf ziet, maar die wel doorgaat. Iemand die in een overmoedige bui een pretreisje wil maken naar het buitenland, maar die het twee weken van tevoren toch opeens niet meer ziet zitten kan niet kosteloos annuleren. Dat lijkt mij volkomen logisch.

Reputatie 5
Badge +4

Als de reis vanuit de Vakantie Discounter niet doorgaat hoeft u geen annuleringskosten te betalen. Komt het initiatief tot annulering van uw zijde dan zijn er kosten die voor uw rekening komen.

Dat Corona gedoe blijft nog zeker een jaar.
Geen vakantie boeken, is de oplossing.

Reputatie 5
Badge +4

@Wortelstamper

Zeker naar Spanje, daar is de kans dat de peseta terugkeert net zo groot  als de kans op  een onbezorgde vakantie.

Maar het verlangen snap ik zeker, net als half Nederland

we hebben gebeld en bij vakantie discounter zeggen ze dat oranje geen negatief reisadvies is dus dat je gewoon kunt gaan bij oranje ,ze zeggen dat ze gewoon vliegen bij oranje en dat je dan maar niet had moeten boeken dus volgens hun is oranje gewoon op vakantie ,eigen risico

Reputatie 4
Badge +4

we hebben gebeld en bij vakantie discounter zeggen ze dat oranje geen negatief reisadvies is dus dat je gewoon kunt gaan bij oranje ,ze zeggen dat ze gewoon vliegen bij oranje en dat je dan maar niet had moeten boeken dus volgens hun is oranje gewoon op vakantie ,eigen risico

Ja, en dat is toch volkomen logisch? In je oorspronkelijke topic heb je het over een reis die niet doorgaat. Daar is dus geen sprake van: het gaat om een reis die jezelf bij nader inzien niet meer wilt maken omdat je knikkende knieën hebt gekregen of plankenkoorts etc.

Reputatie 5
Badge +4

Niet handig om dus dan te boeken en dat is nog heel netjes uitgedrukt…

Wij willen ook wel maar boeken om die reden ook niets….. vreemd? Nou … neen …. of je moet graag dat risico toch willen lopen en graag dat zelf willen dragen. 

Toch netjes dat ze zoals het hoort jullie van te voren waarschuwen….. daar zijn zelfs oer oude spreekwoorden voor …… een gewaarschuwd mens….

Reageer