Consumentenbond.nl

contact met Amazon

• 23 juni 2020
  • 12 reacties
  • 550 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties

Ik heb bij Amazon op 4 juni een tuinkrukje besteld ad. € 21,75 incl. bezorgkosten. Het is/was in voorraad, maar het wordt niet geleverd. Het gaat om Songmics GGK01G Kniebank 60 x 49 x 27 cm tuinbank kruk zitkussen Eva-schuimkussen stalen buis groen. Ik zou graag met hen in contact komen om deze levering te effectueren. Op de website staat echter geen contactadres. Hebben jullie dat? Of kunnen jullie iets voor mij doen? Bij "pakket traceren" staat de mededeling dat ik een mail krijg zodra mijn bestelling is/wordt verzonden, maar deze melding staat er al sinds 5 juni j.l. Inmiddels is de prijs verhoogd naar € 24,74 incl. bezorging.

12 reacties

U kunt toch gewoon contact opnemen via de website van Amazon. De help optie onderaan het menu.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb bij Amazon op 4 juni een tuinkrukje besteld ad. € 21,75 incl. bezorgkosten. Het is/was in voorraad, maar het wordt niet geleverd. Het gaat om Songmics GGK01G Kniebank 60 x 49 x 27 cm tuinbank kruk zitkussen Eva-schuimkussen stalen buis groen. Ik zou graag met hen in contact komen om deze levering te effectueren. Op de website staat echter geen contactadres. Hebben jullie dat? Of kunnen jullie iets voor mij doen? Bij "pakket traceren" staat de mededeling dat ik een mail krijg zodra mijn bestelling is/wordt verzonden, maar deze melding staat er al sinds 5 juni j.l. Inmiddels is de prijs verhoogd naar € 24,74 incl. bezorging.

Bij een termijn van minder dan 30 dagen kun je er nog weinig van zeggen. Ik ben er zelf ook door schade en schande achtergekomen dat zelfs als met grote letters op de website staat ‘voor 16/22/24 uur besteld de volgende dag in huis’ dat weinig betekent en dat er in de algemene voorwaarden heel goed wat anders kan staan, vaak 30 dagen. Amazon garandeert niet eens die 30 dagen - volgens de algemene voorwaarden geldt: “Wij wijzen u erop dat alle informatie over beschikbaarheid, verzending of bezorging van een product slechts bij benadering geldt en indicatief is. Zij vormen geen bindende resp. gegarandeerde verzend- of leveringstermijnen, tenzij dit bij de verzendopties van het betreffende product uitdrukkelijk als zodanig staat aangegeven.” Maar wettelijk geldt in elk geval die 30 dagen als er niets anders afgesproken is. Zie , https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/levertijden-en-bezorgkosten alwaar staat:  “Als je een product online bestelt, moet het binnen 30 dagen na aankoop worden geleverd. Tenzij je een andere levertijd hebt afgesproken.”

Als je contact zoekt, is het antwoord van @A. Deen vast bruikbaar. Ik hoop dat je geen standaardantwoord krijgt, maar proberen kan geen kwaad.

Badge +8

Hoe staat het er ondertussen voor, @Jops? Heb je al contact gehad met Amazon?

Nee, ik heb nog geen contact gehad. Ik wil de wettelijke termijn van 30 dagen afwachten. Dus na 4 juli zal ik reageren.

Reputatie 7
Badge +7

Bij dat soort grote multinationale ondernemingen is het blijven volhouden. Zelfs als niets lukt, toch doorgaan. Het zijn ‘vaak’ klantonvriendelijke bedrijven, maar negatieve publiciteit hebben ze nergens graag. Dus wacht af, maar geeft niet op.En bepaalde bedrijven hebben nu eenmaal een reputatie op dat gebied.

Ik had zo’n kniebankje ook besteld en wachtte de bezorging af. Na een maand nog geen bankje ontvangen. Ik heb een mail gestuurd, had na een paar uur al een reactie. Het bankje is (voorlopig) niet leverbaar, heb het afbesteld en had de volgende dag het geld op mijn rekening. Prima service dus.

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het bankje inderdaad ook afbesteld en ook vrijwel direct het geld terug op mijn rekening. Wel slordig dat het bankje op de website “als op voorraad” staat, terwijl het niet leverbaar is.

Reputatie 7
Badge +7

Wat u @J.J.M. Tervoort  beschrijft is bij mij net zo gebeurd, alleen dus al enkele maanden geleden. Ik had in december 3 artikelen besteld, verschillende artikelen die van verschillende bedrijven zouden afkomen. Ze zouden er volgen hun zeggen eind januari zijn. Na veel gemail, maar nooit met Amazon zelf, maar met dus de zgn. afleverbedrijven werd de afleverdatum steeds opgeschoven. Toen april-mei er nog niets was, werd ik het mooi zat. Maar bij de bewuste artikelen stond dat het allemaal te lang duurde en ik dus mijn geld kon terugkrijgen. Zo is ook gebeurd.  Wat dat aangaat niets te klagen…… maar wel zo'n half jaar wachten en dan dus wel geld terug. Maar wat heb ik aan zo'n service, ik wil artikelen en bestel ook artikelen, maar krijg dus niets….. ja na een half jaar het geld terug. Sorry ik kan zo'n bedrijf niet aanbevelen (en dus niet vanwege na een dag of maand of half jaar geld terug, als ik iets koop wil ik dat ook krijgen!).

Reputatie 7
Badge +7

En uiteraard geluk gewenst aan @J.J.M. Tervoort  en @Jops  dat ze hun geld hebben terug gehad en het aldus goed afgelopen is. Blijft het met Jobs eens dat je daarvoor niet bij een webshop als Amazon besteld. Mijn artikelen stonden daarna ook in voorraad maar stukken duurder.

Nog even ter aanvulling. Op mijn verzoek staat op de website nu het volgende:”Momenteel niet verkrijgbaar. 
We weten niet of en wanneer dit item weer op voorraad is.” Natuurlijk is het raar dat je een artikel bestelt maar het niet geleverd krijgt. Maar ik blijf erbij, prima afgehandeld.

Reputatie 7
Badge +7

Heel begrijpelijk @J.J.M. Tervoort . En in deze tijd met veel frauduleuze webshops, er zijn zelfs vele namen voor, mag je zeker blij en tevreden zijn als je je geld terug krijgt. Ik was en ben dat ook en het ging bij mij om enkele honderden euro's. En natuurlijk kan het gebeuren dat wat je besteld, uitverkocht is. Dat hoort er bij, maar naar mijn ervaringen, is het bij Amazon structureel. Het zal wellicht te maken hebben met de vele leveranciers die ze hebben en waarvan heel vele hun spullen uit China betrekken. Het is slechts een mening en tip mijnerzijds.

Reputatie 3
Badge +2

Vroeger bestelde ik regelmatig mijn (Engelstalige) studieboeken bij Amazon.com, en ook wel andere artikelen als cd’s en dvd’s. Hoewel dat, vooral ook vanwege de belastingen en de verzendkosten, een aardig centje kostte was zowel de kwaliteit en de levering dik in orde. Later bestelde ik via de Britse en Duitse Amazon en had ik soortgelijke ervaringen - behalve dat de prijs vaak een stuk lager was.

Maar met Amazon.nl gooit Amazon zijn klantvriendelijke reputatie (de reputatie van Amazon als werkgever is overal zéér slecht) te grabbel. Ik weet niet hoe groot het percentage bestellingen via Amazon.nl uit China komt, maar ik denk dat het aanzienlijk is. Daarmee lijkt de klantervaring in niets meer op de ervaring van een klant van het Amerikaanse Amazon. Overigens gaan tegenwoordig o.a. Bol en VidaXL op dezelfde wijze met externe verkopers te werk. Ik heb er slechte ervaringen mee. Zeker, zoals @J.J.M. Tervoort schrijft, heb je als klant de zekerheid dat klantenrechten worden nageleefd, en is dat het voordeel van deze bedrijven. Maar bij veel van deze externe verkopers is de klantvriendelijkheid en accuratesse vaak ver te zoeken. 

Check dus altijd de locatie en de reputatie van de wederverkoper voordat je wat bestelt bij deze bedrijven! Vaak is er geen reputatiescore beschikbaar, omdat het bedrijf zich pas net heeft aangemeld. Dan zou ik dubbel oppassen. Fijn dat je je geld terugkrijgt, maar wachten op iets dat nooit komt, daarover in spanning zitten, en vervolgens afwachten of je je geld terugkrijgt (wat hier gelukkig niet al te lang duurde) kost ook het een en ander. Vooral energie, stress en tijd.

Reageer